فرهنگ و هنر

رضا میرکریمی در واکنش به خبر “فیاپف” / “باید حرف جدی داشته باشیم”

ضبط جشنواره بین المللی فیلم فجر در FIAPF ، نویسنده پیشین رضا میرکریمی را به واکنش وا داشت.

به گزارش ISN ، دبیر اسبق جشنواره بین المللی فیلم فجر ، سیدرضا مرکریمی ، هنگام بازدید از سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ، پنجشنبه شب ، 27 ژوئن ، گفت: “من فکر می کنم جشنواره های فرهنگی پل های بین المللی هستند. با توجه به اینکه سینما یک ارزش فرهنگی کشور ما است ، باید در چرخه تولید ببینیم که جشنواره بخشی از این چرخه است که نمی تواند افتتاح شود.

جشن ها ویژگی های تزئینی و غیرمعمول نیستند

میرکریمی ادامه داد: “شما به دلیل شرایط دشوار نمی توانید تماس های بین المللی خود را لغو کنید.” نگاه گاه وحشیانه با رویدادهای سنتی این است که این اجتماعات اساساً تزئینی و غیرحرفه ای هستند. از دیدگاه حرفه ای متوجه می شویم که در تقویم فرهنگی سالانه کشورمان فضای زیادی برای رویدادهای فرهنگی وجود دارد. در این راستا ، با وجود منابع فرهنگی و تمدنی ما ، کانال ارتباطی بین المللی ما یک کشور کوچک برای تبادل محصولات فرهنگی ما است. به نظر من جشنواره بین المللی فیلم فجر تنها پل ما در دنیای سینما به ویژه برای فیلم های سینمایی است.

میرکریمی تأکید کرد: “دبیر جشنواره تلاش زیادی کرده است تا چراغ های جشنواره در این اپیدمی دشوار خاموش نشود.” منتظر روزی هستیم که بتوانیم از این شرایط خارج شویم و این برنامه را با همه ابعاد و خارج از سر بگیریم.

برخی از افراد ایده ثبت “فجر” در FIAPF را مسخره کردند!

پیوستن FIAPF به جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر خوبی بود. من سالها برای این جشنواره زحمت کشیده ام و معتقدم از روز اول می توانیم یکی از معدود جشنواره های رسمی ، مطرح و رقابتی در جهان باشیم. این اتفاق افتاد حتی اگر همه مخالفان و برخی افراد با این اعتقاد شوخی می کردند و فکر می کردند که ما در خواب می بینیم. خبر خوب این است که ما یکی از 16 جشنواره برتر مسابقه در جهان هستیم.

میرکریمی ادامه داد: “برای کسانی که این رشته را نمی شناسند حدود ده هزار جشنواره در جهان برگزار می شود.” بنابراین ، وقتی از وجود “فجر” در 16 جشنواره صحبت می کنیم ، به این معنی است که در چند سال ما هفت توپ اصلی را پشت سر گذاشته ایم تا به این مرحله برسیم ، و این رویداد تنظیم شده مسئولیت ما در حفظ این سطح را نشان می دهد. و ادامه آن حتی دشوارتر است.بابت این موضوع به جامعه فیلم تبریک می گویم.

وی گفت پیوستن به FIAPF روندی زمانبر است. من یک نماینده FIAPF را به مدت سه سال در اینجا با مشورت آوردم ، همه بررسی ها را انجام دادیم ، اما همه آنها مثبت بودند. ما فقط در مورد زمان برگزاری رویداد اختلاف نظر داشتیم ، اکنون که رویداد دوباره برنامه ریزی شده و تعطیلات ثبت شده است ، زمان بسیار مهم است ، نه بهانه ای ، اما در عمل ثابت شده است که کاری که ما می کردیم درست بوده است.

سرانجام ، میرکریمی گفت: “من واقعاً از این جشنواره خوشحالم زیرا یک رویداد فرهنگی که بیش از سی سال متوالی برگزار می شود میراث فرهنگی و آیینی خواهد بود و انتظار یک نسل را ندارد. . ما به عنوان یکی از 16 جشنواره برتر جهان امروز ، باید نظر جدی داشته باشیم و این کار ما را در آینده دشوار خواهد کرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا