ورزشی

صعود ۳ آزادکار ایران به فینال کشورهای اسلامی

به گزارش شفاف، در 5 بازی اول وزن آزاد کشورهای اسلامی در ترکیه، محمدسدق فیروزپور در 74 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم و مجتبی گیلیج در 97 کیلوگرم. در 65 کیلوگرم. و رضا مومنی در وزن 57 کیلوگرم حذف شد.

در وزن 57 کیلوگرم که با حضور 10 تماشاگر برگزار شد، رضا مومنی در دور نخست استراحت داشت و با نتیجه 6 بر 4 مغلوب وحیداف از تاجیکستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم که 10 کشتی گیر حضور داشتند مرتضی کیاسی در دور نخست مقابل حمزه آلاجه از ترکیه با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید و در دور دوم نیز حاجی علی اف دارنده مدال طلای جهان را شکست داد. دارنده مدال نقره و برنز المپیک در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر 4 مغلوب آذربایجان شد و کازی با حضور این کشتی گیر وارد مرحله گروهی شد. او در رده بندی به مصاف امید جلالوف از ازبکستان می رود.

در وزن 74 کیلوگرم که 12 کشتی گیر به روی ترازو رفتند، محمدصدق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 9 بر 6 مقابل اریلماز از ترکیه به برتری رسید. وی در دور بعد با برتری 13 بر 4 مقابل جردن ایزاکوف به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با برتری 3 بر 2 به فینال راه یافت. فیروزپور در دیدار پایانی به مصاف توران بایراموف از آذربایجان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی با نتیجه 10 بر صفر مقابل کاریپ بایف قرقیزستانی با 8 شرکت کننده به برتری رسید. کریمی در مرحله نیمه نهایی حریف مراکشی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار فینال به مصاف ابوباکر آباکاروف از آذربایجان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گیلیج از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر بایس کوباتوف را با 10 نفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر محمودبکوف از ترکمنستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. گلژ در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 13 بر 2 ممد ابراگیموف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. گیلیج در این دیدار به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه می رود.

مسابقات فوق وزن امشب چهارشنبه برگزار می شود که در آن بهترین بازیکنان مشخص می شوند.

دکمه بازگشت به بالا