اقتصادی

اطلاعیه سپرده‌گذاری مرکزی درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اطلاعیه‌ای درباره ورّاث متوفیان سهام عدالت منتشر کرد.

به گزارش دانا نیوز، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه میراث برای ثبت‌نام ورّاث متوفیان سهام عدالتی که بعد از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ فوت کرده‌اند، هنوز بازگشایی نشده است.

متن اطلاعیه سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به این شرح است:

«مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی‌ که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ می شود، لذا این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیر حضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع‌رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تنها برای متوفیان با تاریخ فوت قبل از ۳۱ تیر ۱۳۹۹ که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب وجود دارد.»

براساس این گزارش، هم اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

همچنین تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب ازجمله (ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا