اجتماعی

چند توصیه برای پیشگیری از ریفلاکس اسید معده

رفلاکس اسید معده یکی از شایع ترین مشکلات در بزرگسالان در ایالات متحده است و استرس و افزایش وزن ناشی از ویروس کرونا باعث شده بسیاری از افراد از آن رنج ببرند.

به گزارش ESNA حتی قبل از همه گیری کووید -19 ، در سال 2019 ، یک نظرسنجی آنلاین از بیش از 71000 بزرگسال نشان داد که حداقل یک سوم این افراد حداقل هفته ای یک بار از علائم گوارشی رنج می برند و برخی از آنها به مری برمی گردند.

علائم شایع اسیدوز معده

برخی از علائم رایج این عارضه شامل درد قفسه سینه ، تورم در گلو ، نفخ و از دست دادن اشتها است. رفلاکس همچنین می تواند بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد و منجر به سر و صدا ، تنگی نفس ، سرفه یا آسم شود.

اما بازیابی مداوم اسید می تواند بیش از تنش زا باشد. اگر این عارضه به طور مکرر اتفاق بیفتد و به مدت طولانی ادامه یابد ، پوشش داخلی گلو ضعیف شده و خطر ابتلا به سرطان گلو افزایش می یابد.

5 راهکار برای کاهش خطر ابتلا به سندرم تنفسی

وزن سالم را حفظ کنید

بر اساس یک مطالعه سوئدی ، رفلاکس در افراد چاق 22 درصد بیشتر از افراد دارای اضافه وزن 14 درصد شایع بود. بعد از غذا خوردن ، ماهیچه ای در انتهای گلو باز می شود تا غذا وارد معده شود و سپس بسته می شود. یک معده بزرگ می تواند فشار بیشتری به این ماهیچه وارد کند و از بسته شدن آن در مواقع ضروری جلوگیری کرده و اجازه نفوذ محتویات معده به گلو را بدهد.

از کشیدن سیگار خودداری کنید

مطالعات نشان می دهد که سیگار کشیدن می تواند باعث آزاد شدن اسیدهای چرب از معده شود. بررسی 30 مطالعه نشان داد که ریفلاکس ژستروفیک 20 درصد از افراد غیر سیگاری را درگیر می کند در حالی که 16 درصد.

ورزش

افرادی که حداقل 30 دقیقه در روز ورزش می کنند کمتر در معرض رفلاکس معده قرار دارند.

مصرف قهوه ، چای و نوشابه را محدود کنید

افرادی که بیش از دو فنجان قهوه ، چای یا نوشابه در روز اجتناب می کنند ، کمتر دچار رفلاکس معده می شوند.

از رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی کنید

افرادی که از رژیم مدیترانه ای غنی از سبزیجات ، سبزیجات ، ماهی ، طیور و غلات پیروی می کنند ، کمتر در معرض ریفلاکس اسید هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا