برترین های کسب و کاربین الملل

چگونه در ازمیر کار پیدا کنم پرسش از ازمیر ملک

یکی از شهرهای پرجمعیت و دیدنی کشور ترکیه شهر ازمیر است. بدلیل وجود شرکت‌ها و کارخانه‌ها امکان کار در ازمیر برای افراد مهاجر بسیار فراهم است. بدلیل اینکه ازمیر در کنار دریای اژه واقع شده است، مکان‌های توریستی و دیدنی و همچنین امکان کار و تجارت بیشتری برای این شهر وجود دارد. افرادی که متقاضی خرید آپارتمان در ازمیر و کار در این شهر هستند، بهتر است ابتدا با شرایط کار در این شهر آشنا شوند و سپس اقدام به پیدا کردن کارفرما کنند.

این شهر موسسات و دانشگاه‌های بزرگی دارد و سطح علمی و آموزشی در این شهر بالاست. ازمیر محل بزرگی برای برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌ها است. شهر ازمیر به طور کل شهر خلوت و امنی محسوب می‌شود. با داشتن اب و هوای مطبوع و مناظر زیبا انتخاب بسیاری از افراد به عنوان محل زندگی است. امنیت این شهر سبب می‌شود که محل مناسبی برای زندگی افراد نا اشنا باشد.

شرایط کار در ازمیر

اگر قصد دارید که ادامه زندگی و کار خود را در شهر ازمیر بگذرانید، بهتر است ابتدا از طریق مشاور املاک در ازمیر؛ اطلاعاتی راجع به بودجه مالی، میزان درامد و شغل‌هایی که به آن نیاز دارد داشته باشید. شهر ازمیر معمولا شهر ارزانی نیست و هزینه اجاره آپارتمان و مخارج زندگی در این شهر نسبت به استانبول پایینتر بوده ولی نسبت به شهرهای دیگر در ترکیه پایینتر نیست. علاوه بر این، درامد ماهانه شما نیز با توجه به مهارت و تخصصی که دارید میتواند تعادل مناسبی را ایجاد نماید.

ازمیر یک محدوده صادراتی بزرگ در کشور ترکیه محسوب می‌شود. از صدها سال پیش مرکز اقتصاد و تجارت کشور ترکیه بوده است. همین موضوع باعث شده‌است تا مشاغل بسیاری برای متقاضیان فراهم شود؛ اما در هر صورت قوانینی برای کارکردن در این شهر وجود دارد. از جمله دریافت مجوز کار که از جمله مدارک لازم برای کارکردن در این شهر است. شهر ازمیر ۴ نوع فرایندهای اقتصادی را در پیش گرفته است. بیشتر درامد اقتصادی این شهر شامل موارد صنعتی، تجارت و خدمات مرحله بعدی اقتصاد ازمیر را شامل می‌شود.

درصدهای بعدی مربوط به کشاورزی و مشاغل دریایی است. شهر ازمیر منابع وسیعی از محصولات دریایی، تفریحی، تجارت و بازرگانی دریایی است. این مشاغل خود می‌تواند به چرخش اقتصاد کشور کمک کند و زمینه ساز ایجاد کار برای افراد مهاجر باشد. شهر ازمیر نقش مهمی در زمینه صادرات و واردات کشور دارد و همچنین ارتباط آن با شهرها و کشورهای تجاری دیگر مطلوب است.

به کمک همه این موارد شخص می‌تواند کارفرمای مناسبی را برای کار در شهر ازمیر پیدا کرده و ویزای این کشور را دریافت کند. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند در زمینه‌های گردشگری مشغول به کار شوند. همچنین این شهر می‌تواند مشاغل مختلفی مثل حمل و نقل یا پخش بار را در اختیار مهاجران قرار دهد. همچنین در حوزه تدریس زبان و کار با کامپیوتر نیز شرایط کاری خوبی برای مهاجران وجود دارد؛ اما در این شهر هم مشاغلی وجود دارند که فرد نمی‌تواند طبق قانون ترکیه انها را انجام دهد. مشاغلی مثل نگهبانی، سرایداری، عکاسی، خوانندگی، تولیدی های پوشاک، رانندگی، دندانپزشکی، پرستاری و چندین شغل دیگر که قانون ترکیه افراد را از انجام این کارها منع کرده است.

کار فنی در ازمیر

شهر ازمیر بدلیل داشتن صنایع و نیاز به تاسیسات و کارهای جانبی که در این شهر وجود دارد، نیاز مند افراد فنی کار است. بعنوان مثال در بندر نیاز به افرادی است که بتوانند کارهای فنی مربوط به کشتی‌ها، وسایل حمل و نقل بار و… را انجام دهند. همچنین در کارخانه‌ها و صنایع نیاز به مهندسان و افراد خبره در این زمینه دارند. علاوه بر این بازار ازمیر که در نزدیکی بندر قرار دارد محلی سرشار از صنایع دستی و سنتی نشان‌دهنده این کشور است که بانوان ‌میتوانند به یادگیری این مهارت‌ها بپردازند و کسب درامد کنند. همچنین داشتن مهارتی مثل زبان انگلیسی می‌تواند ارتباط گرفتن را در این شهر توریستی افزایش دهد.

درامد این حرفه‌ها نیز زیاد است و افراد می‌توانند در صورت تلاش مداوم به درامد بالایی در شهر ازمیر برسند؛ اما قبل از همه داشتن اجازه کار در این کشور الزامی است. حداقل حقوق در این شهر 2.700 لیر است‌. این مقدار حقوق برای زندگی یک نفر با مخارج کم تقریبا کافی است؛ اما با هوش و ذکاوت می‌توان این مقدار را افزایش داد.

کار ارایشگری در ازمیر

مردم ترکیه معمولا به خدمات ارایشگری و زیبایی علاقه‌مندند. از این رو یکی از مشاغل مهمی که می‌توان برای کار در ازمیر انتخاب کرد، شغل ارایشگری است. در میان رشته‌های مختلف شغل ارایشگری انجام خدمات ناخن بدلیل مراجعه افراد بیشتر و متقاضیان بالاتر پر درامدتر از دیگر کارها است.

اگر شما از قبل در کشور خود ارایشگر بوده‌اید، دیگر نیاز به دوره دیدن ندارید؛ اما اگر مهارتی در این زمینه ندارید می‌توانید در دوره‌های این کشور شرکت کرده و سپس اقدام به دریافت مجوز کار کنید. شما از دو راه می‌توانید شغل ارایشگری را در ترکیه ادامه دهید. راه اول اینکه از طریق کارفرمایی که در ترکیه صاحب کسب و کار است اینکار را انجام دهید. دومین راه این است که خود با اخذ مجوز یک سالن زیبایی تاسیس کنید. در مرحله بعد می‌توانید تجهیزات ارایشگاه را کامل کرده و سپس به انجام کار بپردازید.

درامد ارایشگر متفاوت است و بستگی به نوع خدمات ان دارد. هرچه خدمات بیشتری ارائه دهید درامد بالاتری نیز خواهید داشت. در شهر ازمیر وزارت کار ترکیه مشخص می‌کند که به عنوان مثال برای کار ناخن یا مو چقدر بگیرید؛ اما در برخی شهرهای دیگر این مقدار برعهده خود ارایشگر است. اگر شما نیز علاقه به این حرفه دارید و در جستجوی کار و مهارتی برای کسب درامد در کشور ترکیه هستید، می‌توانید با مشاوران ارتان بورس تاپ تماس بگیرید تا به کمک راهنمایی انها سریعتر مراحل مهاجرت خود را طی کنید.

ویزای کار در ازمیر

اگر قصد کار در کشور ترکیه را دارید، باید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. معمولا اگر مدارک خود را کامل بفرستید این ویزا برای مدت یکسال در اختیار شما خواهد بود. روی ویزا نوع کار شما مشخص شده و شما تنها باید همان کار را انجام دهید. بعد از یکسال می‌توانید ویزا را تمدید کنید و بعد از ۵ تا ۸ سال می‌توانید ویزای دائم دریافت کنید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار دارید حتما ازمیر را انتخاب کنید. چون این شهر محلی صنعتی و تجاری است و زودتر ویزای خود را دریافت خواهید کرد.

ایا زندگی و کار در ازمیر می‌صرفد؟

ازمیر شهر ارزان با خدمات و صنایع بسیار و تجارت‌های گوناگون است. اجاره اپارتمان و مخارج و خرید وسایل با هزینه کم انجام می‌شود. می‌توان بسیاری از امکانات را در اختیار داشت و شاهد بازرگانی گسترده این شهر بود. این موارد در کنار هم شرایط را به گونه‌ایی فراهم می‌کنند که زندگی و کار در ترکیه با شرایط مطلوبی همراه باشد.

کاریابی در ازمیر ترکیه

مراحل کاریابی و پیدا کردن یک کارفرمای مناسب در کشور ترکیه تا حدودی مشکل بنظر می‌رسد؛ زیرا کشور ترکیه قوانین بسیاری برای استخدام دارد که ناخواسته هم نباید یکی از انها زیر پا گذاشته شود. دپارتمان ارتان بورس تاپ سابقه مشاوره و همراهی بالایی برای انجام این خدمات دارد. این پلتفرم به شما کمک می‌کند که کارفرمای مناسب را پیدا کنید، مدارک خود را کامل کنید، روند بررسی کار خود را تسریع کنید و در این راه مورد سو استفاده سودجویان قرار نگیرید. می‌توانید هر لحظه با مشاوران شرکت تماس بگیرید و از این خدمات بهره‌مند شوید.

مهاجرت کاری نیازمند بررسی و دقت بالایی است. شهر ازمیر ترکیه شاید بهترین یا یکی از بهترین شهرهایی باشد که بتوان برای کار به ان مهاجرت کرد؛ بنابراین با توجه به علاقه و مهارتی که دارید می‌توانید شما نیز یکی از افراد شال در این کشور باشید.

✅ بررسی شرایط کار در ازمیر ترکیه

ازمیر جزو بزرگ ترین شهرهای صنعتی ترکیه محسوب می شود. کارخانه ها و کسب و کارهای متعددی وجود دارند که امکان کار در ازمیر را فراهم می کنند. شرایط کار در ازمیر به گونه ای است که به افراد اجازه کار به صورت مستقل نیز داده می شود. به مراتب بیشتر از ایران است که همین موضوع باعث ترغیب ایرانیان به مهاجرت شده است. کار آرایشگری در ازمیر ترکیه دارای موقعیت های خوب و درآمد مناسب می باشد. سایت های کاریابی معتبری وجود دارند که می توان از طریق آن ها وضعیت کار در ازمیر ترکیه را بررسی و بهترین گزینه موجود را انتخاب کرد.

۱. مزایای کار در ازمیر چیست؟

وضعیت کار در ازمیر با مزایایی همراه است که باعث شده افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را دارند، این شهر را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای خواهیم پرداخت.

میزان حقوق دریافتی بالاتر نسبت به ایران

میزان حقوق دریافتی افرادی که در شهر ازمیر مشغول به کار هستند به مراتب بالاتر از ایران است که این موضوع باعث ترغیب ایرانیان شده است. حقوق پرداختی در این شهر به لیر است که از ارزش بالاتری نسبت به ریال برخوردار بوده و هرچه میزان تجربه کاری افراد بیشتر باشد به همان اندازه میزان حقوق آن ها نیز افزایش می یابد. کار آرایشگری در ازمیر ترکیه دارای درآمد خوبی نسبت به ایران خواهد بود.

وجود امنیت کاری

این شهر امنیت خوبی را برای ساکنان خود فراهم کرده است. به جز امنیت جانی که از اهمیت زیادی برخوردار است، افرادی که به مشغول هستند، می توانند از امنیت کاری بهره مند شوند. البته در صورتی که افراد به صورت غیرقانونی مهاجرت کرده باشند دیگر تضمینی جهت امنیت کاری برای آن ها وجود ندارد.

نزدیکی به ایران

یکی دیگر از عواملی که باعث شده تا مناسب باشد نزدیکی این شهر به ایران می باشد. رفت و آمد از این شهر به ایران آسان است و افراد می توانند به راحتی با خانواده خود دیدار داشته باشند.

سیستم حمل و نقل مناسب

شهر ازمیر دارای زیرساخت های مناسب در بخش حمل و نقل عمومی است که دسترسی آسان به تمام نقاط را فراهم می کند. با توجه به وجود سیستم یکپارچه حمل و نقل می توان از پرداخت هزینه سنگین تاکسی معاف شد.

 امکان دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

وضعیت کار به گونه ای است که چنانچه افراد پنج سال به صورت مداوم در ازمیر مشغول به کار بوده باشند امکان درخواست تابعیت و اخذ پاسپورت ترکیه را خواهند داشت و می توانند از امکانات بیشتری بهره مند شوند.

۲. شرایط و نحوه دریافت اجازه کار کردن در ازمیر چگونه است؟

یک نکته مهم در رابطه با کار علی الخصوص آن است که افراد اول به زبان ترکی آشنایی داشته باشند تا شانس آن ها برای یافتن کار افزایش یابد. معمولا برای بررسی شرایط کار و میزان درآمد می توان به سایت های کاریابی یا اداره کار کشور ترکیه مراجعه کرد. تمام افراد خارجی به غیر از اتباع قبرس شمالی به ویزای کار نیاز خواهند داشت تا بتوانند در ترکیه کار کنند.

روند درخواست ویزای کاری این شهر با روند درخواست دیگر ویزاهای کشور ترکیه کمی متفاوت است. این امر به این دلیل است که برای درخواست ویزای کار دو طرف (کارمند و کارفرما) دخیل هستند. باید توجه داشت که قبل از درخواست ویزا برای اجازه اشتغال در شهر ازمیر داشتن یک پیشنهاد کار یا قرارداد کاری الزامی است. بدون داشتن پیشنهاد شغلی مشخص در ترکیه نمی توان مراحل دریافت این نوع ویزا را آغاز کرد.

مدارک لازم برای استخدام کار در ازمیر

برای اجازه اشتغال در شهر ازمیر نیاز به ارائه مدارک خاصی است که به شرح زیر می باشند:

وضعیت کار در ازمیر ترکیه به گونه ای است که افراد ۴۵ ساعت در طول هفته را کار می کنند. افراد زیر ۱۵ سال تنها می توانند به صورت پاره وقت به کار کردن مشغول شوند.

۳. سایت های کاریابی معتبر برای جستجوی کار در شهر ازمیر کدام‌اند؟

می توان برای بررسی درآمد در ازمیر و همچنین به موسسات کاریابی این شهر سر زد. برخی از موسسات کاریابی معتبر برای به شرح زیر می باشند:

اخذ اجازه کار در کشور ترکیه معمولا ۳۰ روز کاری زمان خواهد برد و مدت اعتبار آن یک ساله است.

۴. درآمد مشاغل در ازمیر چقدر است؟

هنگامی که درباره وضعیت کار در ازمیر ترکیه صحبت می شود اولین سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند میزان حقوق دریافتی آن ها است. آگاهی از ساعات، شرایط کاری و میزان حقوق دریافتی می تواند به افرادی که به دنبال کار هستند کمک شایانی کند. در زیر میزان درآمد برخی مشاغل آورده شده است:

هزینه های زندگی در ازمیر

هزینه های زندگی از دیگر عوامل مهمی است که هنگام مهاجرت کاری به یک کشور نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از هزینه های زندگی در شهر ازمیر برای سال ۲۰۲۱ به شرح زیر می باشند:

لازم به ذکر است که میزان درآمد به عواملی مانند جنسیت، میزان تجربه، سن و سطح تحصیلات بستگی دارد.

کار آرایشگری در ازمیر ترکیه بازار کار خوبی برای ایرانیان خواهد داشت و می توانند درآمد خوبی در این زمینه داشته باشند.

۵. شرایط کاری مشاغل محبوب در ازمیر چگونه است؟

نکته مهم برای یافتن لیست مشاغل مورد نیاز این شهر است. اطلاع از این موضوع که این شهر به چه مشاغلی بیشتر از همه نیاز دارد در تصمیم گیری برای مهاجرت کاری نقش مهمی خواهد داشت. بهترین مشاغل برای مشاغلی هستند که با کمبود نیروی کار مواجه می باشند. کار میکاپ و کار در هتل در ازمیر ترکیه از بازار کار خوبی برخوردارند.

به نقل از: ازمیر ملک

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا