علمی و پزشکی

برند ناشناخته هندی، سامسونگ و شیائومی را جا گذاشت/ عکس

در دامه‌ی رشد روزافزون بازار پوشیدنی‌ها، طبق گزارشی از IDC، میزان عرضه‌ی جهانی این محصولات در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، به رکورد ۱۴۸٫۴ میلیون واحد رسیده است. افزایش ۲٫۶ درصدی این مقدار درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل را می‌توان به پایداری تقاضا و ظهور برندهای کمتر شناخته‌شده در این حوزه ربط داد.

اپل در سه‌ماهه‌ی امسال نیز توانست با عرضه‌ی ۲۹٫۹ میلیون واحد و کسب سهم ۲۰٫۲ درصدی از بازار پوشیدنی، جایگاه نخست را در بین پرفروش‌ترین برندهای فعال در این حوزه به‌دست آورد؛ هرچند رشد سال‌به‌سال این شرکت تا ۲۶٫۷ کمتر شده است.

امجین مارکتینگ، شرکت مادر برند هندی فعال در حوزه‌ی لوازم صوتی و پوشیدنی boAt، با عرضه‌ی ۱۴٫۳ میلیون واحد و کسب ۹٫۶ درصد از بازار، دومین برند حوزه‌ی مذکور در این سه‌ماهه لقب گرفت و رشد سال‌به‌سال خود را به ۱۹٫۴ درصد رساند.

برند ناشناخته هندی، سامسونگ و شیائومی را جا گذاشت/ عکس

موفقیت برندی چون boAT را می‌توان نتیجه‌ی تمرکز بر بازار هند و تثبیت جایگاهش به‌عنوان رهبر بازار با عرضه‌ی طیف وسیعی از پوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه دانست. همین اواخر بود که این شرکت با عرضه‌ی حلقه‌ی هوشمند حدوداً ۱۰۸ دلاری، دامنه‌ی محصولات خود را به این گجت‌های نوظهور نیز گسترش داد.

جیتِش اوبرانی، مدیر تحقیقات بخش آمار دستگاه‌های قابل‌حمل و مصرف‌کننده IDC، معتقد است که حلقه‌های هوشمند از برندهایی مانند اوئرا، نویز، boAt و سرکیولار، می‌توانند آمار این فرم‌فکتور را در گزارش‌های آتی بیش‌تر و با این کار، برندهای بزرگ فعال در این عرصه را به نوآوری مجبور کنند.

درادامه‌ی فهرست منتشرشده‌ی IDC، می‌توان شیائومی را دید که با فروش ۱۱٫۶ میلیون دستگاه و کسب ۷٫۸ درصد از بازار، جایگاه سوم را ازآنِ خود کرده است. این شرکت با ۳۶٫۰ درصد افزایش، شاهد بیشترین رشد سالانه بین برندهای ذکرشده در این گزارش بود.

سامسونگ و هواوی نیز به‌ترتیب با ۱۰٫۷ میلیون و ۸٫۵ میلیون دستگاه فروخته‌شده، جایگاه خود را در بین پنج برند برتر حفظ کردند؛ هرچند با وجود ثابت‌ماندن سهم ۷٫۲ درصدی کره‌ای‌ها از بازار، هواوی با اندکی کاهش، به سهم ۵٫۹ درصدی رضایت داد.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا