برترین های کسب و کارعمومی

مهمترین ویژگی های مبل اداری چیست؟

مبل اداری چیست + ویژگی مبل اداری خوب

اکثر افراد زمان زیادی از روز را در محل کار به سر می برند و مهم است که محل کارشان از لحاظ امکانات، تجهیزات لارم را داشته باشد. یکی از تجهیزات بسیار مهم مبلمانی است که در آن محل فرار دارد. در این مقاله از شهر مبل  به ویژگی  خرید مبل اداری  خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع مبل اداری

مبلمان اداری به طور کلی به 2 دسته مبل اداری راحتی و مبل اداری کلاسیک تقسیم بندی می شوند.

مبلمان اداری راحتی

همان طور که از نامش پیداست بسیار راحت است و در زمان نشستن احساس خستگی به فرد دست نمی دهد. جنس مبل اداری راحتی عموماً از چرم است و زیبایی محیط کار را دو چندان می کند. استفاده از این مدل مبل مرسومیت بسیاری دارد و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است.

مبلمان اداری کلاسیک

اما مبل اداری کلاسیک بسیار خاص و شیک است و از لحاظ هزینه ای گران تر از مبل اداری راحتی است. این مدل از مبل اداری عموماً از جنس چرم و چوب یا فلز بسیار با کیفیت ساخته شده و طراحی بسیار زیبایی دارد. مبلمان اداری کلاسیک عموماً در مجموعه های بزرگ و برند استفاده می شوند و نشیمنگاه بسیار راحتی دارد.

ویژگی مبل اداری خوب چیست؟

در خرید مبلمان اداری خوب باید به ارگونومیک بودن آن دقت داشته باشید و از استاندارد بالایی برخوردار باشد. رضایت کارکنان و ارباب رجوع به هنگام استفاده از مبلمان اداری را فراموش نکنید که بسیار اهمیت دارد. علاوه بر کیفیت باید به دکوراسیون محل کار هم دقت داشته باشید که هماهنگی لازم را داشته باشند.

اسکلت مبل اداری از 2 جنس چوب و فلز استفاده می شود که نسبت به محیط، شرایط کار و دکوراتیو می توانید نوع اسکلت مبل اداری را در نظر بگیرید تا در زمان جابجایی مقاومت لازم را داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی های مبل اداری خوب متریالی است که در آن استفاده می شود. مانند: پارچه، فوم، دوخت که در زمان انتخاب باید این موارد را در نظر بگیرید.

  • یکی از نکته هایی که تاثیر مستقیم با روحیه تیم شما دارد، با کیفیت بودن مبل است.

جنس پارچه مبل اداری چیست؟

پارچه مبل اداری عموماً از چرم است و چرمی را که انتخاب می کنید باید از بهترین نوع خودش باشد. چرم محبوبیت بالایی در بین افراد دارد اما تعدادی از افراد هم هستند که از دیگر پارچه های مبل استفاده می کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید مقاله  بهترین پارچه برای مبل  را مطالعه نمایید.

جنس بدنه مبل اداری چیست؟

به طور کلی مبل از 2 جنس چوب و فلز ساخته می شود و فلز به دلیل مقاومت بالایی که دارد کاربرد بالایی در ادارات دارد. ناگفته نماند که چوب هم کیفیت بالایی دارد اما باید بدانید چه مدل چوبی برای مبل استفاده می شود. برای اطلاع از کیفیت چوب استفاده شده در مبل می توانید مقاله  بهترین چوب برای مبل  را مطالعه نمایید.

ابعاد استاندارد مبل اداری

از نکته های بسیار مهمی که باید توجه ویژه ای داشته باشید ابعاد مبل اداری است. به طور کلی مبل دو نفره اداری ارتفاع 80 سانتی متر و عرض 80 سانتی متر و طول 2.30 سانتی متر را باید داشته باشد. و مبل تک نفره دارای ارتفاع 80 سانتی متر، عرض 74 سانتی متر و طول 74 سانتی متر را باید داشته باشد تا در زمان نشستن احساس راحتی را داشته باشید.

مهمترین ویژگی هایی که یک مبلمان اداری باید داشته باشد

اگر بخواهیم به ویژگی های مبلمان اداری خوب اشاره ای مختصر داشته باشیم، می توان گفت یک مبلمان اداری خوب باید هماهنگ با سایر بخش های اداره باشد و زیبایی آن سبب جلب توجه شود. از جمله مهمترین ویژگی های مبلمان اداری می توان به جنس و کیفیت آن اشاره کرد که در صورت قرار گرفتن در فضای مناسب و متناسب با طراحی های روز زیباترین جلوه را خواهد داشت.

مهمترین ویژگی های مبلمان اداری

مبلمان اداری مانند مبلمان خانگی نیست و ویژگی های مبلمان اداری خوب باید به گونه ای باشد که آن را برای استفاده راحت مناسب کند. چرا که بر روی این مبلمان ممکن است بیش از 6 ساعت نشسته شود، به همین دلیل آسودگی و راحت بودن در هنگام استفاده از جمله معیارهای اصلی در انتخاب مبلمان اداری می باشد. قبل از خرید باید از ویژگی های مبلمان اداری خوب اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید. یک مبلمان اداری خوب باید زیبا و متناسب با سایر بخش های اداره باشد و سبب جلب توجه نشود.

معمولا مبلمان اداری را در رنگ های خنثی انتخاب می نمایند تا مراجعین بر آن زوم نکنند. یک مبلمان اداری خوب مبلمانی نیست که نرم باشد، به این منظور که مبلمان اداری باید سفت تر از مبلمانی باشد که در خانه استفاده می شود و در صورت فشار دادن بیش از 2 انگشت فرو نرود. چرا که در این صورت ساختار ارگونومیک آن به گونه ای خواهد بود که هیچگونه احساس خستگی در شما دیده نخواهد شد و در تمامی مواقع، حتی پس از نشستن طولانی احساس خستگی نداشته باشید.

یک مبلمان اداری مناسب باید کمر، گردن و پشت فرد را به خوبی پوشش دهد، چرا که در این صورت تمامی اعضای بدن در حالت استراحت قرار می گیرد و سبب شارژ بودن فرد در تمامی مواقع خواهد شد. همچنین مبلمان اداری خوب باید به گونه ای باشد تا امکان جابجایی آن به راحتی امکان پذیر باشد و وزن آن متناسب باشد.

طراحی زیبا مبلمان اداری

یکی از ویژگی های مبلمان اداری خوب داشتن طراحی شیک و زیبا می باشد که حتما باید به آن توجه ویژه شود. این طراحی شیک می باشد که سبب زیباتر شدن فضای داخلی اداره می شود. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در طراحی داخلی اداره مبلمان مناسب می باشد که در این باره می توان گفت رنگ و جنس مبلمان نقش اساسی را ایفا خواهد نمود. رنگ مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که با سایر بخش های اداره تناسب داشته باشد و در عین حال زیبایی آن نمایان شود.

قرار دادن درست مبلمان در جای مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در جایی قرار داده شود که مانع عبور مرور نشود و به راحتی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. طراحی زیبای مبلمان اداری سبب ایجاد خلاقیت در کارمندان نیز خواهد شد که بر بازدهی اداره نیز تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است از یک طراح در زمینه انتخاب مبلمان و یا محل قرار گرفتن آن مشاوره دریافت نماید و یا از طراح داخلی خود بخواهید که محل دقیق قرار گرفتن مبلمان اداری را تعیین نمایند.

کیفیت و جنس مبلمان اداری

یکی از ویژگی های مبلمان اداری داشتن جنس مناسب می باشد و باید بر روی آن به راحتی و آزادانه بتوان حرکت نمود. در هنگام خرید باید به جنس پارچه و همچنین پایه مبلمان اداری توجه داشته باشید، چرا که مرغوبیت جنس محصول سبب افزایش بهره وری و عمر محصول خواهد شد. پایه مبلمان اداری که از جنس آهن و استیل باشد بهترین کیفیت را خواهند داشت و می توانید به بلند مدت از آن استفاده نمایید.

شیک بودن و کیفیت بالای مبلمان اداری و همچنین تمامی عوامل فضای کاری تاثیر بسزایی بر تفکر کارمند خواهد گذاشت. میل به زیبایی در همگان دیده می شود که به همین دلیل در صورت بالا بودن کیفیت مبلمان اداری می توان رضایت کارمندان و همچنین ارباب رجوع را کسب نمود. جنس رویه مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که سبب فشار به اعضای بدن نشود و نرم باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا