برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختران مجرد یک بیماری ویروسی است که می تواند در اثر رابطه جنسی ناقص و حتی اسباب بازی های جنسی در بین دختران ایجاد شود. البته، می توان از طریق استخر شنا، حمام، مشترک لباس زیر، به اشتراک گذاری محصولات جنسی ایجاد کرد. این بیماری باعث ایجاد ضایعات پوستی به صورت برجستگی های برجسته یا تومورهای کوچک روی پوست یا اندام تناسلی می شود که بدون درد و یا خارش هستند، اما اغلب این بیماری مشکلات روحی و روانی در فرد ایجاد می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی زگیل تناسلی در دختران مجرد مبتلا به این بیماری (سن 9 تا 21 سال) در بیمارستان کودکان دانشگاه سینسیناتی در ایالات متحده و بیمارستان کودکان دانشگاه ریودوژانیرو در برزیل، مشخص شد. . که 60 درصد از دختران مبتلا به زگیل تناسلی هرگز رابطه جنسی نداشته اند یا تجربه جنسی نداشته اند.

بر اساس شواهد جدید، زگیل تناسلی در دختران مجرد لزوماً ناشی از رابطه جنسی نیست و احتمال ابتلا به این ویروس از طریق تماس با دست‌ها یا لباس‌های آلوده وجود دارد. درمان به وسیله بهترین قرص برای زگیل تناسلی امکان پذیر است.

علت زگیل تناسلی در دختران مجرد چیست؟

برخی از رفتارهای جنسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی در دختران مجرد و ایجاد زگیل تناسلی در دختران مجرد می شود، رفتارهای پرخطر محسوب می شوند:

رابطه جنسی مقعدی

رابطه جنسی از یک زن

آمیزش جنسی با استفاده از زور و فشار و تجاوز جنسی

اسباب بازی های جنسی را به اشتراک بگذارید

رابطه جنسی دهانی بدون کاندوم

سایر عوامل خطر برای انتقال زگیل تناسلی در دختران باکره عبارتند از: شروع رابطه جنسی در سنین پایین، رابطه جنسی پرخطر مانند رابطه جنسی دهانی و مقعدی، چندین شریک جنسی، داشتن شریک جنسی با چندین شریک جنسی، کلامیدیا یا انگل. همچنین اختلالات سیستم ایمنی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، شرایط بد اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی، عفونت HIV یا استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها یا داروهای آنابولیک (داروهای بدنسازی).

از آنجایی که ویروس HPV به راحتی از طریق تماس پوستی منتقل می شود، بیشتر موارد زگیل تناسلی در زنان مجرد به دلیل تماس غیرمستقیم پوست از طریق دست، پوشیدن لباس های آلوده و غیره ایجاد می شود.

پیوند زگیل تناسلی در دختران مجرد

انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی حاوی ویروس، معمولاً از طریق رابطه جنسی صورت می گیرد. علاوه بر این، مواد زائد از دستگاه تناسلی، تماس با لباس های آلوده و تماس مادر با کودک در بدو تولد.

تاکنون تنها روش شناخته شده انتقال این ویروس از طریق تماس جنسی بوده است، اما مطالعات جدید نشان داده است که تماس پوست به پوست نیز می تواند باعث انتقال زگیل تناسلی در زنان شود. فعالیت‌هایی مانند اپیلاسیون، رفتن به مکان‌های عمومی مانند استخر، حمام مشترک، سونا و جکوزی و استفاده از تیغ‌های مشترک که ممکن است دستگاه تناسلی در تماس مستقیم با ویروس باشد، می‌تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود.

زگیل تناسلی معمولاً علائم بالینی به صورت درد، سوزش و ترشح ندارد و معمولاً وارد جریان خون نمی شود و به صورت موضعی رشد می کند. این زگیل می تواند بر روی هر مخاط و بافت پوستی که خراشیده است بنشیند و وارد سلول و هسته آن شده و تکثیر شود.

بسیاری از دختران مبتلا به زگیل تناسلی از ظاهر شدن ضایعات خال مانند روی آلت تناسلی (خال گوشتی در ناحیه تناسلی) شکایت دارند که به طور ناگهانی ظاهر می شوند و هر روز بر تعداد و اندازه آنها افزوده می شود. همانطور که گفته شد، این بیماری در دختران معمولاً بدون علامت است و بیماری خودبه‌خود بهبود می‌یابد بدون اینکه مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. به همین دلیل ممکن است فردی به این ویروس مبتلا شود اما خود به خود بهبود یابد. یا ناآگاهانه شریک یا نامزد خود را آلوده کنید. البته ظاهر شدن گوشت اضافی در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد می تواند یکی از اولین علائم زگیل تناسلی در دختران باکره باشد.

آیا زگیل تناسلی در زنان مجرد در نواحی دیگر نیز دیده می شود؟

آره. ممکن است زگیل تناسلی نواحی دیگری مانند دهان و زیر زبان را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ایجاد ضایعات زگیل مانند در دهان شود. به طور کلی چنین مواردی نیاز به بررسی بیشتر دارد. این افراد اغلب در معرض خطر بیماری های دهان، گلو و حنجره هستند.

معمولا در دختران باکره، زگیل تناسلی در اطراف کشاله ران، اندام تناسلی خارجی یا مقعد ظاهر می شود. اندازه و شکل این زائده های پوستی می تواند متفاوت باشد. برخی مانند لکه های سفید صاف به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر مانند برجستگی هایی هستند که شبیه سرهای کوچک گل کلم هستند. زگیل تناسلی در دختران باکره ممکن است در عرض چند هفته تا چند ماه پس از تماس با فرد مبتلا ایجاد شود.

در برخی موارد زگیل تناسلی به هیچ وجه قابل مشاهده نیست.

خطرات ختنه برای دختران مجرد چیست؟

در انواع پرخطر این بیماری، احتمال دارد که به سرطان رحم و سایر سرطان ها تبدیل شود. البته در صورت عدم رابطه جنسی کامل، این احتمال بسیار ضعیف خواهد بود، اما در صورت آسیب مقعدی، عواقب جدی تری ممکن است. زگیل های تناسلی بلوغ که به صورت خال های گوشتی روی اندام تناسلی ظاهر می شوند، معمولاً تهدید کننده زندگی نیستند و می توانند طی 10 تا 15 سال خود به خود ناپدید شوند، حتی بدون درمان، اگر سیستم ایمنی فرد به طور طبیعی کار کند. درصد موارد

در بسیاری از موارد زگیل در دختران باکره یا زگیل در مردان می تواند به قدری کوچک باشد که افراد اصلا متوجه آن نشوند، اما اگر ضایعه باقی ماند یا از نظر تعداد و اندازه بزرگ شد، باید نمونه برداری کرد و آن را بررسی کرد. فقط در موارد جدی آنها می توانند به تغییرات بد تبدیل شوند. بنابراین بهتر است مطالعات دقیق تری برای ارزیابی آسیب های مشکوک انجام شود.

آیا دختر مجرد از زگیل تناسلی رنج می برد؟

بسیاری از والدین و دختران مجرد با این سوال روبرو هستند که آیا یک دختر باکره به زگیل تناسلی مبتلا می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که زگیل تناسلی حتی بدون هیچ رابطه جنسی نیز ممکن است ایجاد شود اما متاسفانه هنوز آگاهی خانواده ها و جوانان نسبت به این بیماری بسیار پایین است.

ویروس HPV که باعث ایجاد زگیل تناسلی در دختران می شود، عمدتاً از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. این برخلاف ویروس هرپس و HIV است که برای آلوده شدن به تماس جنسی نیاز دارند.

شایع ترین ضایعات در دختران عبارتند از: دستگاه تناسلی خارجی، حفره دهان، دهان و دهان. این زباله می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. گاهی افراد پس از برداشتن موهای زائد در این ناحیه از گوشت اضافی در ناحیه تناسلی شکایت دارند. به گزارش فرازطب در بسیاری از موارد، این بیماری علائم قابل توجهی ندارد. حتی زمانی که شریک جنسی هیچ علامتی نداشته باشد، می تواند سرایت کرده و منتقل شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا