اقتصادی

خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه اروند افتتاح شد

دانا نیوز/خوزستان خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه اروند با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و استاندار خوزستان افتتاح شد.

آئین افتتاح خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه اروند امروز ۴ بهمن‌ماه با حضور سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سال گذشته خط نخست این کارخانه برای تولید میلگرد با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال آماده به کار بود. در آن زمان تصمیم گرفتیم تا خط دوم را بر اساس نیاز کشور با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و به دست دانشمندان و مهندسان ایرانی تبدیل به مفتول کنیم.

به گزارش دانا نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، فتاح عنوان کرد: خط تولید مفتول شرکت فولاد کاوه جزء معدود خط‌هایی است که تولید میلگرد و مفتول آن در ارتفاع چند متری از زمین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای خط مفتول هزینه شد، بیان کرد: از خط نخست حدود ۴۰۰ هزار تن میلگرد را در سال می‌توان دریافت کرد. خط تولید مفتول نیز امسال راه‌اندازی شد و ظرفیت کارخانه به ۶۰۰ هزار تن در سال می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۲۳۰ نفر طی ۳ نوبت کاری در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: کارخانه قابلیت توسعه دارد و می‌توان آن را برای ابعاد مختلف فولادی ارتقاء داد.

فتاح ادامه داد: محصولات این کارخانه قابلیت صادرات و مصارف داخلی را دارد و به لطف خدا مشکلی در این زمینه نداریم. از متخصصان ایرانی نیز تشکر می‌کنم که در این شرایط تحریمی چنین اقدام ارزنده‌ای انجام دادند.

وی در پایان گفت: میلگرد مصرفی در ساخت مسکن محرومان از کارخانه تولید فولاد اروند تامین خواهد شد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا