برترین های کسب و کارعمومی

آموزش ثبت نام و ورود به اپلیکیشن Threads اینستاگرام

تردز جدیدترین شبکه اجتماعی است که توسط متا راه‌اندازی می‌شود. این شبکه اجتماعی با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شده و تنها ظرف 24 ساعت توانسته بیش از 70 میلیون کاربر را . متا امیدوار است با این اپلیکیشن بتواند به سلطه توییتر بر متن‌محور پایان دهد و باید منتظر ماند و دید طی ماه‌های آینده موفق به انجام این کار خواهد شد یا خیر. اما شاید این باشد که چگونه از این برنامه استفاده کنیم؟ به همین خاطر ما در این مطلب آموزش ثبت نام در تردز را همراه با نحوه استفاده از قابلیت‌های دیگر ، ارائه خواهیم کرد.

فهرست مطالب

متا روند ثبت نام در این برنامه را بسیار ساده کرده است. اما پیش از این که راهنمای نحوه ثبت نام تردز در ایران را شروع کنیم باید بدانید که ثبت‌نام در تردز همیشگی است. به این معنی که با ثبت‌نام در این برنامه، حساب‌های اینستاگرام و تردز شما به یکدیگر متصل خواهند شد. اگر بخواهید حساب تردز خود را بعدا حذف کنید، باید حساب اینستاگرام متصل به آن را نیز پاک کنید.

به همین دلیل اگر یک پیج کسب و کار یا پیجی با دنبال‌کنندگان بالا ندارید، توصیه می‌کنیم برای تردز از یک حساب جداگانه از حساب اصلی اینستاگرام خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید بعدا با خیال راحت حساب تردز را حذف کنید و همچنان به حساب اینستاگرام اصلی‌تان نیز دسترسی داشته باشید. تنها مشکل این است که باید به‌صورت دستی افرادی که می‌شناسید را دنبال کنید.

در صفحه بعدی، فهرستی از حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. البته تنها آن دسته از حساب‌هایی که تا آن لحظه در تردز ثبت‌نام کرده‌اند.

آموزش استفاده از برنامه تریدز

اما در نوار پایینی برنامه، 5 آیکون وجود دارد که امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف را به‌شما می‌دهند. این قسمت نیز شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و خیلی گیج‌کننده نیست.

دکمه خانه شما را به صفحه اول خواهد برد.

دکمه ذره‌بین نیز برای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گزینه فعلا تنها برای پیدا کردن حساب‌های کاربری است اما به گفته متا در آینده امکان جستجوی پست‌ها، ترندها و موضوعات مختلف نیز مانند ابزار جستجوی توییتر، به آن اضافه خواهد شد.

گزینه آخر نیز شما را به پروفایل خودتان هدایت خواهد کرد. در اینجا می‌توانید پروفایل را ویرایش کرده و پست‌هایتان را مشاهده کنید.

حالا نوبت به اصل مطلب یعنی ایجاد یک ترد یا همان پست می‌رسد. برای انجام این کار، اول از همه باید روی آیکون وسط (قلم و کاغذ) در نوار پایین صفحه بزنید.

در صفحه باز شده می‌توانید ترد خود را بنویسید. هر ترد می‌تواند حداکثر 500 کاراکتر داشته باشد. اگر ترد شما بیشتر از این تعداد شود، برنامه به‌صورت خودکار یک ترد دیگر ایجاد خواهد کرد.

همچنین برای اضافه کردن تصویر یا ویدیو کافی است روی آیکون سنجاق کاغذی بزنید و اجازه دسترسی به گالری را به اپلیکیشن تردز بدهید.

اما چند گزینه اضافی دیگر مثل Profiles you follow (کسانی که دنبال می‌کنید) و Mentioned only (تنها کسانی که نام کاربری آن‌ها را در متن پیام ذکر کرده‌اید) نیز در این بخش قابل انتخاب هستند. در نهایت با انتخاب گزینه Post می‌توانید ترد خود را ارسال کنید.

نحوه تعامل با تردهای دیگران؛ آموزش استفاده از برنامه تریدز

در این بخش از آموزش کامل کار با برنامه تردز می‌خواهیم به نحوه تعامل با دیگر پست‌ها بپردازیم. انجام این کار بسیار ساده است. زیر هر پست آیکون‌های مربوط به لایک، پاسخ دادن، بازنشر و اشتراک‌گذاری وجود دارند. با انتخاب آیکون قلب می‌توانید پست را لایک کنید. آیکون نقل قول هم امکان پاسخ دادن به ترد را فراهم می‌کند.

آیکون بازنشر (دو فلش) دو گزینه اضافی برای بازنشر پست (Repost) یا بازنشر با امکان اضافه کردن نظر خودتان (Quote) را ارائه می‌کند.

آیکون آخر اما برای اشتراک‌گذاری است. با این آیکون می‌توانید ترد را در استوری یا پست حساب اینستاگرام خود به‌اشتراک گذاشته یا آن را توییت کنید.

همچنین دو گزینه آخر هم امکان کپی کردن لینک ترد یا اشتراک‌گذاری آن در سایر برنامه‌ها را حالا چه انتظاری باید از پاسخ متا به توییتر داشته باشیم؟

متا اوایل سال ۲۰۲۳ تایید کرد که «در حال کار روی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری و به‌روزرسانی‌های متنی است». این شرکت توضیح داد که تیمشان معتقد است «فرصتی برای یک فضای جداگانه‌ وجود دارد که در آن سازندگان و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌هایی درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.»

مشخص است که متا، شبکه اجتماعی توییتر را هدف قرار داده است و به دنبال استفاده از ظرفیت روبه‌افزایش کاربران ناراضی‌ای است که می‌خواهند بدون تصمیمات عجیب و غریب ایلان ماسک، تجربه‌ای شبیه به توییتر داشته باشند.

۱. وارد حساب اینستاگرامتان شوید

۲. روی عکس پروفایلتان کلیک کنید

۴. بعد از طی کردن مراحل بالا، تصویری شبیه این خواهید دید:

تا اینجا به نظر می‌رسد همه چیز بسیار شبیه توییتر است؛ محتوای کوتاه مبتنی بر متن، لایک‌ و پست‌ مجدد. شما می‌توانید مثل قابلیت Quote Tweets توییتر، توییت‌های کوت‌شده را در قالب یک گزینه جداگانه پیدا کنید.

در نگاه اول، هیچ چیز متفاوتی وجود ندارد، فقط شما کنترل بیشتری روی مخاطبانی دارید که پست‌های شما را می‌بینند.

چرا در فید من افرادی هستند که آن‌ها را دنبال نمی‌کنم؟

آیا می‌توانم پیام خصوصی بفرستم؟

در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال پیام مستقیم به سایر کاربران وجود ندارد. احتمالا این موضوع برای برخی خوشحال‌کننده باشد.

آیا می‌توانم یک نام کاربری متفاوت داشته باشم؟

آیا می‌توانم افراد را در شبکه‌های اجتماعی دیگر پیدا کنم؟

منابع متا اشاره کرده‌اند که مقررات، دلیل تأخیر در انتشار این برنامه در اتحادیه اروپا بوده است. از طرف دیگر نگرانی‌هایی درباره اینکه آیا این برنامه با قوانین سخت‌گیرانه حفظ حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر، مطرح شده است.

فراهم می‌کنند.

با خرید فالوور تردز اینستاگرام، در عرض چند دقیقه فالوور های خود در تردز اینستاگرام به صورت انبوه افزایش دهید. دانلود تردز عنوان یک اپلیکیشن هوشمند برای ارتباط آسان تر با کلوز فرندز در اینستاگرام می باشد

منبع: سایت تردز

 

دکمه بازگشت به بالا