اجتماعیبرترین های کسب و کار

چرا پکیج بوتان ارور می‌دهد؟ راهنمای رفع ارورهای پکیج بوتان

افرادی که قصد دارند تا اقدام به خرید یک سیستم گرمایشی حرفه‌ای کنند، عموما به سراغ پکیج بوتان آمده و از این دسته از محصولات استفاده می‌کنند. در این بین پکیج‌های بوتان به نحوی هستند که در صورت بروز مشکل می‌توانید از طریق ارور و خطایی که بر روی این دسته از محصولات نمایش داده می‌شود، متوجه مشکلات به وجود آمده شده و بتوانید اقدام به تعمیر پکیج بوتان کنید.

در همین راستا در این مطلب از سایت تهران سرویس کاران نگاهی به خطاها و ارورهای پکیج بوتان انداخته و در مورد هر یک از این ارورها اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ارور پکیج بوتان

بدون هیچ شک و تردیدی یکی از پکیج‌های محبوب موجود در بازار پکیج‌های بوتان است. اگر بخواهیم در مورد رفع ارور پکیج بوتان صحبت کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارور E1

خطا E1 نشان دهنده عدم تشکیل شعله پکیج است. این اختلال می‌تواند ناشی از بروز مشکل در شیر گاز، حسگر شعله و یا جرقه زن پکیج باشد. همچنین بروز مشکل برای یون می‌تواند در عملکرد جرقه زن اختلال ایجاد کند.

ارور E02

ارور E02 زمانی رخ می‌دهد که کلید حرارتی به دلیل بالا آمدن بیش از اندازه دما آب عمل کرده و کابل قطع می‌شود. از مهم ترین دلایل بروز این خطا می‌توان به مشکل در سنسور حد، بسته بودن شیرها، رسوب گرفتگی پکیج و کار نکردن پمپ اشاره کرد.

برای رفع ارور E02 باید کابل و کلید حد را بررسی و سپس پکیج را ریست کنید. همچنین باید از عدم رسوب در پکیج مطمئن شوید. در نهایت نیز در صورتی که مشکل از پمپ است، باید آن را روانکاری و یا تعویض کنید.

ارور E03

هنگامی که در پرشر دود و یا فن شاهد خطا و مشکل خاصی باشیم، می‌توانید این مشکل را از طریق ارور E03 مشاهده کنید. از مهم ترین علت‌های نمایش این خطا می‌توان به استاندارد نبودن دودکش، متراژ و عدم نصب صحیح آن اشاره کرد.

برای رفع ارور E03 لازم است تا فن را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی از فن نیست باید برد پکیج را بررسی کنید. همچنین لازم است تا پرشر سوئیچ را با یک پرشر نو تعویض کنید. در نهایت نیز لازم است تا مکان دودکش را نیز بررسی کنید.

ارور E04

در صورت پایین یا بالا بودن فشار آب در مدار گرمایشی پکیج ارور E04 بر روی پکیج بوتان نمایش داده می‌شود. برای حل این ارور لازم است تا اقدام به چک کردن فشار دستگاه کنید. در صورتی که میزان آن از ۱.۵ کمتر باشد لازم است تا از طریق باز کردن شیر پرکن این خطا را رفع کنید.

ارور E06

زمانی که حسگر دمای آب گرم بهداشتی در پکیج بوتان خراب شده باشد، از این خرابی از طریق ارور E06 نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل باید از یک کارشناس تعمیر پکیج کمک بخواهید چرا که حل این مشکل نیاز به تخصص دارد.

ارور E07

خرابی سنسور دمای آب و یا قطعی سیم آن یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود تا پکیج شما روشن نشود. در صورت بروز چنین مشکلی خطا E07 بر روی پکیج نمایش داده می‌شود. برای رفع ارور E07 باید سنسور و اتصالات آن را بررسی کنید.

ارور E09

در صورتی که آب در مدار پکیج گردش نکند، با ارور E09 مواجه خواهید شد. برای رفع خطا E09 باید پمپ آب و برد را بررسی کرده تا در صورت بروز مشکل برای هر یک از این بخش ها، آن قسمت را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E11

در صورتی که در پکیج بوتان شعله قبل از دریافت فرمان از سوی برد روشن شود، این خطا که به دلیل بروز مشکل در شیر گاز رخ می‌دهد از طریق ارور E11 نمایش داده می‌شود. برای رفع این خطا لازم است تا شیر گاز و برد را بررسی کنید.

ارور E12

اگر در پکیج بوتان شما سیم مدولاتور شیر گاز قطع شود، این مشکل از طریق کد E12 نمایش داده می‌شود. برای رفع کد خطا E12 لازم است تا سیم کشی دستگاه را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل آن را تعویض کنید.

ارور E28

اگر یک خطا به صورت مکرر پشت سر هم در پکیج وجود داشته باشد، خطا E28 به شما نمایش داده می‌شود. برای حل این مشکل باید برق دستگاه را قطع کنید، اگر بعد از انجام این کار باز هم با این خطا مواجه شدید، نیاز است تا از یک تکنسین کمک بگیرید.

ارور E41

در صورتی که مشعل پکیج بوتان بیش از ۶ مرتبه خاموش شود، ارور E41 به شما نمایش داده می‌شود. در چنین شرایطی لازم است تا دودکش، گاز ورودی، شیر گاز و عملکرد جرقه زن را بررسی و قطعات معیوب آن را تعمیر کنید.

ارور E42

اگر دکمه‌های روی پکیج با مشکل مواجه شود، در چنین شرایطی ارور E42 بر روی پکیج شما نمایش داده می‌شود. برای حل این خطا باید برد و دکمه‌ها را بررسی و تعمیر کنید.

ارور E43

بروز مشکل در ارتباط با ریموت کنترل می‌تواند باعث نمایش خطا E43 در پکیج شود. به منظور برطرف شدن این مشکل باید اقدام به تعمیر و یا تعویض ریموت کنترل کرده و در صورت عدم حل مشکل، برد پکیج را بررسی کنید.

ارور E44

اگر زمان باز بودن شیر گاز پیش از تشکیل شدن شعله به پایان برسد، خطا E44 به شما نمایش داده می‌شود. برای رفع این خطا باید وضعیت پکیج را در حالت ریست قرار دهید تا RES نمایش داده شود. سپس باید سریعا وضعیت پکیج را به حالت قبل برگردانید.

ارور E62

اگر شیر گاز از حالت کالیبره خارج شده باشد، خطا E62 به شما نمایش داده می‌شود. برای حل این مشکل لازم است تا از قسمت تنظیمات کالیبره اتومات را انتخاب کنید.

ارور E72

اگر در پکیج مدار گرمایش دمای پایینی داشته باشد، می‌توانید با خطا E72 مواجه شوید. در چنین شرایطی لازم است تا سنسور دما را بررسی و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور E80

خطاهای نرم افزاری در پکیج بوتان از طریق کد E80 نمایش داده می‌شود. برای حل این مشکل باید نرم افزار پکیج را بروزرسانی کنید تا از این طریق این خطا را برطرف کنید.

ارور E81

بروز مشکل در فرآیند احتراق و یا مسدود بودن خروجی دود از مهم ترین دلایلی است که باعث نمایش خطا E81 خواهد شد. در چنین شرایطی باید لوله‌های دودکش را بررسی و بخش‌های مسدود شده لوله‌ها را تعمیر کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم یکی از خطاهای رایج را در پکیج های بوتان مشاهده کردید، می‌توانید از خدمات تعمیرات پکیج تهران سرویس کاران استفاده کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا