ورزشی

شانس پرسپولیس/ حسرت مشترک مسی و رونالدو!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش دانا نیوز،  روزنامه سعودی اسپورت نوشت که پرسپولیس شانس بسیار بالایی برای حضور در جام جهانی باشگاه ها در سال بعد دارد.

جام جهانی باشگاه‌ها در سال جاری به میزبانی عربستان برگزار می‌شود و فیفا اعلام کرده است که نسخه بعد جام جهانی باشگاه‌ها به شکلی متفاوت و با حضور ۳۲ تیم و به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد. قرار است که از آسیا ۴ تیم در این رقابت بزرگ شرکت کنند.

چادرملو قهرمان نیم‌فصل لیگ یک شد

چادرملوی اردکان توانست بالاتر از خیبر خرم‌آباد و نفت مسجدسلیمان با ۳۸ امتیاز قهرمان نیم‌فصل لیگ یک ایران شود.

به گزارش دانا نیوز، هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ یک یک فوتبال ایران با شش بازی پایان یافت و در نهایت این چادرملو اردکان بود که با پیروزی پر گل سه بر صفر برابر دریای بابل، ضمن بازگشت به صدر جدول، قهرمان نیم‌فصل لیگ یک لقب گرفت. رضا محمودآبادی و هادی حبیبی‌نژاد (دو گل) برای چادرملو گلزنی کردند.

فوتبال روسیه تصمیم نهایی را گرفت: به آسیا نمی‌آییم

موضوع حضور روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه مورد بحث قرار گرفت و در نهایت تصمیم به ماندن در یوفا گرفته شد.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از rbc،  فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم نهایی را درباره حضور در فوتبال آسیا گرفت و رسما اعلام کرد در اروپا خواهند ماند. موضوع حضور روسیه در کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته اجرایی مورد بحث قرار گرفت و  همه اعضای کمیته اجرایی معتقد بودند که رفتن به آسیا بدون تضمین فیفا معنی ندارد. به این ترتیب فدراسیون فوتبال روسیه به تلاش هایش برای بازگشت به مسابقات زیر نظر یوفا ادامه خواهد داد.

واکنش بهداد سلیمی به ابطال حواله واردات خودروی فوتبالیست‌ها

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: پرداخت حواله واردات خودرو به ورزشکاران اتفاق خوبی است اما اگر تبعیضی وجود نداشته باشد.

به گزارش دانا نیوز، بهداد سلیمی در حاشیه افتتاح رشته کرلینگ در ایران در جمع خبرنگاران در مورد ابطال حواله واردات فوتبالیست‌ها گفت: «این اتفاق بیفتد، خوب است چون ورزشکاران تلاش می‌کنند اما اگر نگاه حمایتی به همه ورزشکاران باشد و تبعیض وجود نداشته باشد، همه ورزشکاران استقبال می‌کنند. این حمایت به صورت قانون دربیاید و برای همه ورزشکاران در نظر گرفته شود، شاهد اعتراض‌ها نخواهیم بود.»

رونمایی از توپ‌ جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ رسمی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر رونمایی کرد.

به گزارش دانا نیوز، در حالی که کمتر از یک ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا از توپ این رقابت‌ها رونمایی کرد. رنگ طلایی این توپ از شن‌های بیابانی کشور میزبان یعنی قطر الهام گرفته است که با رنگ قرمز سنتی این کشور ترکیب شده است. این تضاد روح رقابتی هیجان‌انگیز را منعکس می‌کند.

جدایی توافقی هوادار و فکری

سرمربی هوادار پس از جلسه با مدیرعامل این باشگاه، با توافقی دوطرفه از این تیم جدا شد.

شکست پنج بر صفر دیروز (سه‌شنبه) برابر سپاهان و کسب نتایج ضعیف در لیگ بیست‌وسوم سرانجام سبب شد تا محمود فکری در جلسه‌ای با مدیران هوادار به صورت توافقی از این تیم جدا شود.

نه مسی این جایزه فوتبالی را گرفته نه رونالدو!

«سوپرتوپ طلا» – جایزه‌ای از سوی مجله ورزشی سرشناس فرانس‌فوتبال – تاکنون تنها یک برنده داشته است.

این جایزه به بهترین بازیکن فوتبال در سه دهه اخیر تعلق می‌گیرد. این جایزه، مانند «توپ طلا» از سوی مجله فرانس‌فوتبال داده می‌شود. در تاریخ تاکنون تنها یک برنده سوپرتوپ طلا وجود دارد. سال ۱۹۸۹ آلفردو دی‌استفانو، بازیکن افسانه‌ای رئال مادرید، در رای‌گیری بالاتر از یوهان کرویف و میشل پلاتینی قرار گرفت و فاتح اولین سوپرتوپ طلا شد. این جایزه در ۳۰ سالگی مجله فرانس‌فوتبال به دی‌استفانو اهدا شد.

با استعفای رحمتی موافقت شد

با استعفای سرمربی نساجی موافقت شد. باشگاه نساجی امروز (چهارشنبه) با استعفای سید مهدی رحمتی، سرمربی تیمش موافقت کرد تا دوران رحمتی در قائم‌شهر به پایان برسد.

البته قرار است تمرین امروز نساجی زیر نظر دستیاران مهدی رحمتی برگزار شود. هم‌چنین پیگیری‌های خبرنگار دانا نیوز نشان می‌دهد که مدیران باشگاه نساجی در حال بررسی گزینه‌های خارجی برای انتخاب جانشین رحمتی هستند.

جنگ کامران قاسمپور و آذرپیرا در زاگرب بر سر المپیک

نمایش و عملکرد کامران قاسمپور و امیرعلی آذرپیرا در تورنمنت رنکینگ کرواسی، نقش تعیین کننده برای انتخاب ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس خواهد داشت.

پس از تایید پارگی ۳۰ درصدی کشاله ران کامران قاسمپور از سوی پزشک معتمد فدراسیون کشتی و غیبت این کشتی‌گیر در رقابت‌های قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، فدراسیون کشتی اعلام کرد به این کشتی‌گیر فرصت می‌دهد تا در رقابت‌های رنکینگ در زاگرب کرواسی به میدان برود تا در صورت کسب نتیجه خوب برای حضور در المپیک شانس داشته باشد.

قهرمانی تیم بهروز عطایی در دور رفت لیگ والیبال

تیم فولاد سیرجان ایرانیان در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال قهرمانی خود در دور رفت را قطعی کرد.

به گزارش دانا نیوز، هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال مردان دوشنبه و چهارشنبه، ۲۷ و ۲۹ آذرماه با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، رفسنجان، گنبد، اسلامشهر، رامسر، مشهد و ارومیه در حال پیگیری است.

واکنش سرپرست دوومیدانی به خبر اخراج قهرمان بازی‌های آسیایی

مهدی مبینی به ادعای حسین رسولی مبنی بر اخراج از خوابگاه و عدم پرداخت هزینه‌های کفش و مکمل واکنش نشان داد.

به گزارش دانا نیوز، حسین رسولی قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو مدعی شد که شرایط تمرینی خوبی ندارد و در نتیجه اعتراض به این شرایط از اردوی تیم ملی و خوابگاه آفتاب انقلاب اخراج شده است. در این راستا مهدی مبینی سرپرست فدراسیون به اظهارات این ورزشکار واکنش نشان داد و آنها را رد کرد.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا