حوادث

یخ‌زدگی سطح جاده‌های تربت جام ۲۶ مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

علی لطفی با بیان اینکه در تصادف صالح‌آباد به مشهد متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است، بیان کرد: در مجموع امروز ۱۰ اسفند بر اثر ۹ فقره تصادف جاده‌ای ۲۶ نفر مصدوم و یک تن نیز فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مصدومان حوادث ترافیکی مرخص و تعدادی هنوز در بیمارستان بستری هستند، حال مصدومان را مساعد اعلام کرد و گفت: مصدومان این تصادفات رانندگی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف و کولاک شدید از شهروندان درخواست می‌شود از مسافرت غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت ضمن رعایت سرعت مطمئنه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن 

وی در ادامه از افزایش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دلیل برودت هوا خبر داد و گفت: چهار نفر با گاز مونواکسید کربن ناشی از وسایل گرمایشی ناایمن در این شهرستان تربت جام دچار مسمومیت شدند.

لطفی با بیان اینکه سه نفر از این افراد در محل خدمات دریافت کرده و یک نفر دیگر به بیمارستان اعزام شد، افزود: خوشبختانه این حادثه فوتی نداشته و فرد مسموم از بیمارستان نیز مرخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دلیل این حوادث استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن بوده است، گفت: با توجه به برودت هوا و استفاده مردم از وسایل گرمایشی غیر گازسوز از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی، از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اضافه کرد: با توجه به فصل سرما و استفاده از وسایل گرماساز و بخاری‌های گازسوز و نفتی و افزایش میزان مسمومیت‌های ناشی از گازها به ویژه گاز مونوکسید کربن ضروری است تا شهروندان اصول ایمنی را بیش از گذشته رعایت کنند.

وی تأکید کرد: هرگز از وسایل گرمازای سوختنی بدون دودکش در اتاق در بسته یا بدون پنجره به خصوص در زمانی که افراد منزل در آن می‌خوابند استفاده نکنید. همچنین هنگام استفاده از وسایل گرمازای سوختنی مطمئن شوید که از دودکش مناسب برای آن استفاده شده است.

لطفی در ادامه با تقدیر از زحمات پرسنل اورژانس ۱۱۵ از فعالیت دو پایگاه اورژانس در جاده صالح‌آباد خبر داد و افزود: علیرغم اینکه به دلیل کولاک شدید جاده‌های صالح‌آباد و باخرز مسدود شده است اما تمامی نیروهای اورژانس در آماده‌باش کامل هستند.

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا