ورزشی

احمدی قهرمان کشتی فرنگی نوجوانان جهان شد/عبدولی به مدال برنز رسید

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان، نمایندگان اوزان ۴۸ و ۱۱۰ کیلوگرم ایران به ترتیب صاحب مدال های طلا و برنز شدند.

به گزارش دانا نیوز، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان در استانبول ترکیه، پیام احمدی در وزن 48 کیلوگرم به مدال طلا رسید و امیرحسین عبدولی در وزن 110 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در وزن 48 کیلوگرم پیام احمدی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم بارادزیاک از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر هاروکو شینا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل النار زیادوف از آذربایجان با نتیجه 4 بر 2 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد مورات خاتیت از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر شهرزاد روزیخانوف قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 شو تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 1 بر 1 از سد یوری کاراپتیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. غلامی در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 مقابل جوردین رانی از آمریکا مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر 2 مقابل آیتجان خالماخانوف از ازبکستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور اول با نتیجه 6 بر 1 مغلوب زالان پک از صربستان شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 80 کیلوگرم علیرضا عباسی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر محمد النجار از فلسطین را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 بیباریس شیمیربک از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه 11 بر 2 مقابل تایزو یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 3 بر صفر مقابل امیر دایال از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. عباسی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل ولادیسلاو دوبروسکی از بلاروس مغلوب و پنجم شد.

در وزن 110 کیلوگرم امیرحسین عبدولی در دور نخست با نتیجه 12 بر 3 دانیلا زوبکوف از مولداوی کشتی را شکست داد. وی در دور دوم به مصاف الدار لازار از بلاروس را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 8 بر صفر آندرس کرن از اسلواکی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این دیدار مقابل جمال باکیر از ترکیه با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر محمد فرج احمد از مصر را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:
48 کیلوگرم: 1- پیام احمدی (ایران) 2- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) 3- النار زیادوف (آذربایجان) و ادگار پتروسیان (ارمنستان)
55 کیلوگرم: 1- جردین رانی (آمریکا) 2- سوراج (هند) 3- کوتوبک ریسماتوف (قرقیزستان) و آیتجان خالماخانوف (ازبکستان) 5- محمدرضا غلامی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- زائور بسلیکوف (روسیه) و یوسف احمدلی (آذربایجان)  3- اسلامبک کریمجانوف (ازبکستان) و کومار ساچین (هند) … 21- امیرمهدی سعیدی نوا (ایران)
80 کیلوگرم: 1- تایزو یوشیدا (ژاپن)  2- میخائیل شاکارین (روسیه) 3- اریک ماتئوسیان (ارمنستان) و اولادیسلاو دوبروسکی (بلاروس) 5- علیرضا عباسی (ایران)
110 کیلوگرم: 1- جمال باکیر (ترکیه) 2- روناک (هند) 3- امیرحسین عبدولی (ایران) و الدار امیروف (روسیه)

در پایان مسابقات پنج وزن نخست، تیم هند با 63 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با 60 امتیاز دوم است و تیم های ازبکستان، آمریکا و آذربایجان با 52، 41 و 39 امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا