اقتصادی

کشت ۱۴ هزار هکتار کاملینا در کشور 

دانا نیوز/لرستان مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت دانه‌ روغنی کاملینا اختصاص یافته که ۵۰۰۰ هکتار آن مربوط به لرستان است.

حمید اورعی۱۷ فروردین ماه در سفر به لرستان و بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: این بازدید در راستای ایجاد ظرفیت‌ها و بهره‌وری بهتر از کشاورزی در استان بود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برنامه تحول کشاورزی در سطح کشور در حال اجراست بحث امنیت غذایی است، که در راستای اجرای شعار سال که رشد تولید و مهار تورم است وظایفی برای وزارت جهاد کشاورزی مشخص شده که در راستای برنامه تحول است.

اورعی افزود: در بحث امنیت غذایی نیز قانون انتزاع را داریم که در بحث نظارت بر بازار تمام بازرسین در سطح استان در حال فعالیت هستند که نظارت خوبی بر بازار و توزیع کالاهای اساسی دارند که مشکل خاصی در فراوانی و توزیع کالای اساسی در لرستان نداریم و به مقدار کافی و دسترسی مردم به کالای اساسی وجود دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی بیان کرد: نکته‌ای که در راستای شعار سال نیز وجود دارد بحث تولید است که با برنامه‌ریزی که در سطح وزارتخانه و همچنین سازمان جهاد کشاورزی لرستان انجام شده رشد بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: نکته دیگر که از ظرفیت‌های لرستان محسوب می‌شود تولید دانه‌های روغنی است که در تولید این دانه‌ها به ویژه کاملینا شاهد هستیم بیش‌از ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت داریم که ۵۰۰۰ هکتار آن در لرستان قرار دارد که ظرفیت خوبی است که کشاورزان ما بتوانند در جهت تولید دانه‌های روغنی به ویژه کشت کاملینا از این ظرفیت استفاده کنند که کود دهی خوب و بهره‌وری بالایی دارد.

اورعی افزود: همچنین از قنات‌هایی که در لرستان بود بازدیدهایی انجام شد که باید پیگیری کنیم که بتوانیم آن‌ها را احیا کرده و آب بهتری را از آن‌ها استحصال کنیم.

وی افزود: همچنین در راستای مصرف بهینه از آب مزارع شبکه‌بندی خوبی شده است که امیدواریم شاهد باشیم امسال به بهره‌برداری برسد و کشاورزان بتوانند از آبیاری نوین به خوبی بهره ببرند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا