ورزشی

درآمد ۲۴ میلیاردی پیکان از انتقال ۳ بازیکن/ رقم رضایتنامه سامان فلاح فاش شد

باشگاه پیکان از انتقال سه بازیکن جوانش به گل‌گهر و آلومینیوم حدود نیمی از بودجه‌اش را تامین کرد.

به گزارش دانا نیوز، باشگاه‌های لیگ برتری به مرور در حال ارائه فرم سقف بودجه‌شان به سازمان لیگ فوتبال‌اند تا در ادامه بتوانند قراردادهایشان را در این سازمان به ثبت برسانند.

در حال حاضر فرم بودجه گل‌گهر، صنعت نفت آبادان، هوادار و نساجی منتشر شده که در بین آنها، گل‌گهر از انتقال ۱۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومانی رضا شکاری به سپاهان استفاده کرد و بر اساس دستورالعمل سقف بودجه، نیمی از درآمد حاصل از انتقال شکاری را به سقف بودجه‌ خود افزود.

اما گل‌گهر تنها باشگاهی نیست که درآمد خوبی از انتقال بازیکن کسب کرده است. در حال حاضر فرم بودجه باشگاه پیکان به سازمان لیگ تحویل داده شده که نشان می‌دهد این باشگاه، احتمالا بیشترین درآمد از نقل‌وانتقالات را در بین باشگاه‌های لیگ برتری داشته باشد؛ به طوری که نیمی از بودجه‌اش را از این طریق تامین کرده است.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار دانا نیوز، مدیران باشگاه پیکان در نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ بیست‌وسوم از انتقال سامان فلاح به گل‌گهر ۱۸ میلیارد تومان به علاوه ۱۰ درصد از درآمد انتقال‌های فصول آینده این مدافع آینده‌دار کسب کرده‌اند. البته این تنها درآمد باشگاه پیکان در نقل‌وانتقالات تابستانی این فصل نبود و مدیران این باشگاه موفق شده‌اند که از انتقال محمدمهدی لطفی و مهدی لیموچی به آلومینیوم به ترتیب ۳.۵ و ۲.۵ میلیارد تومان سود کنند تا در مجموع در این پنجره نقل‌وانتقالاتی به درآمد ۲۴ میلیاردی به علاوه ۱۰ درصد از درآمدهای حاصل از انتقال سامان فلاح در فصول آینده رسیده باشند.

این درآمد قابل توجه پیکان از انتقال سه بازیکن جوان در شرایطی کسب شده که سقف بودجه اعلامی این باشگاه به سازمان لیگ فوتبال ۶۰ میلیارد تومان بوده تا به عبارت ساده‌تر، تیم مدیریتی باشگاه پیکان توانسته باشد نیمی از بودجه‌اش را از نقل‌وانتقالات همین فصل به دست آورد. این روش مدیریتی باشگاه پیکان می‌تواند الگویی برای باشگاه‌های دیگر باشد تا بازیکنان تاثیرگذارشان، خصوصا بازیکنان جوان را به‌راحتی از دست ندهند و بتوانند درآمد خوبی از انتقال این بازیکنان کسب کنند. علاوه بر این، باشگاه‌ها این امکان را دارند که نیمی از درآمدهای حاصل از انتقال بازیکنان را به سقف بودجه‌شان اضافه کنند.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا