اقتصادی

پروازهای چارتری کیش و قشم لغو شد؟

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، لغو پروازهای چارتری کیش و قشم از پایان بهمن ماه صحیح نیست، بلکه این موضوع در دست بررسی است و سازمان هواپیمایی کشوری پس از همه بررسی‌ها نتیجه نهایی را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش دانا نیوز، به‌دنبال مشکلات موجود در پیدا کردن و خریدن بلیت هواپیما و قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب که به‌صورت چارتری به فروش می‌رفت،  مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی-  مردادماه امسال به سازمان هواپیمایی کشوری گفت ترتیبی اتخاذ کند که پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو شود تا آرامش به بازار بلیت برگردد. با وجود این، در برخی از مسیرها و در ایام کم‌تقاضا، این محدودیت برداشته شده بود.

تعیین‌تکلیف پروازهای چارتر کیش و قشم توسط سازمان هواپیمایی 

در روزهای گذشته خبری مبنی‌بر لغو پروازهای چارتری قشم و کیش از پایان بهمن‌ماه منتشر شد، در این راستا به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان با توجه به اتمام مهلت بخشنامه قبلی درباره پروازهای چارتری کیش و قشم، اظهار کرد: این سازمان به زودی بخشنامه جدید را درباره این دو مسیر صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید

ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی

فروش بلیت چارتری از ۱۰ مرداد در تمام مسیرها ممنوع است

وی افزود: تابستان امسال  سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد که پروازهای چارتری در همه مسیرهای داخلی غیر از مناطق نفت‌خیز، ممنوع است. اما در ایام کم تقاضای سفر و در راستای توسعه گردشگری جزایر کیش و قشم، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم‌گیری شد که پروازهای کیش و قشم از ممنوعیت چارتر خارج شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اعتبار بخشنامه اخیر تا پایان بهمن ۱۴۰۲ قید شده بود و سیاست جدید سازمان در این‌خصوص در اوایل هفته آینده بعد از رصد بازار و بررسی‌های کارشناسی به ذی‌نفعان اعلام خواهد شد.

یازرلو یادآور شد: اینکه عنوان شده است پروازهای چارتری کیش و قشم پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد، صحیح نیست، بلکه این موضوع در دست بررسی است و سازمان هواپیمایی کشوری پس از همه بررسی‌ها نتیجه نهایی را به‌زودی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا