استان ها

صادرات بیش از ۹هزار تن محصولات کشاورزی از قزوین

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از قزوین؛ یوسف درخشان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: ۹هزار و ۷۰۰تن انواع محصولات کشاورزی شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم از ابتدای سال جاری تاکنون از قزوین به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شده است.

او افزود: تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲هزار تن افزایش می‌یابد.

درخشان گفت: ۸۵درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز هستند.

این مسئول ادامه داد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

او افزود: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵هزار و ۵۰۰تن است که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰تن به یک‌هزار و ۵۰۰تن افزایش یابد.

درخشان گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه‌برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: این اقدام موجب تسریع در فرآیند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادرکنندگان شده است.

دکمه بازگشت به بالا