عمومی

«فالوورهای» صبورِ امام کاظم(ع) – دانا نیوز

«فالوورهای» صبورِ امام کاظم(ع)

این روزها مجموعه عناوینی همچون «لایف استایل»، «سلبریتی» و «الگو» بارها و بارها در صحبت‌های روزمره، نوشته‌های صفحات مجازی و مصاحبه‌های رسانه‌ای مطرح می‌شود و برخی از مردم، به‌ویژه جوانان، در پی الگو گرفتن از سبک زندگی سلبریتی‌ها هستند؛ سلبریتی‌هایی که البته در مواقع متعدد کم می‌آورند و نمی‌توانند فالوورهای خود را به آرامش و سعادت برسانند

به گزارش دانا نیوز، مهدی جابری در یادداشتی در شهروند به مناسبت شهادت حضرت موسی کاظم (ع) نوشت: این روزها مجموعه عناوینی همچون «لایف استایل»، «سلبریتی» و «الگو» بارها و بارها در صحبت‌های روزمره، نوشته‌های صفحات مجازی و مصاحبه‌های رسانه‌ای مطرح می‌شود و برخی از مردم، به‌ویژه جوانان، در پی الگو گرفتن از سبک زندگی سلبریتی‌ها هستند؛ سلبریتی‌هایی که البته در مواقع متعدد کم می‌آورند و نمی‌توانند فالوورهای خود را به آرامش و سعادت برسانند، چراکه بسیاری از سلبریتی‌ها به‌رغم تلاش برای ارائه شخصیت کامل از خودشان، در موارد بسیاری سخنانی می‌گویند یا دست به رفتارهایی می‌زنند که کامل نبودن آنها را نمایان می‌سازد.

اما در این میان، آنهایی که از انسان‌های بزرگ، ازجمله ائمه معصومین (علیهم السلام)، الگو می‌گیرند و به تعبیری، فالوورِ این شخصیت‌ها می‌شوند، هرگز در هیچ مسیر و هیچ برهه‌ای از زمان و زندگانی خود به بن‌بست نمی‌رسند، چون تفکر و اندیشه معصومان مقصدی غیر از خدا، سعادت و آرامش ندارد.
یکی از ویژگی‌ها و خصلت‌های گم‌شده و کمرنگ در جوامع امروز، در سراسر جهان، ازجمله کشور ما، «صبر، بردباری و فروبردن خشم» است؛ شاید بتوان مهم‌ترین دلیل برای وجود این معضل جهانی را ناآگاهی از الگوهای صبر و بردباری دانست.
آگاهی نداشتن از الگوهای صبر و بردباری، موجب شده است که اخبار و گزارش‌های ناگوار و تأسف‌برانگیزی در رسانه‌ها مخابره شود که علت اصلی آنها نداشتن بردباری و پایین بودن آستانه تحمل است: «نزاع‌های خیابانی، جدایی و طلاق، خودکشی، تصمیمات عجولانه و ناگهانی، قتل، سرقت، بدبینی، اهانت به دیگران و…».
عجیب است که در دنیایی که ادعای دسترسی به امکانات سریع و رسانه‌های آنلاین را دارد و انواع و اقسام الگوها، سلبریتی‌ها و سبک‌های زندگی را معرفی می‌کند، تمایل چندانی به معرفی «فَراسلبریتی‌ها» و «الگوهای معصوم» برای صبر، بردباری و کنترل خشم وجود ندارد! چراکه امپراتوری رسانه‌ای جهان به‌دنبال کسب درآمد از خلأهای اساسی است که به واسطه نداشتن الگوی مناسب در زندگی انسان‌ها ایجاد می‌شود.
در جامعه اسلامی ایران البته پیروی مردم از الگوهای معصوم بسیار بیشتر از جوامع غربی است؛ با این حال نمی‌توان تبلیغات مسموم و گسترده رسانه‌های جهانی و تأثیر منفی آنها بر سبک زندگی مردم ما را نادیده گرفت.
امروز سالروز شهادت امام کاظم(ع) است و اگر به همین بهانه و مناسبت، ما ایرانی‌ها و البته ما انسان‌های کره زمین درباره زندگی، شخصیت و ویژگی‌های این انسان معصوم و بزرگ تحقیق کنیم و از صبر، بردباری و کنترل خشم آن حضرت، سهمی برای زندگی شخصی و اجتماعی خود برداریم، قطعا در برابر مشکلات و سختی‌ها به نتایج بهتری می‌رسیم و می‌توانیم آستانه تحمل خود را ارتقا دهیم.
انسان‌هایی که پیرو و به قول برخی‌ از مردم، فالوورِ امام کاظم(ع) هستند، همواره آرامش بیشتری دارند و انسان‌های موفق‌تری در برابر مشکلات هستند.
کلام آخر اینکه شما اگر ویژگی «فرو بردن خشم» را در «گوگل» هم جست‌وجو کنید، نتیجه‌ای غیراز «امام کاظم علیه‌السلام» برایتان ندارد!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا