بین الملل

نتانیاهو: همیشه و همه جا علیه ایران اقدام می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه مدعی شد که این رژیم پیروزی‌های بزرگی در غزه بدست آورده اما هزینه‌های سنگینی نیز متحمل شده و پیروزی نیازمند زمان بیشتری است و جنگ در غزه تا چند ماه ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کنفرانس خبری این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «در حالی که به پیشبرد اهدافمان در غزه ادامه می‌دهیم با فشارهای بین‌الملل مواجه هستیم».

وی با تاکید بر ادامه جنگ در غزه برای چند ماه دیگر، گفت: «هدف ما بازگرداندن امنیت به دو جبهه شمالی و جنوبی و بازگرداندن ساکنان به منازل‌شان هستیم».

 

نتانیاهو در ادامه این کنفرانس خبری از تسلیحات اهدایی آمریکا به این رژیم و حمایت همه جانبه از اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل قدردانی کرد.

وی گفت: «اگر حزب‌الله جنگ را توسعه دهد با ضرباتی که حتی فکرش را هم نمی‌کند مواجه می‌شود و در حال حاضر ضربات قدرتمندی به حزب‌الله وارد کرده و توانایی‌های آن را نابود کرده‌ایم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «همیشه و همه جا علیه ایران اقدام می‌کنیم و همگان می‌دانند در صورتی که تهران به سلاح هسته‌ای دست یابد، تهدیداتش افزایش خواهد یافت».

کنفرانس خبری امروز نتانیاهو در حالی برگزار شده که رسانه‌ها از تشدید اختلاف در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

 «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از مشارکت در کنفرانس خبری مشترک امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خودداری کردند.

بنیامین نتانیاهو علاوه بر آنکه به دلیل کارزار بی‌هدف و مرگبارش در غزه با فشارهای بین‌المللی روبرو شده در داخل فلسطین اشغالی نیز به دلیل عدم کسب دستاوردهای جنگی لازم و اختلافات بر سر اداره جنگ تحت فشارهای فزاینده‌ای از سوی جناح‌های راست‌گرا در کابینه ائتلافی قرار گرفته است.

جنگ در غزه بدون آنکه دستاوردی برای اسرائیل یا چشم‌اندازی برای اتمام آن وجود داشته باشد به نودمین روز خود نزدیک می‌شود.

نتانیاهو دو شب پیش مجبور شد بعد از مخالفت‌های شدیدی از سوی اعضای راست‌گرای کابینه‌اش جلسه کابینه جنگی برای رایزنی درباره آینده حکمرانی در غزه را لغو کند.

«ایتمار بن‌گویر»، مشاور امنیت داخلی اسرائیل که یکی از افراطی‌ترین اعضای کابینه نتانیاهو است گفت که بررسی این موضوع در حیطه اختیارات کابینه جنگی نیست. از طرف دیگر، بزالل اسماتریچ، رئیس حزب «صهیونیست مذهبی» هم اعلام کرد در اعتراض به کنار گذاشته شدنش از بحث خودش جلسه‌ای جداگانه در همین خصوص برگزار خواهد کرد.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا