اجتماعی

برگزاری پنجمین نمایشگاه خودرو در شهرآفتاب/ اختصاص فضای مرکز تجارت جهانی در صورت کمبود فضا

جزئیات پنجمین نمایشگاه خودروی در شهرآفتاب تشریح شد.

به گزارش دانا نیوز، عباس تقدسی نژاد عصر امروز در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران با بیان اینکه شهرآفتاب بزرگترین سایت نمایشگاهی ایران است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب خاورمیانه را دارد، گفت: نگاه ما غرفه فروشی و متراژفروشی نیست و تنها نگاه مان به برگزاری رویدادهای مهم است.

وی با بیان اینکه شعار ما در نمایشگاه آفتاب “در آرامش، تجارت کنید” بود اما حالا شعار جدید “هر نمایشگاه حل یک مسئله” است، گفت: برگزاری نمایشگاه های فله ای عملا تکرار مکررات است و کمکی به صنعت نمایشگاهی نمیشود و باید بگویم که صنعت نمایشگاهی یکی از صنعت هایی است که به آن غفلت شده است.

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی با تقویم های سالانه و بلندمدت می تواند پیشانی اقتصادی کشور باشد افزود: متاسفانه از قدرت صنعت نمایشگاهی استفاده نمیشود و این‌صنعت را به ارائه متراژ تقلیل دادند.

تقدسی نژاد ادامه داد: می بایست از این به بعد از صنعت‌نمایشگاهی نوآوری، نو آرایی، حل مسائل و مشکلات را طلب کنیم و امروز کانون ایران نوین که برگزار کننده نمایشگاه اتو اکسپو تهران است؛ در ظرف مناسب شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه استفاده کرده و معتقدیم باید در برگزاری نمایشگاه به سمتی برویم که با برگزاری هر نمایشگاه، مشکلی از صنعت مربوطه حل شود.

وی با بیان اینکه ساختمان تجارت جهانی ۸۲ هزار متر بنا است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات حقوقی آن با مشارکت کننده در حال رفع است گفت: اگر فضا کم باشد آماده هستیم که ساختمان تجارت جهانی را در اختیار می دهیم و همچنین ورودی فیبر نوری به تهران از زیر شهرآفتاب است  و  موضوع اینترنت پرسرعت را نهایی کردیم و میتوانیم نمایشگاه خودرو را به صورت انلاین پخش کنیم و اولین نمایشگاهی است که به صورت زنده و انلاین پخش کنیم.

وی گفت: سال قبل از وزیر صمت دعوت کردیم که نمایشگاه خودرو را افتتاح کنند اما نیامدن و از همین جا از علی آبادی وزیر فعلی صمت  دعوت میکنم که به شهرآفتاب بیایند گفت: از الان میتوان پیگیری کرد که در زمان برگزاری نمایشگاه، همانجا بحث خرید و سفارش گذاری را دنبال کنند.

تقدسی نژاد در مورد مشکلات شهرآفتاب با بیان اینکه مسئله ابگرفتگی نمایشگاه، برای سال ۸۴ بود و ما رقابت ایجاد کردیم و در فضای رقابتی نمایشگاه برگزار میکنیمگفت:  ما این نمایشگاه را برگزار میکنیم و چک سفید امضا هم ندادیم.

امید نجبا برگزارکننده نمایشگاه خودرو گفت: سعی کردیم که در نمایشگاه اکسپو تهران از رونمایی های تکراری خودداری کرده و تنوع حداکثری و تنوع حداکثری برندهای خودرویی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برگزاری ۶۰ هزار متر مربع را داریم و تعداد شرکتهای بقدری زیاد است که کمبود فضا داریم گفت: عناوین  واردات کنندگان و تولیدکنندگان،   قطعات، شرکتهای دانش بنیان و… نمایشگاه طراحی شده است و ۹۵ درصد شرکتهای خودرویی فرمهایی حضور را ارسال کردند و تمام مراحل ثبت نام و تایید حضور دادند و در  این نمایشگاه شش روز میزبان مخاطبان خواهیم بود

همچنین رشید کوچی نماینده مجلس نیز در مورد این نمایشگاه گفت: سوال من از وزیر صمت در مورد ممنوعیت واردات خودرو هفته آینده در دستور صحن است.

وی با بیان اینکه مشکل ارز خارجی نداریم اصلا مطرح نیست چطور برای چای و نخود و لوبیا ارز داریم گفت: واردات خودرو قانون است و نمی‌توان قانون را منتفی کرد و ما تمتم تلاشمان را میکنیم که این به سرانجام خوب برسد.

وی با بیان اینکه همانطور که برای چای دبش ارز داریم پس برای خودروها هم داریم، گفت: اساسا چه کسی گفته دولت باید ارز بدهد؟ چه کسی گفته ارز دولتی لازم دارد؟ در آیین نامه با وزارت صمت نوشتیم منبع ارزی برای واردات خودرو مشخص شده و ارز ناشی از صادرات و ارز  منشا خارجی می‌تواند موجب واردات شود.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا