اجتماعی

واکاوی یک سندرم روانی عجیب/ آیا شما هم دچار ایمپاستر هستید؟

سندرم استر یک بیماری روانی است که در آن افراد نمی توانند موفقیت را بپذیرند. برخلاف شواهد خارجی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرد در رقابت و شک ، فکر می کند فرد به اندازه کافی خوب نیست و فریبکار است. بسته به تاریخ ، شخصیت و شرایط انسانی ، این سندرم می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

دکتر والری یانگ او را به زیر مجموعه هایی تقسیم می کند: کمال ، فرا بشری ، طبیعی ، منحصر به فرد و حرفه ای.

یانگ از طریق مطالعه شخصی خود مهارتهای بسیاری را کشف کرد که افرادی که با آنها درگیر هستند می توانند با اطمینان آنها را دنبال کنند. این کمک می کند تا عادت ها یا الگوهای بدی را که مانع مطالعه شما می شوند ، شناسایی کنید.

در زیر خلاصه ای از این مدارک آورده شده است ، بنابراین شما می توانید ببینید که آیا خودتان را می شناسید یا خیر. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است در زندگی روزمره با آنها روبرو شوید و همچنین هر سوالی دارید.

1- کمال
کمال و سندرم شرق اغلب دست به دست هم می دهند. کمال گرایان فکر می کنند که آنها اهداف عالیه زیادی را برای خود تعیین کرده اند و وقتی موفق به رسیدن به هدفی نمی شوند ، غرق در خودباوری می شوند. این گروه همچنین می توانند سرپرستی باشند که احساس می کنند باید کاری را که می خواهند انجام دهند.

آیا به عضویت در این گروه شک دارید؟ این س questionsالات را از خود بپرسید

آیا در ارائه نمایندگی مشکل زیادی دارید؟ آیا حتی اگر توانایی انجام آن را دارید از نتیجه ناراحت و راضی هستید؟
آیا احساس می کنید کار شما باید همیشه 100٪ عالی باشد؟

برای چنین موفقیتی مطلوب نیست ، زیرا آنها معتقدند که می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند. اگر می خواهید از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید ، قناعت کنید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. موفقیت مهم است.
یاد بگیرید که اشتباهات خود را به عنوان بخشی از روند طبیعی مشاهده کنید. همچنین ، خود را مجبور کنید که پروژه ای را که ماه ها برنامه ریزی کرده اید شروع کنید. واقعیت این است که هرگز “زمان کامل” وجود نخواهد داشت و کار شما هرگز 100٪ کامل نخواهد بود. هرچه زودتر بتوانید آن را بپذیرید ، بهتر است.

2- سوپرمن
افرادی که این پدیده را تجربه می کنند فکر می کنند برخی از شرکای واقعی این شرکت دروغگو هستند و اغلب خود را مجبور می کنند بیشتر و بیشتر کار کنند تا با دیگران منصف و برابر باشند. اما این فقط یک پوشش نادرست برای ایمنی آنها است و کار زیاد می تواند نه تنها به سلامت روان آنها بلکه به روابط آنها با دیگران آسیب برساند.

مطمئن نیستید که در این گروه قرار دارید؟

آیا حتی پس از انجام کارهای لازم در آن روز ، بیشتر از بقیه اعضای تیم در دفتر خواهید ماند؟
آیا وقتی کار نمی کنید احساس اضطراب می کنید و آن را کاملاً بی فایده می دانید؟
آیا از سرگرمی ها و فداکاری های خود دست می کشید؟
آیا واقعاً فکر می کنید به عنوان مقاله خود نرسیده اید (اگرچه شواهد و موفقیت های زیادی وجود دارد) ، بنابراین آیا احساس می کنید برای اثبات ارزش خود باید سخت تر و طولانی تر از افراد اطراف خود کار کنید؟

جویندگان کار مبتلا به زوال عقل در واقع معتاد به کار مبتنی بر کار هستند ، نه خود اشتغالی. خود را آماده کنید تا از گرفتن وام از منابع خارجی خودداری کنید. هیچ کس نباید قدرت ایجاد احساس بهتر در شما را داشته باشد ، حتی وقتی رئیس شما پروژه شما را تأیید می کند.
از آنجا که با راستی آزمایی داخلی آشنا هستید و می توانید اعتماد به نفس درونی ایجاد کنید که نشان دهنده مهارت ها و توانایی های شما است ، می توانید سرعت خود را اندازه گیری کرده و میزان کار خود را ارزیابی کنید.

3- توانایی درونی
جوان می گوید که آنها معتقدند که آنها باید طبیعت شناس باشند. به این ترتیب ، علی رغم تمام تلاششان ، آنها بر اساس توانایی و سهولت خود قضاوت می کنند. به عبارت دیگر ، اگر کنترل چیزی بیش از حد طول بکشد ، خجالت می کشند.

چنین مراجع تقلید مانند کمال گرایان هستند ، اما آنها فقط به قول خود محدود نمی شوند ، بلکه در اولین تلاش با انجام کار درست خود را قضاوت می کنند. زنگ آنها هنگامی به صدا در می آید که نتوانند کاری را سریع و کارآمد انجام دهند.

مطمئن نیستید که این مورد شما است؟

آیا شما عادت به مصرف بیش از حد دارید؟
آیا سابقه دریافت HAN را در همه کارهایی که دارید انجام می دهید؟
از کودکی به شما مدام می گفتند که در خانواده یا همسن و سالان خود “باهوش” هستید؟
آیا هنگام سقوط عزت نفس شما پایین می آید؟
آیا معمولاً از چالش ها اجتناب می کنید زیرا امتحان چیزی که نمی دانید خوشایند نیست؟

برای جلوگیری از این امر ، سعی کنید خود را کاری در حال انجام ببینید. دستیابی به چیزهای بزرگ شامل یادگیری مادام العمر و مهارت سازی است. به جای اینکه وقتی به اهداف خود نرسیدید ، خود را سرزنش کنید ، ویژگی های منحصر به فرد و پویایی را شناسایی کنید که می توانید با گذشت زمان پیشرفت کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید در دفتر کارتان تأثیرگذار باشد ، تمرکز بر ارتقا skills مهارت هایتان مهمتر از قسم خوردن در جلسات است.

4- مجرد
بیماران با این احساس عجیب احساس می کنند که با درخواست کمک به آنها دروغ گفته شده است ، به همین دلیل آنها یانگ را تنها فرد می نامند. بی طرف بودن هیچ مشکلی ندارد ، اما به اندازه مخالفت شما با نشان دادن ارزش خود نیستید.

این سالات را از خود بپرسید

آیا احساس می کنید مجبور هستید که کار خود را به تنهایی انجام دهید؟
من به کمک کسی احتیاج ندارم “آیا این مثل شما است؟

بدانید که نیازی به کمک شرم آور ندارید. اگر نمی دانید چطور این کار را انجام دهید ، از همکار خود بپرسید. اگر نمی دانید چگونه مشکل را حل کنید ، از یک ناظر یا مربی حرفه ای مشاوره بگیرید.

5- متخصص
کارشناسان صلاحیت خود را بر اساس آنچه می دانند و آنچه می توانند انجام دهند اندازه گیری می کنند. از ترس اینکه هرگز شناخت کافی نداشته باشند ، می ترسند که به این ترتیب شناخته نشوند.

آیا تا زمانی که شرایط فردی را برآورده نکنید از جستجوی آگهی های شغلی خودداری می کنید؟
آیا شما همیشه به آموزش نیاز دارید زیرا فکر می کنید برای موفقیت باید مهارت خود را ارتقا دهید؟
حتی اگر مدتی در منطقه بمانید ، باز هم احساس می کنید “کافی” نمی دانید؟

درست است که همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد. تلاش برای ذخیره مهارت های خود قطعاً به شما در ارتقا skills مهارت ها و ماندن در بازار کار کمک خواهد کرد. اما اگر عمیقا غرق شده باشید ، جستجوی مداوم اطلاعات بیشتر ممکن است طفره برود.

در زمان مناسب یادگیری را شروع کنید. این به معنای کسب مهارت است تا اینکه اگر بخواهید دانش جمع کنید.

دکمه بازگشت به بالا