علمی و پزشکی

نجات شگفت انگیزیک خانواده از مهلکه آتش‌سوزی با آیفون ۱۴!

شعله ور شدن ناگهانی آتش سوزی جنگلی، یک خانواده را اخیراً در معرض خطر قرار داده است. هیچ یک از اعضای این خانواده نتوانسته درخواست کمک کند، زیرا در جنگل هیچ سرویسی برای تماس وجود نداشته است. اما خوشبختانه یکی از اعضای این خانواده آیفون ۱۴ داشته است و با کمک آن موفق شده تا از قابلیت تماس اضطراری برای خبر رساندن به امدادگران استفاده کند.

نحوه کار قابلیت تماس اضطراری آیفون ۱۴

زمانی که یک کاربر از این قابلیت استفاده می‌کند، آیفون ابتدا چند سوال درباره وضعیت مطرح می‌کند و سپس به ماهواره‌ها متصل می‌شود و به‌طور کلی این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سپس تمام این اطلاعات به مراکز امداد ارسال می‌شود و متخصصان برای کمک به کاربر وارد می‌شوند.

تیم‌های امداد و نجات از ویژگی گوشی‌های اپل به‌عنوان یک تغییر مهم یاد کرده‌اند که تاکنون جان انسان‌های زیادی را نجات داده است. اخیراً این قابلیت باعث نجات جان مردی شده بود که با اتومبیل خود از لبه یک صخره سقوط کرده و حدود ۱۲۰ متر درون یک دره پایین رفته بود. اواخر سال گذشته هم گفته شده بود دو زن که در کشور کانادا گرفتار شده بودند، با کمک ارتباطات ماهواره‌ای آیفون نجات پیدا کردند.

قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره اپل هم‌اکنون در ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان و چند کشور اروپایی دیگر قابل دسترس است و تا زمانی که در مکان تحت پوشش ماهواره‌ها قرار داشته باشید، از طریق مدل‌های آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۴ پرو به آن دسترسی خواهید داشت.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا