بین الملل

حزب الله: حملات آمریکا، باعث بی‌ثباتی و گسترش جنگ در منطقه می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، جنبش حزب الله لبنان در واکنش به حملات متجاوزانه آمریکا به سوریه و عراق، تأکید کرد: این حملات مجرمانه باعث خواهد شد ملتهای عراق و سوریه به مقاومت روی بیاورند تا کشورهای خود را از اشغالگری آمریکا نجات دهند و به حمایت از ملت مظلوم غزه ادامه دهند.

جنگنده‌های آمریکایی در واپسین ساعات شامگاه جمعه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روزهای اخیر هدف حمله قرار دادند.

دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.


حملات آمریکا به الحشد الشعبی

 

حزب الله با انتشار بیانیه‌ای، گفت: حملات به سوریه، عراق و یمن ادعاهای دروغین آمریکا مبنی بر عدم تمایل به گسترش درگیری در منطقه را برملا می‌کند و باعث می‌شود تنش و جنگ افزایش و گسترش یابد.

مقاومت لبنان ضمن محکوم کردن این حملات، خاطر نشان کرد: اقدامات آمریکا، نقض فاحش حاکمیت دو کشور و تجاوز به امنیت و تمامیت ارضی آن به شمار می‌رود.

حزب الله در پایان تأکید کرد: این حملات باعث بی‌ثباتی در منطقه و بهانه‌تراشیهای واهی برای ادامه اشغال مناطقی از سوریه و عراق توسط آمریکا خواهد شد و این مسئله، خلاف اراده دو ملت است که دنبال آزادی و استقلال هستند.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) بعد از ظهر امروز با انتشار بیانیه‌ای، به جزئیات حملات شب گذشته آمریکا به مواضع خود در استان الانبار واقع در غرب عراق پرداخت.

الحشد با بیان اینکه در این حملات، مقرهای امنیتی خود هدف قرار گرفته است، گفت که در جریان حملات مذکور، 16 نفر شهید و 36 نفر هم زخمی شده‌اند و عملیات جست‌وجو برای مفقودین نیز ادامه دارد.

الحشد الشعبی این حملات را «نقض فاحش حاکمیت عراق و تعدی به سرویسهای رسمی امنیتی» آن دانست و خبر داد که آمریکاییها همچنین منازل غیر نظامیان را هدف قرار قرار دادند.

این نهاد عراقی در پایان گفت که برای اجرای دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آماده است تا از این طریق، حاکمیت، تمامیت ارضی و جان مردم این کشور را حفظ کند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا