علمی و پزشکی

اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق / اولین پرواز برای اربعین از ۲۸ شهریور

معاون مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مراسم اربعین حسنی امسال عملکرد و خدمات این جمعیت را تشریح کرد.

دکتر طاهر دورودی در مصاحبه با ESNA در مورد پاسخ امسال هلال احمر به اربعین صحبت کرد. به «با توجه به اینکه ما امسال پیاده به ایران نرفته ایم ، هلال احمر جاده را نمی پوشاند.

وی افزود: طبق برنامه ، تاریخ دقیق پروازها هنوز مشخص نشده است ، اما اولین پروازها احتمالاً از 19 سپتامبر آغاز می شود ، زمانی که نیروهای ما در یک روز اعزام می شوند و ما مطابق خواست خدا اعزام می شویم. به خدمات رسانی به زائران تا ساعت 23:00

دوردی در مورد اعزام پزشکان و کادر پزشکی برای ارائه خدمات در هلال احمر گفت: تعداد ایرانیان قابل اعزام ، حدود 30 هزار نفر. بر این اساس ، مقر اربعان تصمیم گرفت این تعداد را بین معترضان و عوامل خدمات تقسیم کند. در نتیجه وقتی مراکز بیشتری را تحت پوشش قرار می دهیم ، مانند مراکز درمانی با پزشکان ، پرستاران و تیم های ویژه ، ترکیب تیم پزشکی ما نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

بر این اساس ، پزشکان و پرستاران مجرب در دو گروه و دو گروه در کربلا و نجف انتخاب شده اند. می تواند برای آنها ارسال شود. تیم ما شامل پزشکان تیم ، پرستاران ، فوریت های پزشکی ، تکنسین ها و غیره است و سایر نمایندگان ما حدود 400 نفر هستند.

دورودی در خصوص تامین داروها گفت: ما تلاش می کنیم با توجه به کاهش تعداد زائران ، بیشتر داروهای خود را از انبارهای کربلا و نجف تأمین کنیم. اگر یک نقص کوچک وجود داشته باشد ، جایگزین می شود. اولین پرواز به Arbaine در 19 سپتامبر انجام می شود. البته ممکن است برخی از تیم های نوپای ما چند روز قبل برای راه اندازی کلینیک ها اعزام شوند ، اما اولین محموله از 28 سپتامبر خواهد بود.

وی در مورد الزام واکسیناسیون افراد ارسالی به ارباین گفت: طبق بحث انجام شده ، واکسن باید به کسانی که فرستاده شده بودند داده می شد. وی به دلیل اینکه هلال احمر یک گروه بهداشتی بود واکسینه شد و ما نگران این موضوع نیستیم. امسال طبق مصوبه ، ما هیچ حامی در زمین نداریم و همه چیز به صورت هوایی انجام می شود. به عنوان یک قاعده ، پروتکل های وزارت بهداشت باید به عنوان واکسن و غیره در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا