فرهنگ و هنر

پادکست /پاداش کسانی که هر روز زیارت عاشورا می‌خوانند

حجت‌الاسلام مسعود عالی درباره اهمیت خواندن زیارت عاشورا گفت: در روایات داریم که «اگر کسی هر روز زیارت عاشورا بخواند به مثابه کسی است که در رکاب اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده است».

به گزارش دانا نیوز، حجت‌الاسلام مسعود عالی –استاد اخلاق و حوزه علمیه- در مورد اهمیت خواندن زیارت عاشورا اظهار کرد: یک عده هستند که هر روز اهل زیارت عاشورا هستند که خیلی هم توصیه شده است، در روایات داریم که «اگر کسی هر روز زیارت عاشورا بخواند به مثابه کسی است که در رکاب اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده است».

وی ادامه داد: چرا چنین ثوابی برای خواننده زیارت عاشورا ثبت می‌شود زیرا با این زیارت عاشورا خواندن دارد اعلام جبهه می‌کند به این معنا که من در صف امام حسین(ع) هستم و نفرین می‌کند کسانی که سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند.

این استاد اخلاق در ادامه با توصیه بر اینکه در طول سال حداقل هر روز یک سلام را به امام حسین(ع) داشته باشید، یادآور شد: امام صادق(ع) به سدیر صیرفی فرمود «هر روز جد ما اباعبدالله(ع) را زیارت می‌کنید؟، سدیر پاسخ داد: آقا من مدینه هستم و سیدالشهدا(ع) کربلا است، مگر می‌توانم هر روز از مدیدنه به کربلا بروم. امام صادق(ع) فرمود: به آن شکل نه به روشی که می‌گویم به زیارت بروید، هر روز به یک بلندی بروید(البته این بلندی هم اگر کسی نتوانست پیدا کند اشکال ندارد چون فقط یک ثواب بیشتری دارد) به سه طرف یعنی آسمان، سمت راست و چپ نگاه کنید و بعد به این شکل سلام بدهید (السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمه الله و برکاته) که اگر این کار را انجام دهید ثواب یک حج در نامه‌ی اعمالت نوشته خواهد شد».

در این پادکست می‌توانید نکات مهم در مورد زیارت و سلام دادن به امام حسین(ع) را بشنوید:

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا