علمی و پزشکی

بزی شبیه به بازیگر مشهور هالیوود/ شیطنت جدید هوش مصنوعی/ عکس

سال ۲۰۲۳، سال هوش مصنوعی بوده است. فناوری‌ای که متخصصان سال‌ها بر روی آن کار می‌کردند در ابتدای سال ۲۰۲۳ با درخشش انواع ابزارهای هوش مصنوعی مولد بر سر زبان‌ها افتاد. میدجرنی، ChatGPT و DALL-E تعدادی از ابزارهای مولد پرطرفداری هستند که همه اسمشان را شنیده‌اند.

درحالی‌که ظهور این ابزارها باعث ایجاد نگرانی از به زوال رفتن مشاغل زیادی بود و همچنان هست؛ نمی‌توان منکر جذابیت عکس‌های تولیدشده با آن‌ها شد. در پست‌های مختلفی شاهد هنرنمایی‌های تصویری هوش مصنوعی بودیمو اکنون تصاویری را خواهید دید که هوش مصنوعی در بیشتر آن‌ها به‌طرز استادانه‌ای خطای دید به‌وجود آورده است.

در تصویر زیر می‌توان چهره مریلین مونرو بازیگر مشهور آمریکایی را مشاهده کرد در حالی که تصویر اصلی چهره یک بز را نشان می‌دهد.

نمایان شدن چهره بازیگر زن مشهور روی صورت بز/ خطای دید یا پنهان‌کاری عمدی؟/ عکس

اکثر تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی که در ادامه خواهید دید، کلمات یا تصاویر پنهانی در دل خود دارند. برای دیدن آن‌ها می‌توانید گوشی را از صورت خود دور کنید، پلک‌هایتان را به هم نزدیک کنید یا تصویر را روی دسکتاپ یا گالری ذخیره کنید تا در شکل کوچک‌شده آن‌ها چیزی غیرمنتظره را بیابید.

نمایان شدن چهره بازیگر زن مشهور روی صورت بز/ خطای دید یا پنهان‌کاری عمدی؟/ عکس

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا