اقتصادی

بازگشت ۳۵۰۰ واحد راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید در کشور

دانا نیوز/اصفهان معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: از ابتدای شروع دولت تاکنون با سرمایه‌گذاری و حمایت بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت حدود ۳۵۰۰ واحد اقتصادی و بنگاه راکد و نیمه راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

سید امیرحسین مدنی، امروز(جمعه، ۲۱ بهمن)در حاشیه افتتاح دو طرح اشتغال‌زایی در اردستان، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر، دولت در حوزه روستایی و بخش مناطق محروم و عشایر بیش از ۷۰ هزار طرح خُرد و متوسط اشتغال زایی را با کمک مجموعه‌های حمایتی و تسهیلات اعطا شده اجرا و افتتاح می‌کند. 

وی با بیان اینکه با توجه به تعهدی که دولت در ایجاد یک میلون شغل داشته است، از مجموع ۷۰ هزار طرح افتتاح شده ۲۳۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ تاکنون ایجاد شده است، افزود: تلاش خواهیم کرد این تعداد اشتغال به ۳۰۰ هزار شغل روستایی و مناطق محروم برسد.

به گزارش دانا نیوز، معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، تصریح کرد: از ابتدای شروع دولت تا کنون با سرمایه‌گذاری و حمایت بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت حدود ۳۵۰۰ واحد اقتصادی و بنگاه راکد و نیمه راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است تا بیش از ۹۰ هزار شغل جدید ایجاد شود. تصمیم دولت بر این است تا پایان سال تعداد واحد احیا شده اقتصادی را به ۴ هزار واحد برساند.

مدنی با اشاره به حوزه زیربنایی و عمرانی مناطق روستایی و محروم، گفت: همزمان با ایام دهه فجر بیش از ۸۲۶۰ پروژه زیربنایی و عمرانی در کشور در بخش‌های آب، گاز، برق رسانی و طرح‌های هادی روستایی و ایجاد مسکن با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح آن ساکنین حدود ۱۰ هزار روستا در کشور از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت در کشور گفت: امیدواریم با حمایت های مجلس شورای اسلامی، صندوق عدالت و پیشرفت با تجمیع منابعی که در بخش اشتغال تبصره ۱۶ و ۱۸ انجام می‌دهیم با انسجام و هماهنگی بیشتر از قبل با هدف بهره بری بهتر و بیشتر از اشتغال در سال آینده تشکیل شود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری، خطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از از محل این دو تبصره در حوزه اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری شود که حدود ۳۰ درصد آن در حوزه روستایی هزینه می‌شود.

 امروز همزمان با دهه فجر و سفر معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری به اردستان دو طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۴۴ نفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام 

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا