برترین های کسب و کارعمومی

دلیل اتومات نکردن یخچال

یکی از مشکلات رایجی که برای اکثر خانواده‌ها اتفاق میفتد، یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن است. این مشکل علاوه بر آسیب به یخچال باعث افزایش مصرف برق می‌شود. به همین دلیل این مقاله از مجله آچاره را به بررسی علت اتومات نکردن یخچال اختصاص داده‌ایم.

فرآیند اتومات ‌کردن یخچال

ترموستات یخچال عملیات اتومات کردن را بر عهده دارد. ترموستات قطعه‌ای است که دمای یخچال را تنظیم و ثابت می‌کند. این قطعه اتومات کردن را به صورت خودکار انجام می‌دهد و فرمان قطع یا ازسرگیری کارکرد طبیعی یخچال را به کمپرسور می‌دهد. زمانی که به هر دلیلی یخچال فریزر نتواند به‌درستی این کار را انجام دهد و با تغییر کردن دمای داخلش روشن و خاموش نشود، اصطلاحاً می‌گوییم یخچال فریزر اتومات نمی‌کند.

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

  1. نشت گاز و کم بودن سرما، علت اتومات نکردن یخچال
  • نشت گاز در یخچال‌های قدیمی به شکل برفک زدن نصف جایخی و یا قسمت خاصی از جا یخی بروز می‌کند. در این صورت یخچال را از برق بکشید. اجازه دهید برفک‌ها به طور کامل آب شوند. سپس یخچال را دوباره به برق وصل کنید. اگر سرمای یخچال کمتر از حد معمول بود، از یک متخصص درخواست کمک کنید.
  • همان‌طور که گفته شد نشت گاز یخچال یا کم بودن سرمای یخچال می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. اگر یخچال فریزر شما از مدل‌های جدید است ولی از نوع برفکی، یک صفحه سرما در قسمت انتهایی یخچال و یا در بخش داخلی بدنه یخچال وجود دارد. اگر این صفحه خیس بود و یا قسمتی از این صفحه برفک داشت و یا کل صفحه به طور یکدست برفک نداشت، به این معنی است که گاز یخچال شما کم شده است. در صورتی که این اتفاق بیفتید، سرمای یخچال هم کم می‌شود.
  • یخچال‌های مدل جدید بدون برفک به ندرت دچار این مشکل می‌شوند.
  1. خرابی ترموستات و اتومات نکردن یخچال

اگر دمای یخچال تغییری نکرده است و سرمای یخچال مناسب است، احتمالاً ترموستات یخچال دچار مشکل شده است و خرابی ترموستات علت اتومات نکردن یخچال است. اگر مواد غذایی مثل ماست و تخم مرغ در یخچال یخ می‌زنند، می‌تواند نشانه خرابی ترموستات یخچال شما باشد.

  1. ضعیف شدن موتور

درصورتی که علت اتومات نکرد‌ن یخچال، ضعیف شدن موتور باشد، یخچال از سرمای نسبی خوبی برخوردار است ولی موتور یخچال سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و یخچال اتومات نمی‌کند.

  1. کثیف بودن کویل و لوله‌های کندانسور

یکی دیگر از عواملی که موجب یکسره کار کردن یخچال و علت اتومات نکردن یخچال می‌شود، کثیف بودن کویل و لوله‌های کندانسور یخچال است. کویل‌ها در بخش پشتی یخچال قرار دارند و بخش مهمی از چرخه سرما سازی یخچال را تشکیل می‌دهند.

وظیفه کندانسور آزاد کردن گرمای مبرد یا گاز خنک کننده در هنگام برگشت به کمپرسور از طریق سیم‌پیچ‌های خود به فضای بیرونی است. وجود فضای مناسب برای گردش هوا موجب می‌شود تا یخچال‌ها بتوانند لوله‌های کندانسور را خنک نگاه دارند. در صورت کثیف بودن لوله‌های کندانسور یخچال، مبرد درون لوله‌ها به‌خوبی خنک نمی‌شود و یخچال با مبرد گرم نمی‌تواند به خوبی کار کند. در نتیجه یخچال اتومات نمی‌کند و یکسره کار می‌کند.

  1. یکسره کار کردن یخچال به علت خرابی تایمر یخ‌زدایی یا هیتر دیفراست

برای اینکه یخ‌زدایی یخچال به صورت دوره‌ای انجام شود، تایمر دیفراست باید وارد چرخه شود و هیتر را در زمان مشخصی وارد سیکل کند. وقتی تایمر خراب باشد، هیتر فرمانی از برد نمی‌گیرد تا برای یخ‌زدایی برفک‌های ایجاد شده روی کندانسور یخچال وارد عمل شود. وقتی برفک‌ها به‌موقع یخ‌زدایی نشوند، مسیر چرخش هوا دچار گرفتگی می‌شود و این علت اتومات نکردن یخچال و یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

از متخصصین “آچاره” رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

وجود ایراد در هیتر یخ‌زدایی هم می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. درست کار نکردن هیتر باعث جمع شدن برفک‌ها روی لوله‌ها می‌گردد و مانع از گردش هوا و در نهایت موجب یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

  1. خرابی موتور فن کندانسور

فن کندانسور، هوا را روی سیم‌پیچ‌های کندانسور به چرخش درمی‌آورد و هوای سرد تولید می‌کند و با این کار هوا سرد می‌شود و به داخل محفظه هدایت می‌شود. اگر فن کندانسور کار نکند، یخچال فریزر، هوای سرد را کم قدرت‌تر از قبل به داخل می‌کشند. کمپرسور برای جبران کار نکردن موتور فن باید مدام کار کند و همین موضوع موجب یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

روش آزمایش موتور فن کندانسور

برق یخچال را قطع کنید و ‌به پشت سیم‌پیچ‌ها دسترسی پیدا کنید و پره‌های فن کندانسور را با دست بچرخانید. اگر موتور فن کندانسور خراب شده باشد، پره فن به‌سختی می‌چرخد و همین موضوع علت اتومات نکردن یخچال است. پره‌های فن کندانسور سالم، موقع به چرخش درآمدن به‌راحتی می‌چرخند.

بیشتر بخوانید

  1. خرابی لاستیک دور درب

ممکن است علت اتومات نکردن یخچال به دلیل خراب بودن قطعات نگه‌دارنده سرما باشد. درب یخچال‌ها، با یک درزبند پلاستیکی پوشیده شده است و زمانی که در یخچال را می‌بندید، این درزبند به بدنه یخچال می‌چسبد و مانع از خروج هوای درون یخچال می‌شود.

با گذشت زمان، از میزان چسبندگی این درزبند کم می‌شود و ممکن است دچار آسیب و پارگی شود. اگر به دنبال برطرف کردن مشکل یکسره کار کردن یخچال هستید، می‌توانید درزبند در یخچال را بررسی کنید و به‌سادگی علت اتومات نکردن یخچال را پیدا کنید.

  1. خراب شدن درب جایخی در یخچال‌های قدیمی

خراب شدن درب جایخی می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. در صورت خرابی این در سرمای فریزر به قسمت‌های پایین منتقل می‌شود و مواد غذایی قرار گرفته در پایین یخچال یخ میزند و یخچال یکسره کار می‌کند تا مانع از گرم شدن فریزر شود.

  1. ایراد در برد اصلی دستگاه

در یخچال فریزرهای جدیدتر، سنسور دستگاه می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال فریزر باشد. از آنجایی که برد اصلی دستگاه گران است و بررسی آن نیاز به دانش فنی دارد، از یک کمک بگیرید.

  1. یکسره شدن یخچال به دلیل بی‌دقتی در نصب و نگهداری

در صورت یکسره شده یخچال محیط اطراف یخچال را بررسی کنید و سپس سراغ بخش‌های دیگر بروید. یکی از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین علل‌ یکسره شدن یخچال، بالا بودن دمای محیط است. در این حالت موتور برای خنک کردن دستگاه مجبور است یکسره کار کند.

علت اتومات نکردن یخچال می‌تواند بابت قرار گرفتن یخچال در معرض نور مستقیم خورشید (مخصوصاً در فصول گرم) باشد. اگر عادت دارید مواد غذایی را به صورت گرم در یخچال قرار دهید، یا درب یخچال را مدام باز و بسته کنید نباید از یکسره شدن یخچال تعجب کنید.

بیشتر بخوانید

  1. اتومات نکردن یخچال به دلیل خاموشی طولانی

استفاده نکردن از یخچال برای مدت طولانی و بعد دوباره اتصال آن به برق می‌تواند علت یکسره شدن یخچال باشد. در این شرایط موتور باید مدتی با شدت بیشتری کار کند تا دمای دستگاه به میزان مطلوب برسد. این موضوع در مورد یخچال‌های تازه خریداری شده نیز صدق می‌کند. اگر بعد از یک روز موتور یخچال همچنان یکسره کار می‌کند، باید علت را در جای دیگری جستجو کرد.

زمان نرمال روشن و خاموش شدن کمپرسور یخچال

هنگامی که فهمیدیم علت اتومات نکردن یخچال چیست و کمپرسور یکسره کار می‌کند پیش از آن که علت این مشکل را برطرف کنید، لازم است بدانید که یخچال فریزر هر چند دقیقه اتومات می‌کند؟ یخچال‌ها در مارک‌های مختلف، دارای زمان اتومات مختلفی هستند. ولی عمدتاً این مدت زمان، به صورت دوره‌ای بین ده تا پانزده دقیقه یک‌بار است.

زمان لازم برای اتومات کردن یخچال، به درجه دمایی که تنظیم شده است، بستگی دارد. حجم گاز مبردی که در سیستم وجود دارد و سالم بودن کمپرسور و قطعاتی مثل ترموستات، می‌تواند در این مدت زمان تأثیر داشته باشد. نکته قابل تأمل این است در صورتی که دستگاه شما پس از شارژ گاز و یا جابجایی و حتی خرید تا شش ساعت یکسره کار می‌کند، ایرادی ندارد و عملکرد آن طبیعی است؛ اما اگر بیش از این مدت باشد، یعنی مشکلی در دستگاه و قطعات آن وجود دارد که باید سریع‌تر اقدام به رفع آن کنید.

علت اتومات نکردن یخچال فریزر بلافاصله بعد از خریدن

این موضوع کاملاً طبیعی است. معمولاً بعد از روشن کردن یخچال فریزر برای اولین بار، دستگاه تا ۲۴ ساعت به صورت یکسره کار می‌کند تا فضای داخلش خنک شود و به دمای مطلوب برسد. در صورتی که این وضعیت تا از ۲۴ ساعت ادامه پیدا کند، حتماً باید علت اتومات نکردن یخچال فریزر بررسی شود.

بیشتر بخوانید

اگر برای تعمیر یخچال خود نیاز به تعمیرکار یخچال با تجربه و مجاز دارید، از بهترین تعمیرکاران شهر خود کمک بگیرید. در آچاره بیش از 4300 تعمیرکار یخچال آماده ارائه خدمت به شما هستند.

برای ثبت سفارش و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سعلت اتومات نکردن یخچال چیست ؟ و چه عللی باعث بروز این مشکل میشود؟ به چه دلایلی یخچال روشن نمی شود؟ جواب سوالات خود را در این بخش از خواهید خواند. از مشکلات شایعی که اغلب برای اکثر خانواده ها اتفاق می افتد ، اتومات نکردن یخچال و روشن نشدن است . مشکلی که بسیاری از ما علت آن را نمی دانیم.ما در این مطلب به این دو موضوع و بررسی علت های آن پرداخته ایم ،با ما همراه باشید.

 

اتومات نکردن یخچال چه دلایلی دارد؟

اتومات نکردن یخچال و روشن نشدن آن چه دلایلی دارند؟ علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

  1. اتومات نکردن یخچال به علتنشت گاز و کم بودن سرما

در یخچالهای مختلف این مشکل با شکل های متفاوت بروز میکند :

یخچال های قدیمیدر یخچال های قدیمی این مشکل به صورت برفک زدن نصفه جایخی ویا یخ زدن ناحیه خاصی از جایخی بروز می کند.

راه حلبرای اینکه اطمینان از نشتی نداشتن یخچال بهتر است آن را از برق بکشید و بعداز آب شدن برفک ها ، یخچال را دوباره به برق بزنید و در اولین فرصت در صورت کم بودن سرمای یخچال به تعمیرکار یخچال اطلاع دهید.

یخچال فریزر های جدید برفکییخچال فریزر های جدید برفکی دارای صفحه سرما در انتهای یخچال و یا داخل بدنه یخچال هستند .اگر این صفحه خیس بود و قسمتی از آن برفک داشت و یا به طور یکدست برفک نداشت ، یخچال نشتی گاز دارد . در این موارد مشتری از سرمای فریز رضایت دارد.

یخچال های بدون برفکاین نوع یخچال ها کمتر با این مشکل مواجه می شوند .

 

مشکل اتومات نکردن یخچال های مختلف

  1. خرابیترموستات و اتومات نکردن یخچال

در صورتی که سرمای یخچال خوب باشد اما یخچال اتومات نکند احتمالا ترموستات ایراد دارد . این مشکل با علائمی مانند یخ زدن درون یخچال مثل و همراه است .

  1. اتومات نکردن یخچال به دلیلضعیف شدن موتور

در این مورد با وجود سرمای نسبی موتور صدای زیادی دارد و یخچال اتومات نمی کند .

  1. موارد خاص اتومات نکردن یخچال

یخچال های بدون برفک :

اگر سیستم برفک زدایی خراب باشد ، رادیات (یا اواپراتور ) برفک می زند و سرمای یخچال کم میشود .

 

علت کم شدن سرمای یخچال

نداشتن در جایخی و جاگوشتی در یخچال های قدیمی :

نبود این امکانات در یخچال سبب یخ زدن مواد غذایی مثل ماست و دیر اتومات کردن یخچال می شود.

گیر بودن لوله های ورودی :

درصورت گیر بودن لوله های ورودی یخچال اتومات نمی کند.

یخچال های با برد دیجیتال :

معیوب بودن سنسور ودر برخی موارد معیوب بودن برد اصلی موجب ایجاد مشکل میشود .

 

روشن نشدن یخچال به دلیل معیوب بودن برد اصلی

علت روشن نشدن یخچال

علت1 :پریز برق ندارد، دوشاخه یا سیم رابط معیوب است.

رفع عیب1:

بعد از کنترل برق ، اینگونه پریز دوشاخه وسیم رابط را آزمایش می کنیم :دو قطب دو شاخه را با یک سیم به یکدیگر متصل می کنیم و ورودی کابل را از مدار یخچال باز می کنیم و آوامتر را به آن ها متصل می نماییم . اگرعقربه انحراف پیدا نکرد ، سیم رابط ودو شاخه را تعویض می نماییم.

 

دلایل روشن نشدن یخچال فریزر

علت 2ترموستات معیوب است

رفع عیب 2:

در نتیجه بررسی مدار الکتریکی یخچال در می یابیم هنگام خراب شدن کلید ترموستات و هدایت نکردن فاز ورودی به موتور کمپرسور قادر به حرکت نخواهد بود . پس ورودی و خروجی ترموستات را آرام جدا کنید و با اتصال رابط های اهم متر به آن ولوم را به چپ و راست بچرخانید تا صدای قطع و وصل کلید داخل ترموستات شنیده شود .

در صورتی که با وصل کلید عقربه بطرف صفر منحرف و با قطع کلید عقربه بطرف بی نهایت باز گرددترموستات معیوب نیست .در غیر این صورت باید ترموستات را از بدنه یخچال خارج کنید و قاب آن را باز نمایید و مشکل کلید داخل آن را رفع کنید.در صورت تعمیر نشدن ترموستات آن را تعویض کنید تا یخچال به درستی کار کند.

تذکر:

اگر می خواهید ترموستات را از یخچال جدا کنید و یا بر روی آن در همان وضعیت متصل به بدنه آزمایش انجام دهید ، باید بدانید اعمال فشار نا مناسب برروی ترموستات سبب آسیب به لوله مویی و یا لوله بلو می شود که در این صورت گاز داخل ترموستات تخلیه می گردد. هنگامی که ترموستات دچار چنین عیبی می شود ، باید آن را تعویض کنید تا به درستی عمل کند.

 

تعمیر ترموستات راه حل اتومات نکردن یخچال

علت 3اورلود معیوب است.

رفع عیب 3:

جایگاه اورلود سر راه نول مشترک کمپر سور است پس در صورتی که اورلود خراب شود کمپرسور نیز روشن نخواهد شد . در صورتی که پلاتین های داخل اورلود متصل نباشند ولتاژبه موتور الکتریکی کمپرسور نمی رسد.

در این حالت باید توسط اهم متر اتصال پلاتین های اورلود را در حالی که دوشاخه از پریز جداست ، بررسی کنید و در صورت متصل نبودن این پلاتین ها به یکدیگر ،اورلود را با نوع مشابه خودش تعویض کنید. بر روی اورلود کد مخصوصی وجود دارد که بیانگر جریان نامی اورلود است.

اگر به مورد مذکور توجه نشود و اورلود جدید دارای جریانی کمتر از جریان نامی اورلود قبلی باشد،بمحض اتصال برق به کمپر سور ،عمل نموده و مدار الکتریکی موتور را قطع می کند.

علت4:سیم های رابط از مجموعه سیم بندی مدار جدا (قطع)شده اند.

رفع عیب4:

در صورت پاره شدن سیم های اصلی مانند فاز و نول ، و یا این سیم ها از اتصالات قطعاتی مانند ترموستات – اولود یا موتور جدا گردند ، اشکال مربوطه بروز پیدا می کند. پس بهتر است سیم بندی رابه صورت دقیق بررسی کنیم و در صورت مشاهده قطعی و یا پارگی در آن ، این اتصال را دوباره برقرار کنیم تا مشکل برطرف شود.

ایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید. یکی از مهمترین مشکلاتی که در بسیاری از یخچال ها به وجود می‌ آید اتومات نکردن یخچال می باشد. معمولا خرابی ترموستات باعث بروز این مشکل در یخچال می شود. البته دلایل دیگری باعث کار نکردن اتومات یخچال، خاموش نشدن یخچال، یکسره کار کردن یخچال و یکسره شدن یخچال می شود که در این مطلب قصد داریم به طور جامع به بررسی علت بروز این مشکل یپردازیم.  اگر می خواهید به صورت تخصصی با این مشکل و دیگر مشکلات یخچال آشنا شوید و نحوه تعمیر آن را یاد بگیرید توصیه می کنیم در دوره آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید.

چرا یخچال اتومات نمی کند؟

اتومات نکردن یخچال و یکسره کار کردن آن یکی از رایج ترین مشکلات این دستگاه است که هنگام عیب یابی یخچال دیده می شود. علت اتومات نکردن یخچال متفاوت است. در این بخش به برخی از مهمترین دلایلی که باعث می شود یخچال اتومات کار نکند می پردازیم.

1.نشت گاز و کم بودن سرما علت اتومات نکردن یخچال

یکی از مهمترین دلایل اتومات کار نکردن انواع یخچال های قدیمی و جدید، نشت یا و کم بودن سرما می باشد.

در یخچال های متنوع این مشکل با شکل های گوناگونی نشان داده خواهد شد. در یخچال های قدیمی شما می توانید این مشکل را به صورت برفک زدن یخچال مشاهده کنید. برفک زدن نصف جایخی و همچنین یخ زدن نواحی خاصی از جایخی نشان ‌دهنده نشت گاز و کم بودن سرما می باشد.

برای اینکه اطمینان کافی از نصب یخچال داشته باشید آن را باید از برق بکشید و پس از آب شدن برفک ها یخچال تان را یک بار دیگر به برق بزنید. در اولین فرصت اگر متوجه کم بودن سرمای یخچال شدید باید از تعمیرکار درخواست تعمیر یخچال را داشته باشید.

2.کار نکردن اتومات یخچال به دلیل خرابی ترموستات

خرابی ترموستات یکی دیگر از مشکلات مربوط به اتومات کار نکردن یخچال می باشد.

در صورتی که سرمای درون یخچال به بهترین نحو ممکن انجام شود اما یخچال به صورت اتومات کار نکند، احتمال دارد که ترموستات دچار ایراد شده باشد.

این مشکل را شما با علائمی مانند یخ زدن برخی از مواد غذایی مانند تخم مرغ و ماست مشاهده می کنید. به طور کلی بسیاری از افرادی که یخچال هایشان دچار مشکل کار نکردن اتوماتیک می شود بر این باور هستند که ترموستات یخچال دچار ایراد شده است.

3.ضعیف شدن موتور علت یکسره کار کردن یخچال

ضعیف شدن یا به عنوان یکی دیگر از دلایل اتومات کار نکردن انواع یخچال ها می باشد. در این مورد با وجود سرمای نسبی که درون یخچال وجود دارد موتور صدای زیادی از خود تولید می کند و یخچال به صورت اتومات کار نخواهد کرد.

4.به وجود آمدن موارد خاص

موارد خاص زیادی در مورد اتومات کار نکردن یخچال وجود دارد و هر یک از این موارد عبارت هستند از :

–  اگر سیستم برفک زدایی درون یخچال دچار خرابی شده باشد اپراتور یا رادیات برفک می زند. به همین دلیل سرمای یخچال دچار کاهش خواهد شد.

–  نداشتن امکانات در یخچال موجب یخ زدن مواد غذایی مانند ماست می گردد. در واقع در یخچال های قدیمی جایخی و جاگوشتی وجود ندارد. به همین دلیل مشکل کار نکردن اتومات برای این یخچال ها به وجود می ‌آید.

– گیر بودن انواع لوله های ورودی موجب می گردد که یخچال به صورت اتومات کار نکند.

– معیوب بودن هر یک از سنسورها و همچنین در برخی از موارد معیوب بودن برد اصلی امکان دارد که مشکل اتومات کار نکردن درون را یخچال به وجود بیاورد. یخچال هایی که برد دیجیتال دارند در برخی از مواقع دچار این مشکل می شوند.

5.کثیف بودن کویل و لوله کندانسور دلیل کار نکردن اتومات یخچال

وجود کثیفی در هر یک از سیم پیچ های کندانسور یکی از مهمترین دلایلی است که مربوط به کار نکردن اتومات انواع یخچال ها می باشد.

کویل ها در قسمت پشت یخچال قرار دارند و بخش اصلی سرما سازی یخچال را بر عهده گرفته ‌اند. وظیفه کندانسور آزاد کردن گرمای مبرد به فضای بیرون می باشد.

یکی از مهمترین مواردی که کارکرد یخچال ها را به بهترین نحو ممکن فراهم می کند و  لوله ‌های کندانسور را خنک نگه می دارد، فضای مناسبی می باشد که برای گردش هوا در قسمت پشت یخچال در نظر گرفته شده است.

زمانی‌که لوله‌های کندانسور کثیف می‌ شوند و گرد و غبار زیادی روی آنها جمع می گردد مبرد درون لوله ها به طور کامل خنک نمی شود و همین مشکل موجب کار نکردن اتومات یخچال می‌ شود. به همین دلیل در این شرایط توصیه می کنیم که لوله های کندانسور دستگاه را به طور کامل بررسی کنید چرا که یکی از عوامل مهم اتومات کار نکردن یخچال، این مورد می باشد.

علت کار نکردن یخساز یخچال اختلال در عملکرد گرفتگی با وارد نشدن آب است

6.خرابی هیتر دیفراست و تایمر یخ زدایی

برای اینکه یخ زدایی درون یخچال به صورت دوره ‌ای انجام گردد تایمر دیفراست باید وارد چرخه اصلی یخ زدایی شود و هیتر یخچال در زمان مشخص شده‌ ای درون سیکل برود.

زمانی که تایمر با مشکل مواجه شود هیتر یخچال جهت برفک زدایی کندانسور، فرمانی را از برد دریافت نمی کند. به همین دلیل مسیر چرخه مربوط به هوا دچار گرفتگی خواهد شد.

این مسئله خاموش نشدن موتور یخچال را فراهم می کند و از سوی دیگر امکان دارد که ایراد اصلی در بخش هیتر به وجود بیاید. همین مورد علت یکسره شدن کمپرسور درون یخچال را نشان می‌ دهد. خرابی قطعه مورد نظر می‌ تواند موجب انباشته شدن برفک روی لوله های یخچال گردد. بنابراین مانعی از گردش هوا موجب اتومات کار نکردن یخچال خواهد شد.

7.اتومات کار نکردن یخچال به علت خرابی فن اواپراتور

اگر یخچال به صورت دائم کار می کند و به هیچ عنوان خاموش نمی‌ شود یعنی داخل آن گرم تر از حد نرمال می باشد و هوای سرد درون آن وجود ندارد. در این صورت امکان دارد که خرابی فن اپراتور یاعث به وجود آمدن این مشکل شده باشد.

در صورتی که فن خاموش شود و تنها در برخی از مواقع کار کند هوای خنک نمی تواند گردش لازم را درون یخچال داشته باشد. فن اپراتور وظیفه اصلی اش، گردش هوای سرد به درون یخچال می باشد.

بدون کار کردن فن اواپراتور یخچال باید بدانید که  اگر هوای خنک درون یخچال وجود داشته باشد، به صورت موثر هوای خنک نمی تواند روی مواد غذایی بنشیند. یخچال ساید بای ساید با دمای مشخص شده کار می ‌کند ولی اگر فن اپراتور آن دچار مشکل شود باید بدانید که سلامت آن در خطر است.

8.خرابی لاستیک دور درب علت یکسره کار کردن یخچال

در پاره ای از مواقع خنک نکردن یخچال می تواند به دلیل خراب شدن لاستیک دور درب باشد. اگر یخچال به خوبی خنک نمی کند توصیه می کنیم واشر دور درب را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

ممکن است خاصیت چسبندگی دور درب از بین رفته باشد یا شکافی در اطراف دور درب ایجاد شده باشد.

وقتی لاستیک دور درب خراب شده باشد، هوای سرد از داخل به بیرون خارج می شود و موتور یخچال برای خنک نگه داشتن آن بیش از پیش کار کرده و این موضوع باعث یکسره کار کردن یخچال می شود.

زمان نرمال خاموش و روشن شدن یخچال چقدر است؟

مدت زمان نرمال برای خاموش و روشن شدن یخچال در برندهای متفاوت، مختلف است. اما به طور کلی این مدت زمان در یخچال ها ده الی 15 دقیقه یکبار است. و بعد از آن یخچال به مدت نیم ساعت به صورت مداوم کار می کند.

البته در زمان روشن کردن یخچال نو، بعد از جابجایی یا پس از شارژ مجدد گاز با این مشکل روبه رو شدید تا شش ساعت یکسره کار کردن یخچال مشکلی ندارد و طبیعی است.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی با برق گستران 

آموزش تعمیرات لوازم خانگی از دوره های پولساز و پردرآمد در آموزشگاه برق گستران است. که با توجه به بازار کار و آینده شغلی عالی که دارد همه ساله کارآموزان بسیاری در این دوره ثبت نام می کنند. ، ، و . . . برخی از دیگر دوره های در حال برگزاری در این آموزشگاه است که بازار کار بسیار عالی داشته و در صورت یادگیری آنها می توانید یک کسب و کار پردرآمد را راه اندازی کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا