بین الملل

مدیرعامل راین‌متال: اگر به اروپا حمله‌ نظامی شود، آمریکا آن را تنها می‌گذارد

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت صنایع دفاعی آلمان با هشدار نسبت این که اروپا بیش از اندازه بر وعده آمریکا نسبت به حفاظت از آن در برابر یک تهدید نظامی تمام‌عیار اتکا کرده است، از رهبران کشورهای اروپایی خواست تلاش‌ها برای تقویت و مستقل کردن صنایع نظامی خود را بیشتر کنند.

به گزارش دانا نیوز، مدیرعامل «راین‌متال» بزرگ‌ترین شرکت صنایع دفاعی آلمان بر این باور است که آمریکا در صورتی که اروپا مورد حمله‌ای نظامی قرار بگیرد، به کمک آن نخواهد آمد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که «آرمین پاپرگر» می‌گوید اگر «وضعیتی بسیار خطرناک» مانند یک درگیری نظامی تمام‌عیار در اروپا رخ دهد، «آمریکا روی آسیا تمرکز خواهد کرد و اروپا به کلی تنها خواهد ماند.»

او با اشاره به این که کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر، بیش از اندازه بر وعده آمریکا مبنی بر حفاظت از آن‌ها در قبال یک تهدید نظامی اتکا کرده‌اند، گفت که این اتفاق دیگر نخواهد افتاد.

اظهارات پاپرگر اشاره‌ای به این بود که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا مانع کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین شده‌اند.

او بیان کرد که تلاش برای نوسازی ظرفیت نظامی آلمان فارغ از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ادامه خواهد داشت و اگر «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات پیروز شود و به کاخ سفید بازگردد، فشار بر تولیدات نظامی آلمان بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل راین‌متال از رهبران کشورهای اروپایی خواست برای تقویت تولیدات نظامی در اروپا و تبدیل کردن آن به صنایعی مستقل و رقیبی برای صنایع دفاعی آمریکا، تلاش‌های خود را چند برابر کنند.

جنگ اوکراین با حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد. پویتن بارها گفته است که مسکو قصد ندارد به کشورهای ناتو حمله کند.

کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ کسی را تهدید نمی‌کند اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک هستند را نادیده نخواهد گرفت.

طبق بند ۵ معاهده آتلانتیک شمالی، حمله به یکی از متحدان، حمله به کل ناتو محسوب می‌شود که ارائه کمک‌های مناسب به هر یک از اعضا در هنگام مورد حمله واقع شدن را مجاز می‌سازد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا