اقتصادی

دولت اجازه نمی دهد بخش‌های تولیدی درحال رشد از واردات بی‌رویه آسیب ببینند

رئیس جمهور جمعه شب در مصاحبه با مردم کره ای منتخب و تحصیل کرده گفت: “مردم این منطقه در همه زمینه ها ، به ویژه در زمینه وظایف الهی و سیاسی ، نمونه هستند و در همه موارد ، حضور نمونه ، وجدان ، تفاهم ، و چشم انداز آینده. “نگاه به کشور و پنجره های امید ، امید را برای مردم کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ENA ، رئیس جمهور به وضعیت فعلی و برخی نشانه های گذار کشور به دولت جدید اشاره کرد – شرایطی که برای دولت تعیین شده است چیست؟

او گفت که قلب های محله ها حقیقت و عدالت را می دانند. ما سعی می کنیم آزاد شویم و شفافیت را در زندگی مردم ایجاد کنیم.

وی گفت: “همه کسانی که به نام اسلام کار می کنند باید در ایجاد اعتماد در جامعه تلاش کنند.”

در مورد احترام به حقوق شهروندی ، سخنران دیگری گفت: “حقوق و تعهدات مردم و دولت از یکدیگر حمایت می کنند.” ایجاد زمینه برای اعمال این حقوق بر عهده دولت است که باید توسط همه مراجع و ارگانهای دولتی اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود بارندگی و خشکسالی ، کره جنوبی پتانسیل قابل توجهی در بخش معدن دارد ، افزود: موسسات تحقیقاتی باید بر روی محصولات کشاورزی مانند زعفران ، زرشک و عناب تمرکز کنند و دولت از آنها حمایت می کند. بیشترین بهره را از آن ببرید.

رایس ، یکی از پروژه های توسعه ای کره جنوبی ، گفت که این امر باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود: “اگر همین زیرساخت های معدنی که امروز از آن بازدید می کنیم تکمیل شود ، می توانیم نیروی کار فعلی را چند برابر کنیم.” بیایید آن ماده معدنی را استخدام کنیم و این ماده معدنی می تواند تقاضای زغال سنگ کشور را در بخشهای مختلف تامین کند ، که برخی از آنها در حال حاضر وارد می شوند.

به گفته رئیس جمهور ، انتقال آب از دریای عمان باید در صورت لزوم برای حل مشکل کمبود آب در این استان انجام شود. زمان اجرای این پروژه باید کوتاه باشد تا به سرعت نتایج حاصل شود. جنگل زدایی یکی دیگر از برنامه های مقابله با کمبود آب در مناطقی مانند کره جنوبی است. ستاد نوسازی کانال در ولسوالی نیز باید فوراً فعال شود و مقامات دولتی باید از این ستاد حمایت کنند. کورسان جنوبی ممکن است مرکز توانبخشی کانال کشور باشد.

رایس گفت آمیختن زندگی عاشقان سنی و شیعه در این استان با فرهنگ مذهبی آنها را ایمن تر کرده است و این بسیار مهم است. در مقایسه با منطقه

رایس در جایی دیگر بر لزوم حمایت از تاسیسات تولیدی تأکید کرد و گفت: ما باید مالیات بر فعالیت های اقتصادی غیر مولد وضع کنیم. برای ثروتمند شدن ، فعالیتهای مولد باید مالیات کمتری بپردازند. دولت قصد دارد این امر را عملی کند. همچنین باید سازوکاری برای حمایت از تولید داخلی ، تولید داخلی و افزایش صادرات وجود داشته باشد.

وی گفت: “تحریم ها جان مردم را به خطر انداخته است ، اما برخی از آنها فرصت هایی را ایجاد کرده است.” دولت اجازه نخواهد داد واردات بی رویه بر بخش تولید در حال رشد کشور تأثیر بگذارد. باید رشد داخلی داشته باشد. این یک سیاست دولتی است و به شدت دنبال خواهد شد.

سپس چقدر رایس به عنوان نامزد ترجیحی برای واردات نهاده های حیوانی روی میز آمد؟ وی افزود: “به دلیل عدم کنترل مناسب ، این ارز به جای آنکه زندگی را برای مردم آسان کند ، به دست دلالان افتاده است و فقط دلالان به جای دریافت قیمت بهتر گوشت و مرغ و بسیاری از کالاهای دیگر ، از آن استفاده کرده اند. ما در حال بررسی این موضوع با دولت هستیم. تا کنون سه یا چهار جلسه اداره همکاری های اقتصادی درباره این موضوع تصمیم گیری شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما موظف به اجرای دستورات رهبری هستیم ، گفت: تخصیص ارز برای دام و هر کالای دیگر باید در یک میز عمومی و در نمای منصفانه و غربی انجام شود. علت و علت شکایت مورد بررسی قرار می گیرد.

رایس چشم انداز تثبیت بازار و توضیح روند تصمیم گیری را برای مردم توضیح داد. هدفمندسازی یارانه ها مسئله مهمی برای دولت است. این موضوع مطمئناً با نظر کارشناسی همه کارشناسان بخشهای اجرایی و دانشگاهی دنبال می شود و عموم مردم از آن مطلع خواهند شد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید از تمام تخصص استفاده کند ، افزود: “یکی از اهداف کلیدی دولت ، ساختن ایران قوی بر اساس این اصل است که همه مردم و بخشهای مختلف باید برای این منظور ایجاد شوند. برنامه ریزی و مشارکت دولت می تواند کار خود را انجام دهد. امیدوارم در جلسه بعدی گزارشی از آنچه در این جلسه اعلام کرده ایم ارائه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا