اقتصادی

افزایش قیمت گوشت قرمز تکذیب شد/ دولت تصمیمی بر افزایش نرخ ارز نیمایی برای کالاهای اساسی ندارد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را در هفته های آینده تکذیب و اعلام کرد: دولت تصمیمی بر افزایش نرخ ارز نیمایی و یارانه برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی ندارد.

به گزارش دانا نیوز بنابر اعلام وزارت جهادکشاورزی مسعود امراللهی گفت: طرح این موضوع که افزایش نرخ دلار بر افزایش هزینه های دامداری ها تاثیر گذاشته است صحت ندارد و شایعه است و نهاده های دامی با ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین و تحویل دامداران کشور می شود.

وی افزود: ارزی که به سایر کالاهای اساسی برای واردات پرداخت می شود، با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است و از این رو تغییر نرخ دلار، تاثیری بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی نخواهد گذاشت.

امراللهی ، افرادی را که از افزایش قیمت گوشت قرمز با توجه به افزایش نرخ ارز صحبت کرده اند ، کاسبان تحریم نامید و گفت: این افراد برای نمایش خود در رسانه ها و فضای مجازی شایعه می کنند.

وی تاکید کرد: ما مشکلی در تامین کالاهای اساسی و ارز برای واردات کالاهای و نهاده های دامی نداریم و اظهار نظرهایی مبنی بر افزایش قیمت گوشت در هفته های آینده با هدف تشویش بازار و اذهان عمومی مطرح می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: هر گونه تغییر در قیمت کالاهای اساسی بدون مجوز ستاد تنظیم بازار کشور مورد تایید نیست و تخلف محسوب می شود.

وی در همین حال از همه تولیدکنندگان و بازرگانان بخش کشاورزی خواست با توجه به ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده اند، کالاهای شان را قیمت گذاری کنند.

امراللهی با بیان این که برای رفاه حال مصرف کنندگان گوشت قرمز گوسفندی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین تره بار با قیمت هر کیلوگرم حدود ۳۱۵ هزار تومان بسته بندی و لاشه با قیمت حدود هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان عرضه می شود، اذعان داشت: در سطح خرده فروشی نیز هر کیلوگرم شقه گوسفندی با قیمت بین ۴۵۰ هزار تا ۵۵۰ هزار تومان بسته به کیفیت گوشت، خرید و فروش می شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا