اقتصادیبرترین های کسب و کار

تولید فیلتر روغن خودرو در ایران

تعریف فیلتر روغن ماشین ها

فیلتر روغن بخشی است که نقش مهمی در تمیز کردن روغن موتورهای احتراقی دارد. برای درک بهتر اهمیت این قطعه باید بر اهمیت روغن در سیستم موتور تاکید کرد.حتما از تولید کننده فیلتر روغن ماشین با استاندارد بالا خرید کنید. در واقع، به دلیل حساسیت قطعات و اجزای موتور، به دلیل موادی که اغلب از فلزات ظریف ساخته شده اند و محل احتمالی برخی از آنها، نمی توان از آب یا هوا برای خنک کردن آنها استفاده کرد. زیرا آب یا هوا به سرعت این قسمت ها را خورده می کند. در عین حال حفظ تعادل حرارتی این قطعات و به طور کلی پیشرانه از نظر عملکرد و کارایی بسیار مهم است.

موتورهای احتراق داخلی دمای عملیاتی بهینه ای دارند و فعالیت آنها در دمای بالاتر یا پایین تر از آن مختل می شود. در دمای بالاتر از حد بهینه هر موتور، قطعات آن می توانند تغییر شکل دهند یا از محل دقیق خود حرکت کنند. علاوه بر این، فعالیت برای برخی از اجزا به دلیل انبساط ناشی از گرما دشوار می شود. در این مواقع خطر ذوب و استهلاک کامل نیز وجود دارد.

تولید کننده فیلتر روغن خودرو وارداتی

سیستم روغن کاری خودرو یکی از مهم ترین قطعاتی است که عملکرد خودرو را افزایش می دهد. این سیستم باعث کاهش قیمت تمام شده قطعات خودرو می شود. فیلتر روغن بخش بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. تولیدکنندگان فیلتر روغن خودرو وارداتی موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید و مقاله بعدی را از دست ندهید.

فیلتر روغن چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلتر روغن قسمتی است که وظیفه تصفیه روغن را بر عهده دارد. تصفیه این روغن در موتور احتراق داخلی انجام می شود. روغن مورد استفاده در موتور وظیفه روانکاری و خنک سازی قسمت های مختلف موتور و حذف آلاینده ها را بر عهده دارد. به دلیل حساسیت قطعات و اجزای مختلف موتور، نمی توان از آب یا هوا برای خنک سازی استفاده کرد. زیرا این چیزها فلز را خورده می کنند. به همین دلیل از فیلترهای روغن برای افزایش بهره وری و کارایی استفاده می شود.

ساختار فیلترهای روغن

تولید کننده فیلتر روغن خودرو وارداتی آن را در انواع مختلف تولید می کند. به طور کلی، فیلتر روغن به شرح زیر ساخته می شود: با سازنده فیلتر هوا تماس بگیرید.

1 – درب محفظه بالایی

این قسمت یک در فلزی است که در محفظه اصلی قرار می گیرد. در این کاور 4 یا 8 سوراخ وجود دارد که برای عبور روغن و ورود آن به فیلتر در نظر گرفته شده است.

2 –  سوپاپ ورودی فیلتر روغن

این سوپاپ به سوپاپ ضد تخلیه نیز معروف است. این شیر در پشت درپوش بالایی محفظه قرار دارد و از فضای داخلی فیلتر محافظت می کند. جنس این قطعه لاستیک ارتجاعی است.

3 –  محفظه کاغذ

سازندگان فیلترهای روغن خودرو وارداتی قوطی کاغذی نیز دارند. فیلترهای تصفیه کننده توسط این محفظه در جای خود ثابت می شوند. این قسمت از مواد بادوام و محکم ساخته شده است.

4 – فیلتر کاغذی

فیلتر کاغذی با رزین ترکیب شده و تا می شود و درمحفظه قرار می گیرد. این فیلترها در اطراف سیلندر مرکزی قرار می گیرند.

5 – کانال مرکزی به فیلتر روغن

در مرکز محفظه کاغذ، یک استوانه مرکزی با دیواره سوراخ قرار دادند. فیلترها طوری می چرخند که ورودی و خروجی روغن به هم برسند. به این سیلندر لوله مارپیچی نیز می گویند و یک خروجی روغن را تشکیل می دهد. جنس این لوله فلزی بوده و شکل دایره ای دارد.

6 –  سوپاپ اطمینان

سوپاپ اطمینان فشار و حجم روغن را در لوله مرکزی در هوای سرد که غلظت روغن موتور بالا است به سطح بالایی منتقل می کند و روغن لازم را به موتور می فرستد.

7 –  محافظ فیلتر روغن

روغن از دیواره کانال مرکزی در قسمت داخلی آن می آید. برای جلوگیری از ورود روغن تصفیه نشده به کانال، محافظ فیلتر روغن را باید نصب کرد.

8 –  نگهدارنده

در عین حال، هنگام بررسی سازنده فیلتر روغن برای خودروهای وارداتی، لازم است محل گیره را مشخص کنید. یک گیره یا نگهدارنده فلزی درب را به دیسک انتهایی محکم می کند.

در واقع روغن به کمک فیلتر (پاکسازی اجزا از انواع آلودگی ها) کار نهایی خود را انجام می دهد. روغن با حرکت بین قطعات موتور و خنک کردن و روانکاری حرکت آنها، آنها را از انواع آلاینده ها مانند دوده، ذرات گرد و غبار محیطی و آلاینده ها از زیر موتور و داخل باک پاک می کند. با بازگشت روغن از طریق فیلتر به مدار، این ناخالصی ها توسط فیلتر جذب شده و روغن تمیز، شفاف و خالص به داخل موتور جریان می یابد. برای حفظ کیفیت روغن، فیلتر آن در سرویس های دوره ای تعویض می شود تا فعالیت خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین فیلتر روغن موتور دارای وظایف زیر است:

تمیز کردن روغن و حفظ خلوص و تمیزی آن و همچنین حفظ سلامت قطعات موتور.

با بهبود عملکرد موتور، عمر و عملکرد سوخت را بهبود می بخشد.

باز نگه داشتن مدار روغن با تمیز کردن آن و جلوگیری از تجمع ذرات در مسیر.

حفظ حجم و فشار روغن در شرایط بهینه موتور؛

عدم تعویض به موقع فیلتر روغن باعث کاهش فشار روغن در جاده و همچنین آلودگی بیش از حد آن می شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا