بین الملل

حماس: خوشبینی ها درباره توافق آزادسازی اسرا واقعی نیست

به گزارش دانا نیوز از شبکه الجزیره، این شخصیت برجسته که نام وی ذکر نشده است افزود: برای پایان دادن به رنج های ملت و متوقف کردن جنگ، با کمک میانجی ها با نگاه مثبت همکاری کردیم.

وی اظهارداشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پذیرش مهم ترین خواسته های ما درباره توقف جنگ، عقب نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه خودداری می کند.

این فرمانده برجسته جنبش حماس تصریح کرد: کشتار ساکنان شمال نوار غزه از طریق گرسنگی دادن، یک قتل عام است که مسیر مذاکرات را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب اعزام هیاتی برای تکمیل مذاکرات با حماس بر سر مبادله اسیران به قطر را تصویب کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هیات این رژیم با سطحی کمتر از سطح نمایندگی که در کنفرانس پاریس شرکت کرد، به دوحه می رود.

مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسیران از طریق میانجی‌ها روز جمعه گذشته با شرکت یک هیات از اسرائیل به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس سازمان اطلاعات این رژیم (موساد)، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد.

مذاکرات با خوش‌بینی محتاطانه درباره احتمال دستیابی به توافق قبل از آغاز ماه رمضان در نیمه اول ماه مارس آینده انجام شد.

رسانه‌های صهیونیستی روز شنبه به نقل از مقامات این رژیم نوشتند که مذاکرات پاریس خوب و شاهد پیشرفت بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اشاره به خوش‌بینی یک مقام سیاسی این رژیم و ابراز رضایت از روند مذاکرات، افزود که مذاکرات خوبی انجام و پیشرفت‌های زیادی حاصل شد.

وی افزود: مبنایی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن، یک طرح و مذاکره ایجاد کرد.

پیشتر شبکه خبری قاهره به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس در مورد آتش‌بس در نوار غزه برگزار خواهد شد.

همچنین پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از یک منبع مسئول مصری از پایان دیدارهای پاریس بین مصر، قطر، آمریکا و رژیم اسرائیل در خصوص آتش بس در نوار غزه خبر داد و افزود: تلاش ها در این زمینه در هفته جاری ادامه می یابد.

رسانه های رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند: این احتمال وجود دارد که نشست پاریس به پیشرفتی در جهت دستیابی به توافق تبادل اسیران و بازداشت شدگان منجر شود.

پاریس پایتخت فرانسه از طریق میانجی ها بین رژیم اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی بی نتیجه‌ بوده است.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا