اقتصادی

شروع واریز سود سهام عدالت/ مبالغ بین ۴۴۶ تا ۹۰۶ هزار تومان

بنابر اعلام رییس سازمان بورس، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از امروز آغاز شد که تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد. مبلغ پرداختی نیز بین ۴۴۶ تا ۹۰۶ هزار تومان است.

به گزارش دانا نیوز، مجید عشقی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی افزود: از صبح امروز واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب ۴۴ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت آغاز شده که تا فردا بعدازظهر ادامه خواهد  داشت. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

وی درباره واریز سود سهام عدالت به حساب وراث گفت: بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفیان که اقدام به تشکیل پرونده کردند در این مرحله سود را دریافت می‌کنند. سایر افراد نیز در شبکه کارگزاری و بانکی که معرفی شده حضور پیدا کنند تا نسبت به تشکیل پرونده و تقسیم اصل دارایی و مشخص شدن بحث گیرندگان سود اقدام کنند تا در مرحله بعد پرداختها انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شرکتهایی که سود سهام عدالت را به‌موقع پرداخت نکردند گفت: تعداد هشت شرکت از مجموع شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت، سود مربوط به سهامداران را پرداخت نکردند که حتما با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب حدود ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد. سود مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از  مرحله اول است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا