اقتصادی

تلاش برای ترمیم مزد و تامین ارزاق کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با تقویت گفتمان مزد در جهت ترمیم مزد کارگران گام برداریم و از طریق حمایت‌های غیر نقدی، کالابرگ الکترونیکی یا تامین ارزاق سفره خانوارهای کارگری را رونق دهیم.

هادی ابوی در گفت وگو با دانا نیوز درباره نشست هفته آینده شورای عالی کار و احتمال بررسی مجدد دستمزد کارگران اظهار کرد: اعتقاد ما به عنوان گروه کارگری این است که اگر قرار به ترمیم مزد کارگران است یا قرار است کمک‌ها و حمایت‌های غیر نقدی به کارگران صورت گیرد این کار با کمک دولت و حمایت کارفرمایان انجام گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر درخواست تشکیل جلسه مذاکره در شورای عالی کار را به منظور ترمیم مزد و تقویت معیشت کارگران مطرح کرده ایم‌ و با توجه به فرمایشات مقام عالی وزارت مبنی بر اینکه نمایندگان کارگری هر زمان درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را بدهند مانعی ندارد، هفته آینده جلسه را برگزار خواهیم کرد.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: دولت با تمام توان در تلاش است تا بحث کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها به نتیجه برسد ولی با این وجود نیاز به تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری وجود دارد لذا از هر مساعدتی که دولت و وزارت کار در این خصوص داشته باشند، استقبال می کنیم.

ابوی گفت: ممکن است بحث ترمیم مزد کارگران صورت نگیرد اما تلاش می‌کنیم از طریق طرح‌های حمایتی نظیر تامین ارزاق، بن غیر نقدی یا کالابرگ الکترونیکی سفره کارگران را رونق دهیم و به تقویت معیشت خانوارهای کارگری کمک کنیم.

این مقام کارگری خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر ترمیم مزد در نیمه دوم سال با مساعدت دولت و وزارت کار و کارفرمایان صورت گیرد، در انتهای سال با چالش کمتری برای مذاکره و چانه زنی مزد ۱۴۰۳ مواجه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: ما باید گفتمان مزد را تقویت کنیم و نمایندگان کارفرمایی و کارگری در این خصوص با یکدیگر همکاری داشته باشند. اگر گفتمان مزد برقرار شود در سایه همدلی و همگرایی گروه کارگری و کارفرمایی ترمیم یا افزایش مزد صورت می گیرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا