علمی و پزشکی

حکم سنگین برای هکری که سلبریتی‌ها را در دام انداخت!

حدود سه سال پیش، توییتر با هک گسترده پلتفرم خود مواجه شد که در آن، پروفایل تعدادی از افراد مشهور با میلیون‌ها فالوور به قصد دریافت رمزارز، مورد حمله قرار گرفت. حالا با گذشت نزدیک به سه سال، یکی از هکرهای مسئول این حمله به زندان محکوم شده است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، «جوزف جیمز اوکانر» 24 ساله، پس از اینکه در اردیبهشت‌ماه به چهار فقره هک کامپیوتری، کلاهبرداری و جاسوسی سایبری و سرقت 794 هزار دلار رمزارز اعتراف کرده بود، اکنون باید پنج سال را در زندان سپری کند. اوکانر همچنین موافقت کرده است که 794 هزار دلار رمزارز سرقت‌شده را به قربانیان برگرداند.

حکم سنگین برای هکری که سلبریتی‌ها را در دام انداخت!

اوکانر که یک شهروند بریتانیایی است، اوایل سال جاری به درخواست دادستان‌های ایالات‌متحده از اسپانیا مسترد شد و از آن زمان در بازداشت بوده است. به گفته «جد اس. راکف»، قاضی پرونده، اوکانر به‌دلیل اینکه پیش از محاکمه خود، بیش از دو سال در بازداشت بوده است، احتمالاً نیمی از دوران پنج ساله محکومیت خود را سپری خواهد کرد.

به گفته دادستان‌ها، اوکانر از توانایی‌های خود درزمینه تکنولوژی برای انجام اهداف مخربش استفاده کرده است که شامل یک حمله تعویض سیم‌کارت برای سرقت رمزارز، هک‌کردن توییتر، نفوذ کامپیوتری برای تسخیر حساب‌های شبکه اجتماعی و حتی ایجاد مزاحمت سایبری برای دو قربانی می‌شود.

نفوذ به حساب افراد مشهور توییتر و سرقت رمزارز

حکم سنگین برای هکری که سلبریتی‌ها را در دام انداخت!

تحقیقاتی که دپارتمان خدمات مالی نیویورک در سال 2020 انجام داد و در آن توییتر به حمایت ناکافی از امنیت سایبری کاربران خود متهم شد، نشان می‌دهد که هکرها با تماس با کارمندان توییتر، ادعا کرده‌اند که بخشی از تیم فناوری اطلاعات آن هستند و پس از نفوذ به حساب سیاستمداران، افراد مشهور و کارآفرینان، با وعده «بیت کوین خود را دوبرابر کنید» (مانند تصویر بالا از حساب بایدن) از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

این حمله باعث شد تا توییتر کنترل‌های امنیت سایبری خود را بهبود ببخشد و برای کارمندان خود کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری معرفی کند تا از تلاش‌های فیشینگ هکرها در آینده جلوگیری شود.

227227

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا