برترین های کسب و کارعمومی

جایگاه و نقش گل ها در تسلیت گفتن به عزیزان

چه نوع تاج گل مناسب برای مراسم ختم و ترحیم است ؟

از دست دادن یک شخص عزیز یکی از دشوارترین تجربیات زندگی است. به عنوان یک دوست یا یکی از اعضای خانواده فرد عزادار است، مطمئنا می خواهید نقش خود را جهت ابراز تسلیت در چنین مواقع غم انگیزی به درستی ایفا کنید. ارسال باکس گل ارزان اصفهان بخصوص تاج گل ترحیم از مدتها پیش یکی از متداول ترین روش های ابراز همدردی بوده است. ارسال تاج گل در شرایط سخت که قادر به گفتن و ابراز احساسات نیستیم و حتی در زمانی که کلمات به نظر کافی نمی رسند، جایگزین بسیار مناسبی خواهد بود.

با این حال بسیاری از اوقات ، سوالاتی در رابطه با انتخاب تاج گل مناسب ختم و ترحیم در ذهنتان ایجاد می شود. برای مثال:

کدام مدل تاج گل ترحیم اصفهان مناسب برای تسلیت در مراسم ترحیم است ؟

برای عرض تسلیت چه تاج گلی بهتر است ؟

از کجا می توانم تاج گل ترحیم سفارش بدهم؟

شاید این سوالات به ذهن شما هم خطور کرده باشد ؛ مطمئنا انتخاب تاج گل یادبود و خرید باکس گل اصفهان در این شرایط کار ساده ای نیست چون شخص دریافت کننده گل ، عزادار و داغدیده بوده و باید تاج گل ختم مناسب و شایسته ای انتخاب کنید.

اهمیت ارسال تاج گل برای مراسم ترحیم

یکی از دلایلی که گل ها در مراسم ختم از اهمیت بالایی برخوردارند، این است که آن‌ ها می ‌توانند بر خلق‌ و خوی ما، تأثیر بگذارند. همانطور که از زمان ‌های دور در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری ، از گل ‌ها استفاده می ‌شد، بسیاری از فرهنگ‌ ها معتقد بر این بودند که بین گل ، زندگی و مرگ، ارتباط نزدیکی وجود دارد. زیرا گل ، تولد دوباره را نشان می‌ دهد که همین موضوع می‌ تواند علت قرار دادن گل روی مزار فرد از دنیا رفته را نشان دهد. به همین دلیل نیز گل آرایی مراسم ترحیم و حضور گل برای تسلیت در این مراسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

علاوه بر این می توانیم از دلایل و اهمیت حضور گل ها در مراسم ترحیم به مواردی از قبیل : زنده نگه داشتن یاد و خاطره و احترام گذاشتن به فرد از دست رفته و همچنین نماد زندگی ابدی او نیز یاد کنیم . به همین دلیل است که از گل ها و گیاهان، اغلب به عنوان نمادی از زنده بودن یاد و خاطره عزیز متوفی استفاده می‌ شود.

گل‌های مناسب برای تاج گل ترحیم

در انتخاب گل برای تاج گل ترحیم بهتر است از گل‌هایی استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارند. در تاج گل عزادارای معمولا از گل‌های زیر بیشتر استفاده می شود:

گل گلایل مناسب برای مراسم ترحیم

گل گلایل که از گل‌های رایج در تاج گل ترحیم بوده و نماد همدردی و عرض تسلیت است. گل گلایل در بیشتر سبد گل‌ها و تاج گل استفاده می شود. گلایل به دلیل اینکه ظاهر انبوه و پر گلی دارد در تاج گل‌های ترحیم استفاده میشود وساقه ی بلندی دارد که روی آن چندین گل سوار شده اند. این گل عمدتا به صورت بادبزنی و پشت گل های دیگر در تاج گل ترحیم مورد استفاده قرار می گیرد.. نماد گل گلایل به یاد کسی بودن ، نماد احساس عمیق است. از این نوع گل بیشتر برای عرض تسلیت به متوفی استفاده می شود. جالب است بدانید که گلایل رنگ های دیگری به جز سفید هم دارد اما در ایران چون فقط در مراسم ترحیم استفاده می شود رنگ سفید آن را می شناسیم.

گل داوودی

گل داوودی که با توجه به قیمت مناسب و زیبایی آن، در تاج گل‌ بسیار استفاده می شود. گل داوودی سفید مناسب برای نشان دادن غم استفاده می شود و پاکی را می رساند. معمولا ترکیب تاج گل داوودی و گلایل، انتخاب زیبا و باشکوهی را رقم می‌زند.این گل بر خلاف گل های دیگر مورد استفاده در تاج گل تسلیت ، استفاده و معنی خیلی گسترده ای دارد

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم از جهت اینکه شکوه و جلوه زیبایی به تاج گل می دهد استفاده می شود. قیمت گل آنتوریوم معمولا نسبت به گل‌های دیگر بالاتر بوده و در رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید استفاده می شود.

گل لیلیوم

گل لیلیوم یا همان گل سوسن یکی دیگر از گل‌های پرکاربرد در تاج گل تسلیت است که نشان از احترام برای روح از دست رفته دارد. گل سوسن انواع مختلفی دارد رنگ در این نوع گل معنا و مفهوم خاصی ندارد. اگر می خواهید از این نوع گل استفاده کنید لازم است بدانید که گل سوسن به معنی قدرت، صداقت، ارزش های اخلاقی است. در مراسم ترحیم مرسوم است از گل لیلیوم برای گل آرایی میز مجالس ترحیم استفاده میکنند.

گل رز سفید

گل رز، که از گل‌های زیبا و جذاب است هم در مراسم شادی به کار می رود و هم در مراسم‌های ترحیم و یادبود. گل رز سفید در تاج گل‌های تسلیت کاربرد زیادی دارد و میتوان آن را با گل‌هایی مانند لیلیوم ترکیب کرد و گل‌های دیگری مانند گل ژربرا، شب بو و… که بنابر سلیقه تزئین‌کار و بودجه شما، در تاج گل ترحیم استفاده می شود. میتوان از ترکیب رنگ‌های آرامش بخش برای تزئین تاج گل استفاده کرد.

پیشنهاد خرید مجموعه تاج گل اروپایی مراسم ترحیم

یکی از رسوم مهم ایرانیان تقدیم تاج گل به بازماندگان شخص درگذشته به نشانه یادبود و بزرگداشت است که می‌تواند احساسات شما را به سادگی نسبت به وی بیان کند.همچنین از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای اموات، مجالس یادبود می باشد که تحت عنوان مجالس سوم، هفتم، چهلم و سالگرد تعریف شده است.

پیشنهاد ما به شما اینست که با انتخاب مجموعه گل ترحیم رضوان که ترکیبی از گل های گلایل، زنبق و گل رز است خاطره ای زیبا و خوش برای ادای احترام به بازماندگان رقم بزنید.این مجموعه ترکیبی از تاج گل ، پایه گل و سبد گل ترحیم بسیار خاص و شیک می باشد و مجلس ترحیم شما بی نهایت باشکوه و زیباتر خواهد شد.

انواع تاج گل برای مراسم ترحیم با توجه به شکل ظاهری

گل هایی که برای مراسم ترحیم استفاده می شوند، با توجه به شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند. در کنار تنوع زیادی که در گل های مراسم ترحیم وجود دارد، تاج گل هایی که برای مراسم ترحیم به کار برده می‌شوند، نیز دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به شکل ظاهری آن ها، در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند.

انواع تاج گل ترحیم

در مراسمات عزاداری که در کشور ما برگزار می شود، معمولاً انواع تاج گل مناسب شامل دسته بندی های زیر هستند:

1- تاج گل ۱ طبقه

ارزان ترین و کوچکترین تاج گلی که می‌توان برای مراسم عزاداری و ترحیم از آن استفاده کرد تاج گل یک طبقه است که با در نظر گرفتن ارتفاع کم آن دارای گل های کمتری بوده و بنابراین قیمت آن نیز نسبت به دیگر تاج گل ها ارزان تر می باشد. استفاده از تاج گل های یک طبقه برای مراسمات ترحیم دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می توان به حمل و نقل آسان آن اشاره نمود. برای ایجاد جلوه در تاج گل های یک طبقه بهتر است که گل های انتخاب شده در این تاج گل و چیدمان آنها نیز به طرز صحیح انجام شود.

2- تاج گل ۲ طبقه

همان گونه که از نام این نوع تاج ‌گل ها پیداست، دارای دو بخش هستند و برای چیدمان گل از هر دو بخش آن استفاده می شود. برای تاج گل های یک طبقه لازم است که گل های بیشتری داشته باشند و بنابراین قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود.

3- تاج گل ۳ طبقه

بزرگترین نوع تاج گلی و سایزی که می توان برای مراسم ترحیم از آن استفاده کرد تاج گل سه طبقه است که به تعداد زیادی گل نیاز دارند و ممکن است حمل و نقل آنها کمی سخت باشد. البته باید دقت کرد که استفاده از تاج گل های بیشتر در تاج گل سه طبقه موجب افزایش قیمت آن می شود و این نوع تاج گل ترحیم گرانترین تاج گل ترحیم محسوب می‌ شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا