اجتماعی

زمین‌گیر شدن ۲ سارق مسلح در نکا / بازداشت قاتل فراری پس از ۵ سال در آمل

دانا نیوز/مازندران جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از زمین‌گیر شدن ۲ سارق مسلح و هلاکت یکی از آنها در شهرستان نکا خبر داد.

سردار سید موسی حسینی گفت: ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه امروز (۱۱ بهمن ماه) درپی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تردد سارقان مسلح خانه با خودروی پلاک جعلی، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او بیان کرد: در اجرای این ماموریت، با تقویت گشت‌های انتظامی ماموران خودروی مورد نظر را با ۲ سرنشین مرد هنگام تردد در یکی از خیابان‌های این شهر دیدند. سرنشینان که به محض دیدن ماموران پلیس اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده بودند، با واکنش ماموران مواجه و زمین‌گیر شدند. 

وی اظهار کرد: در این درگیری مسلحانه، یکی از سارقان با اصابت گلوله پلیس به هلاکت رسید و هم‌دستش دستگیر شد. متهمان اهل و ساکن یکی از استان‌های جنوب غربی کشورند و ۲ قبضه سلاح  مورد استفاده توسط آنها در این عملیات کشف شد.

به گزارش دانا نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان از مصدومیت یکی از ماموران انتظامی در این درگیری خبر داد و افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس در این زمینه ادامه دارد.

بازداشت مامور قلابی اداره گاز در آمل

سرپرست انتظامی شهرستان آمل از بازداشت سارق که به‌عنوان مامور گاز به خانه‌های می‌رفت، خبر داد.

سرهنگ حسین کیان‌آنلاین در این‌باره توضیح داد: درپی اعلام وقوع سرقت در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. در اجرای این ماموریت، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی، یک متهم سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه، او را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات اعتراف کرد، با یک خودروی زانتیا و یک قبضه اسلحه پنج تیر به‌عنوان مامور گاز به خانه‌ها می‌رفت و سرقت می‌کرد. متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۵ کیلوگرم تریاک در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از بازداشت یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف پنج کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر درویشی گفت: ماموران پلیس این فرماندهی از خرید و فروش مقادیری مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مطلع شدند و برنامه‌ریزی لازم را برای بازداشت او آغاز کردند. با ادامه تحقیقات و با هماهنگی قضایی، مخفیگاه متهم تحت مراقبت نامحسوس ماموران پلیس مبارزه با مواد مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از انجام تحقیقات، وقتی متهم قصد فروش مقادیری مواد مخدر را داشتند، با یک اقدام غافلگیرانه نسبت به بازداشت او اقدام و پنج کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

درویشی از همکاری فراگیر مردم در انجام ماموریت‌های مختلف پلیسی قدردانی و اضافه کرد: قاچاقچی دستگیرشده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

بازداشت قاتل فراری پس از ۵ سال در آمل

سرپرست انتظامی شهرستان آمل از بازداشت قاتل متواری پس از پنج سال فرار، با تلاش ماموران پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین کیان‌آنلاین اظهار کرد: پس از وقوع قتل عمد در شهرستان ایلام و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس اگاهی با کارهای اطلاعاتی و به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری شدند، پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات منسجم، او را دستگیر کردند.

او افزود: متهم دستگیرشده در تحقیقات پلیس به بزه ارتکابی (قتل) عمد که حدود پنج سال قبل در ایلام اتفاق افتاده بود، معترف شد و انگیزه خود را اختلاف‌های شخصی با مقتول عنوان کرد.

کشف ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در سوادکوه

جانشین انتظامی شهرستان سوادکوه از بازداشت ۲ قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر تریاک خبر داد.

سرهنگ صدرا عبدی بیان کرد: ماموران انتظامی درپی کسب خبری مبنی بر جابه‌جایی و پخش مواد مخدر توسط ۲ نفر، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. آنها توانستند متهمان را در حال جابه‌جایی مواد مخدر با خودروی شخصی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه بازداشت کنند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی سواری توقیف‌شده ۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر تریاک را کشف کردند و متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

افزایش ۵۱ درصدی کشف سرقت‌ها در حوزه کلانتری و پاسگاه‌های مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به ارتقای عملکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در تأمین امنیت، از افزایش ۵۱ درصدی کشف سرقت‌ها در استان در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدمحسن جعفری گفت: در ۱۰ ماه گذشته با تلاش‌ها و فعالیت‌های ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه‌ها و اجرای طرح‌های مختلف پلیسی، شاهد افزایش قدرت و توانمندی پلیس پیشگیری در مهار و کنترل جرائم بودیم.

وی از افزایش ۵۱ درصدی کشف انواع سرقت توسط کوپ‌ها در استان مازندران در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت، بازداشت سارقان نیز با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با بیان اینکه در این بازه زمانی وقوع سرقت‌های مهم نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، بیان کرد: وقوع سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت منزل ۱۹ درصد، اماکن دولتی ۱۲ درصد، سرقت اماکن خصوصی ۶ درصد، سرقت اتومبیل ۴ درصد با کاهش همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر توسط ماموران کلانتری و پاسگاه‌های استان، گفت: در این مدت، بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد. همچنین بازداشت معتادان ۳۹ درصد و بازداشت خرده‌فروشان مواد مخدر ۵ درصد افزایش داشته است.

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی در مازندران

رئیس پلیس فتای مازندران از بازداشت زوج کلاهبرداری که با استفاده از رسید جعلی از کسبه بازار شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور و آمل کلاهبرداری کرده‌اند و در ازای گرفتن وجه نقد، رسید جعلی به فروشنده می‌دادند، خبر داد.

سامع خورشاد بیان کرد: درپی شکایت یکی از کسبه بازار مبنی بر استفاده زنی میانسال از رسید جعلی بانکی برای خرید از او به مبلغ ۴۵ میلیون ریال، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و بررسی‌های همه‌جانبه یکی از متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

او اظهار کرد: متهم با دیدن ادله جرم گفت که او با همدستی فردی به هویت صفر غفاری، اقدام به خرید کردن از کسبه بازار شهرستان‌های مختلف کرده است.

وی با بیان اینکه دیگر متهم این پرونده دستگیر شد، افزود: در بررسی گوشی تلفن همراه او، بالغ بر ۴۰ حساب بانکی با ۲ میلیارد ریال کشف شد. برخی مالکان حساب‌ها متهمان را شناسایی کردند. پرونده به دادسرا ارسال شد و متهمان طی قرار وثیقه متناسب روانه زندان آمل شدند.

خورشاد از کسبه و بازاریان خواست تا در خرید و فروش و پرداخت وجه، مراقب کلاهبرداری‌ها باشند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا