اجتماعی

پایان تدوین برنامه درسی غیر حضوری

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش از اتمام “برنامه آموزش از راه دور” خبر می دهد.

به گزارش ESNA شورای نظارت بر مراحل تحول با حضور رئیس پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، مدیران و معاونین سازمان برگزار شد.

دکتر حسن ملکی با ابراز خرسندی از اتمام “برنامه آموزش از راه دور” گفت: “من بسیار خوشحالم که امروز می توانیم این برنامه را پس از پیگیری و تلاش بی وقفه دنبال کنیم ، بنابراین از کار ارزشمند شما متشکرم. ما واقعاً از شما می خواهیم همکاران ما

وی افزود: برنامه های کاری یکی از مهمترین موارد است و هر مرحله باید تا پایان روز به پایان برسد ، زیرا اگر به موقع پیش نرویم ، در عمل همه چیز سخت می شود. البته خدا را شکر می کنم. حضور متخصصان قوی و باهوش ، کار را دنبال کنید.

رئیس آژانس تحقیق و برنامه ریزی آموزشی گفت: ما باید دو بسته تحول را دنبال می کردیم که شامل یک برنامه ویژه مدرسه به نام “رونق” و یک بسته تحول برای “شبکه ملی رشد” بود. تصمیم گرفته شد که هفته ای دو ساعت را در برنامه درسی در برنامه مدارس ویژه قرار دهیم ، زیرا تا زمانی که این روند را دنبال نکنیم هیچ کاری به پایان نمی رسد. در مورد برنامه درسی مدارس ویژه ، ایده من این بود که این برنامه درسی باید مانند هر مدرسه دیگری در مدرسه رفتار شود. این بدان معناست که برنامه درسی و محتوا با ما است و مقیاس اجرایی بر عهده دیپلمات های آموزش و پرورش است ، بنابراین لازم نیست ما وارد حوزه اجرا شویم و نباید اجازه دهیم نقش معاونین در یکدیگر تداخل داشته باشد. به

وی گفت: “به نظر من ، برنامه درسی مدارس ویژه ذاتاً محدود است زیرا سیستم آموزشی ما متمرکز است ، بنابراین ایجاد یک کلاس غیر متمرکز مهم است و این یک مشکل است زیرا در برنامه درسی محوریت دارد.” س isال این است که دو ساعت غیر متمرکز اجرا شود ، یک سوال خوب اما غیر منطقی است. با این حال ، باید اجرا شود زیرا یک شخص حقوقی است ، زیرا ما سربازان این واحد هستیم و مجاز به نقض قوانین نیست ، بنابراین ما باید تعهدات خود را در مورد اسناد و برنامه درسی توضیح دهیم.

وی افزود: کارهای زیادی در شبکه ملی مدارس ایران یا رودس انجام شده و گزارش های قابل توجهی تهیه شده است. در حقیقت ، امروزه شبکه توسعه ملی قوی است و قابلیت دفاع کامل را دارد.

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یک بسته توسعه در سیستم آموزشی به نام “Desire” وجود دارد که باید توسط دبستان نظارت شود. بخش آموزش چند رشته ای معلمان نیز باید با یک برنامه درسی چند رشته ای همراه باشد زیرا معلمان باید این برنامه ها را تدریس کنند و ماموریت دانشگاه فردیناند تفاوتی ندارد ، بنابراین برنامه ریزی این دو گروه به طور جداگانه دشوار است ، بنابراین بر تعیین این کلاس تأکید می کنیم.

مالکی بر لزوم تمرکز بر برنامه های موازی تأکید کرد – “من معتقدم که ما باید در برابر اقدامات اشتباه مقاومت کنیم و با برنامه های خوب همراه شویم.”

وی گفت: “برنامه درسی از راه دور برای دبستان و دبیرستان تدوین شده است که بسیار هیجان انگیز است.” این کار از جهات مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. اما ما باید با ارسال این برنامه بر برنامه های جدید تمرکز کنیم. از امروز ، این بخش محدود به یک دفتر یا یک نفر نیست.

رئیس پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید می شود – در این راستا باید محتوای این برنامه و نحوه اطلاع رسانی معلمان ، دانش آموزان و والدین را معرفی کنیم. به عبارت دیگر ، برای سطوح مختلف ، این برنامه چیست ، چرا ، چگونه آموخته می شود و مسئولیت های هر گروه ، زیرا در این برنامه مخاطبان ما دانش آموزان نیستند ، بلکه مثلث معلمان ، والدین و مدیران مدارس ، و دانش آموز تحت تأثیر این مثلث قرار می گیرد. بنابراین پیچیدگی و حساسیت کار یکسان است. در این فرایند ، ما باید مثلث را هدایت کنیم تا این افراد بدانند چگونه با دانش آموز رفتار کنند ، اما من معتقدم که این موفقیت بزرگی بوده است. البته اگر زمان و محدودیتی وجود نداشت ، این برنامه می توانست بهتر ارائه شود ، اما زمان ما آنقدر مهم است که فعلا باید روی کار خود تمرکز کنیم ، بنابراین صرف نظر از زمان ، تناسب اندام مانند دارو بعد از متانت است. مرگ.

وی خواستار ایجاد کارگروه توزیع و آموزش معلمان شد. ما با توزیع به توافق می رسیم ؛ اما با انتشار علم و دانش معلم انجام نمی شود زیرا این یک دوره آموزشی است که معلم را عاقل و شایسته می کند ، اما امروزه امکان تدریس حضوری وجود ندارد ، بنابراین باید از منابع مجازی و آفلاین استفاده کنیم ، بنابراین ما باید از حداکثر ظرفیت دفتر توسعه استفاده کنیم. برای اینکه ما تا شروع مدارس سخت کار کنیم ، مهم است که دو گروه کاری روی این موضوع هم در زمینه توزیع و هم تربیت معلم کار کنند. البته منظور من کار در یک هفته نیست ، اما کار را شروع کنید. زیرا ما باید در تمام طول سال توزیع و آموزش داشته باشیم. منظورم این است که این یک برنامه عملی برای این اقدامات است ، بنابراین پس از دریافت نظرات ، کار به پایان می رسد.

در پی این جلسه ، حجت الاسلام حمید محمد ، مشاور ارشد رئیس سازمان ، از برنامه آموزش از راه دور تقدیر کرد و راه حل های پخش را ارائه کرد. محل. سرپرست وزارت آموزش و پرورش می تواند بخشنامه و روش های آن را توضیح دهد ، روند و چگونگی ، چرایی و چرایی آن را برای استان ها توضیح دهد ، این مدل را در جلسه دیپلمات های منطقه توضیح دهد و بخش دیگری در بخش توزیع را به شورای معلمان توضیح دهد.

وی افزود: راه حل دیگر برای جلسات تربیت معلم ، داشتن زیرساختی کامل است که امروزه به راحتی قابل تکرار است. گنجاندن این بخش در معیارهای ارزیابی ، اختصاص صفحه ای خاص به سایت سازمان و اعلامیه مطبوعاتی این برنامه به همراه بارگذاری محتوای مربوطه از شبکه توسعه ، همچنین می تواند در قسمت توزیع بسیار مفید باشد.

بررسی روند اجرای فاز اول کدهای پاسخ فوری

در بخشی دیگر از این جلسه ، دکتر علی محبی ، نایب رئیس سازمان ، گزارشی از کدهای پاسخ سریع ارائه کرد. در نهایت ، تصمیم گرفته شد که برای بارگذاری رمزهای عبور به دفتر چاپخانه بروید. به این ترتیب ، کدها در ابتدای هر کتاب بارگذاری می شوند و دانش آموزان و معلمان می توانند قبل از هر چیز نحوه عملکرد این کلاس را بیاموزند.

وی ادامه می دهد ، “اگر کتاب الکترونیکی ثانویه باشد ، این مشکلات کوچک نیز حل می شود و دانش آموز محتوای تعاملی مرحله بعدی را تجربه می کند.

محمد ابراهیم محمد ، مدیر کل انتشارات و فناوری آموزش نیز گزارشی از روند کتاب الکترونیکی ارائه کرد:

دکتر مالکی افزود: “در این کلاس ، برخی از کتاب های درسی نیاز به غنی سازی و بهبود دارند و تمرکز ما بر بسیج نیروی کار در این راستا است.”

دکتر محبی همچنین گفت – فصل اول بخش فنی و حرفه ای و 126 کتاب در این بخش پیاده سازی شده است ، بنابراین پس از بررسی نرم افزار می توان از آن استفاده کرد ، اما برخی تفاوت ها وجود دارد و فصل دوم ، کتاب تعاملی ، نیاز به توجه و عمق بیشتری دارد نیاز به تأمل دارد.

ارائه گزارشی از نحوه توزیع و آموزش آموزش از راه دور – در این بخش ، تجدید تیم تربیت معلم در دفتر نویسنده مهم است تا بتوانیم از خود مراقبت کنیم.

محبی ادامه داد: “رفتن از مرکز کتاب به بسته آموزشی مهم است زیرا ما سعی می کنیم پیوندها را مدیریت کنیم ، بنابراین کارهای زیادی در این بخش داریم و باید محتوای آموزشی این بخش را بهبود بخشیم.” قوی کردن. بدیهی است که این کار کامل نیست ، اما تلاش های زیادی در این زمینه انجام شده است و ما به گرافیک و زیبایی توجه ویژه ای کرده ایم.

در بخشی دیگر از این نشست ، معصومه نجفی پازوکی ، رئیس دفتر نویسنده نظری ، کار انجام شده را شرح داد: مدلی تهیه شده است.

افشار بهمنیم ، مدیرکل دفتر نگارش فنی و حرفه ای ، اقدامات انجام شده در این بخش را بیان کرد: 22 برنامه بر روی نقشه اول انجام شده است که بر اساس مباحث نیاز به بهبود دارد. طبق بررسی ما ، ما می توانیم 5 تا 10 درس را در اواسط هفته آینده آماده کنیم ، اما می توانیم تا پایان هفته به محبوب ترین کلاس ها تکالیف اختصاص دهیم.

تأسیس دفتر دائمی جشنواره تولید محتوا

در بخشی دیگر از این کنفرانس ، محمد ابراهیم محمد ، مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی ، گزارشی مفصل از جشنواره محصولات الکترونیکی ارائه کرد. بر این اساس و به شرطی که محتوا مربوط به ما باشد ، ممکن است یک دفتر دائمی در این زمینه داشته باشیم. در بخش دیگری ، می توانید مطالبی را از معلمان دارای مجوز سفارش دهید و از این بخش به عنوان انگیزه استفاده کنید.

حسن مظاهریم ، دبیر شورای هماهنگی هماهنگی علوم ، بر ضرورت دیدار مشترک با معتمدان شبکه شاد تاکید کرد. و مهارت های ایجاد شده در این بخش. ”به آنها اطلاع دهید که ما می توانیم برنامه های سازمان را بر اساس آن توسعه دهیم.

در پایان این نشست ، حسن مالکی موارد مطرح شده را خلاصه کرد: «ایده من این است که یک کارگروه برای توزیع و آموزش وجود داشته باشد ، زیرا این دو قسمت کاملاً در هم تنیده شده اند و البته مهم هم هستند. جهادگر و به محدودیت زمانی در این قسمت توجه کنید.

وی افزود: “ارائه محصولات به ایالت ها و نحوه انجام آن با مدیر مدرسه و سایر محصولات ، زیرا با این روش مناطق بیشتر به محصولات توجه می کنند ، کل محتوا به شادی می انجامد. شبکه. “خوشبختانه ، ما در قسمت کدهای پاسخ سریع به نقطه امیدوار کننده ای رسیده ایم ، اما مهم است که این بخش تحت کنترل دائمی قرار گیرد تا قسمت اول 25 safe ایمن و در دسترس دانش آموزان در اوایل اکتبر باشد. مرحله بعدی ، این فرایند باید ادامه ایجاد یک فصل مهم است ، زیرا استراحت وجود ندارد.

رئیس آژانس تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی گفت: به منظور هماهنگی با شاد ، مهم است که رهبران تیم ما با مدیران شبکه شاد ملاقات کنند تا این تعامل ایجاد شود. به این ترتیب ، رابطه هیجان انگیز با شبکه توسعه ملی و محصولات ما باید کاملاً روشن شود.

به گزارش موسسه تحقیقات و برنامه ریزی آموزش و پرورش ، روابط عمومی و امور بین الملل ، مالکی گفت: “در واقع ، مذاکرات در این راستا انجام شده است ، بسیار امیدوار کننده است.” همچنین نیاز به احیای بوروکراسی و شروع کار سخت وجود دارد. جشنواره تولید محتوای الکترونیکی بخش بسیار مهمی از تولید این بخش است. حضور معلمان در این زمینه بسیار مهم است و من با تأسیس دفتر دائمی در این بخش کاملاً موافقم زیرا این محصولات می توانند در بخشهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا