الزام مشاغل به نصب کارتخوان کلید خورد؟!

الزام مشاغل به نصب کارتخوان کلید خورد؟!

در همین حال ، مسئولان آژانس امور مالیاتی گفتند اگرچه تعهد تجاری نصب کارت خوان از امروز اجرایی می شود ، اما این شرکت هنوز مراحل ثبت نام برای مشمولان این قانون را اعلام نکرده است.

براساس ESN ، از سپتامبر 2009 ، 15 گروه از اقتصاددانان با حدود 50 شغل در سیستم ترمینال فروشگاه ثبت نام کرده اند تا از کارت خوان استفاده کنند.

اجرای این قانون سال گذشته به اتمام نرسید و سال گذشته بانک مرکزی برای تأمین 4.7 میلیون دستگاه کارت خوان و درگاه پرداخت مطابق با ماده 11 قانون ترمینال فروشگاه ها اقدام کرد. برای آژانس مالیاتی ، در دسترس بودن یک پرونده مالیاتی برای دستگاه های کارت خوان و درگاه های پرداخت جدید و تفکیک 2.1 میلیون دستگاه کارت خوان و درگاه پرداخت آنلاین بدون مالیات که پرونده مالیاتی ندارد

با این حال ، در پایان سال گذشته ، مقامات مربوطه در این زمینه پیشنهاد کردند که سیستم های مربوطه در این زمینه تا مه 1400 آماده باشند تا ماه مه 1400 آماده شوند.

در همین راستا ، کوروش محمدادی ، رئیس مرکز کنترل ترمینال مدل فروشگاه ، به ENA گفت که اولین مرحله از نمونه کارها و سیستم های ثبت نام Modian در نمونه کارها و همچنین مرحله صورتحساب الکترونیکی ، از طریق میز خدمات راه اندازی شده است. مقررات مرکز تنظیمات ترمینال و سیستم مودیان را در RCP.tax.gov.ir ذخیره کنید مودیان مالیاتی می توانند استفاده کنند

هنگامی که ژوئن فرا رسید و مشاغل شروع به شارژ کارت خوان ها کردند ، اداره مالیات هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام و فعالیت های تجاری در بین سهامداران منتشر نکرده است.

بنابراین ، به گفته مقامات مالیاتی ، از امروز قانون پایانه های فروشگاه در حال اجرا است و صاحبان مشاغل از مراحل قانونی خرید آن اطلاع ندارند ، سوال این است که آیا قانون مربوطه اجازه می دهد امروز بدون اطلاع از ثبت نام ، آن را اعلام کند؟ آیا مقررات مربوطه اجرا می شود یا قانون اجرا می شود؟ به گفته رئیس مرکز تنظیم ترمینال فروشگاه و سیستم مpدیان ، آنها منتظر هستند تا معاون فنی شرکت اقدامات را اعلام کند.

از طرف دیگر ، بی فایده است که مشاغل را مجبور به نصب کارت خوان بدون اطلاع از روند و روند ثبت نام کنید.

برای نصب کارت خوان چه توابع لازم است؟

دسته بندی کارهایی که برای اتصال به سیستم فروشگاه نیاز به اجرا دارند به شرح زیر است:

1. وکلا
۲. وکلا و مشاوران خانواده
3. دفاتر اسناد رسمی
4. ساخت مسکن مقدماتی
5. تالارهای ضیافت ، رستوران ها ، چلابابیا ، کبلس ، رستوران های فست فود شیرین ، رستوران های سنتی و کافی شاپ ، غذا و پذیرایی ، بارها ، سالن ها و سالن های غذاخوری ، باغبان ها ، آشپزها ، آشپزها ، آشپزها
6. مراکز اقامتی از قبیل هتلها ، هتلهای آپارتمان ، مهمانپذیرها ، مهمانسراها ، مهمانسراها ، مهمانسراها ، پارکهای ویلا ، اقامتگاههای کنار جاده و متل ها
7. نمایشگاه ها و فروشگاه های وسایل نقلیه موتوری (به استثنای ساخت جاده ، ماشین آلات ساختمانی و کشاورزی)
8. آرایشگاه های زنانه و مردانه
9. فروشندگان آجیل و میوه های خشک (به استثنای مشمول مالیات مستقیم و واردکنندگان طبق ماده 81)
10. نانوایی و دسر ، آب میوه فروشی ، بستنی فروشی و کیک فروشی
۱۱. بازارهای میوه و تره بار ، فروشگاه های میوه و تره بار ، فروشگاه های میوه و تره بار
۱۲ پیچیدگی های فرهنگی و ورزشی
13. لوازم التحریر و لوازم التحریر (به استثنای تولیدکنندگان و واردکنندگان)
14 بازی های رایانه ای (ژیمناست ها) و کافه ها
15 دفاتر خدمات ارتباطی (دفاتر خدمات مشتری متحرک و عادی و خدمات پستی) ، دفاتر خدمات الکترونیکی (شامل 10 دفاتر پلیس ، دفاتر خدمات الکترونیکی شهری ، دفاتر خدمات سرشماری دولتی و خدمات الکترونیکی عدالت)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا