برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

کرم پودر یا ضد آفتاب؟

 ضد آفتاب و کرم پودر، دو محصول کاربردی که مکمل یکدیگرند. ضد آفتاب ها به حفظ سلامت پوست در برابر عوامل بیرونی کمک میکنند. هم چنین از انواع کرم پودر صورت میتوان برای زیرسازی میکاپ، پوشاندن خطوط ریز پوستی، لکه ها و جای جوش استفاده کرد. بهتر است از کرم پودرهای SPF دار یا کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید

اول ضدافتاب بزنیم یا کرم پودر ؟

کرم ضد آفتاب

نور خورشید علاوه بر تامین ویتامین D بدن، اشعه های خطرناکی چون UVA و UVB را نیز ساطع میکند. برخورد مستقیم این اشعه ها با پوست صورت و بدن انسان عوارضی مانند پیری پوست، چین و چروک، کک و مک، لک و …. را در پی دارد. به همین دلیل هنگام خروج از خانه حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده شود. کرم های ضد آفتاب در دو نوع رنگی و غیر رنگی بصورت مینرال و شیمیایی تولید میشوند.

تحقیقات نشان میدهد نورهای مصنوعی که اغلب در خانه با آنها سروکار داریم مانند لامپ، مانیتور کامپیوتر، گوشی و تبلت نیز میتوانند خطراتی برای پوست داشته باشند. در این مورد استفاده از ضد آفتاب های رنگی توصیه شده است. خیلی از خانم ها کرم های ضد آفتاب رنگی را بهتر از کرم پودر میدانند زیرا علاوه بر جنبه مراقب از پوست، بافت سبک تری دارد.

نوع رنگی این کرم ها، پوست را نرم، خوش رنگ و یکدست کرده و بسته به ترکیباتی که دارند میزان محافظت از پوست در آنها متفاوت است. ضد آفتاب های بی رنگ پوشش خاصی روی پوست ایجاد نمی کنند اما پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش در امان نگه می دارند.  بافت کرم پودر کویین اصل با کرم پودرهایی که تا به حال استفاده کرده اید کاملا متفاوت است. کاملا سبک است و احساس چربی نمی کنید، روی پوست قرار می گیرد و ظاهری طبیعی دارد

مزایا:

  • محافظت از پوست
  • بافت سبک
  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • راه حلی دائم برای مراقبت از پوست
  • قیمت کمتر

معایب:

  • پوشانندگی کم
  • نیاز به تمدید هر 2 ساعت یکبار

کرمپودر

کرم پودر، اصلی ترین پوشاننده صورت بوده که در انواع استیکی، کرمی، پودری و مایع تولید میشوند. در ترکیبات آن از نگهدارنده، سیلیکون، بتاهیدروکسی اکسید، آمینو اسید، گلیکولیک اسید، گلیسیرین، آسکوربیک اسید، سرامید، کلاژن و… استفاده می شود. این محصول بعنوان زیرساز در میکاپ بکار رفته و با پوشاندن نواقص صورت، پوست را یکرنگ و بدون عیب نشان میدهد.‌

میزان پوشانندگی و کاور کرم پودر باعث شده تا بهتر از ضد آفتاب عمل کند. در هنگام خرید کرم پودر صورت ، دقت به میزان چربی و نزدیکی رنگ آن با تناژ پوستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده بیش از حد آن می تواند اثر منفی بر پوست بگذارد و منافذ پوست را باز کند اما افزودنی هایی همچون مواد گیاهی می تواند روی پوست اثر مثبت بگذارد. در کل کرم پودر، پوشاننده خوب، ضد چروک و آبرسان خوبی است که می تواند از پوست مراقبت می کند.

مزایا:

  • پوشانندگی بالا
  • ماندگاری بالا روی پوست
  • محو چین و چروک، لکه های پوستی و جای جوش
  • راه حل موقت برای پوشاندن عیوب پوستی

معایب:

  • قیمت بالا
  • بافت سنگین
  • بستن منافذ پوست
  • اکثرا فقط جنبه زیبایی دارند نه مراقبتی

اول کرم ضد آفتاب بزنیم یا کرم پودر؟

مهم ترین نکته قبل از شروع هرگونه میکاپ، شستن کامل صورت و پاک کردن مواد آرایشی قبلی است. ابتدا با یک شوینده مناسب، صورت خود را شسته و با یک حوله نرم و تمیز آنرا خشک کنید. در صورتیکه پوست خشکی دارید میتوانید از مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از آن لازم است کرم ضد آفتاب را به پوست خود بزنید. اینکار باید حداقل نیم ساعت قبل از خروج شما از خانه یا میکاپ انجام شود. در این مرحله میتوانید با خیالی راحت از کرم پودر استفاده کنید و آرایش خود را شروع کنید.

اینکه برای پوست شما ضد آفتاب بهتره یا کرم پودر، تا حدودی به توقعات شما از آن محصول بستگی دارد. چنانچه برای آرایش های سبک روزانه میخواهید از محصولی استفاده کنید کرم ضد آفتاب رنگی یا حتی بدون رنگ آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

این محصولات با توجه به قیمت کمتری که نسبت به کرم پودر دارند بخوبی میتوانند از پوست شما در برابر عوامل بیرونی محافظت کنند. اما برای حضور در مراسمات، جشن ها و قرارهای رسمی و دوستانه استفاده از کرمپودر برای زیرسازی قوی تر یک میکاپ حرفه ای بهتر است.بر اساس نوع پوست، شدت حساسیت و مدت زمانی که در زیر نور خورشید قرار می گیرید باید ضد آفتاب و آرایش را تمدید کنید.

چرا از ضد آفتاب استفاده می کنیم؟

نور خورشید دارای اشعه های فراوانی است که برخی از ان ها مضر و برخی دیگر برای پوست ضروری هستند.  اشعه ماورا بنفش، یکی از اشعه های مضر برای پوست است که نوع uvb ان تنها موجب افتاب سوختگی و نوع uva آن می تواند به پوست نفوذ کرده و بیماری های پوستی مختلفی را ایجاد کند. کرم ضد آفتاب، از بروز بیماری های پوستی ناشی از قرار گرفتن پوست در مقابل آفتاب جلوگیری می کند و باعث می شود پوست شما همیشه شاداب و با طراوت باقی بماند.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و ساده

ضد آفتاب های رنگی، به گونه ای تولید می شوند که رنگ آن ها مطابق با پوست افراد متقاضی باشد تا علاوه بر محافظت از پوست، به آن حالتی زیبا و شاداب نیز بدهد. کرم های ضد آفتاب، فیلتر های معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم و اکسید آهن را شامل می شوند که به پوست رنگ می بخشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و پرسیدن قیمت کرم روز و شب لاکچری کوین می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در بیز پلاس با تیم پشتیبان ما در ارتباط باشد.

دی اکسید آهن که یک رنگدانه محسوب می شود، موجب می شود نور مرئی خورشید از آن منعکس شود. این ویژگی سبب محافظت بیش تر از پوست و زیباتر دیده شدن پوست می شود که البته، ضد آفتاب بی رنگ آن را ندارد. برای تهیه و خرید انواع ضد آفتاب در فروشگاه شیمن شاپ کلیک کنید.

یکی از مشکلاتی که افراد با پوست های تیره ممکن است با ضد آفتاب های ساده داشته باشند این است که این ضد آفتاب ها، ردی از رنگ سفید روی پوست باقی می گذارند که شاید خیلی مطابق میل ما نباشد. ولی ضد آفتاب های رنگی، با توجه به این که در رنگ های مختلف تولید می شوند، در صورتی که درست خریداری شوند می توانند به زیبایی روی پوست شما بخوابند و حالتی طبیعی و جذاب به پوست ببخشند.

کرم های ضد افتاب رنگی نیز مانند ضد افتاب های بی رنگ، خواص زیادی دارند که به سلامت پوست کمک میکند. استفاده از هر نوع کرم ضد افتاب با spf بالا میتواند باعث چلوگیری از پیری زود رس شود. همچنین با استفاده مرتب از ضد افتاب مرغوب میتوانید از بروز چین و چروک و لک روی پوست خود پیشگیری کنید.

در پاسخ به این سؤال که ضد افتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ، باید بگوییم که هر کس ممکن است با یکی از این دو نوع ضد افتاب راحت تر باشد. ولی معمولا، ضد افتاب های رنگی پر طرفدار تر هستند.  یکی از ایراداتی که به ضد افتاب های ساده وارد است این است که به خاطر تیتانیوم اکسید در این ضد افتاب ها، به خصوص در صورت تعریق، ممکن است اثراتی از سفیدی روی پوست باقی بماند.

باید چه نوع ضد آفتابی را انتخاب کنیم؟

وقتی می خواهید یک ضد آفتاب مناسب پوست خود انتخاب کنید، اول از همه باید تایپ پوست خود را مد نظر داشته باشید. کرم های ضدآفتاب پوست خشک، معمولی و چرب تولید می شوند که هر یک ترکیبات مختلفی دارند. در صورتی که از کرم ضد آفتاب که با پوست شما تناسب ندارد استفاده کنید ممکن است دچار جوش و آکنه های پوستی زیاد یا خشکی بیش از حد پوست شوید.

کرم ضد آفتابی که برای پوست نامناسب باشد، مثلا برای پوست خیلی سنگین باشد، منافذ پوستی شما را مسدود می کند و باعث بروز مشکلات و لک های پوستی می شود و یا در بهترین حالت ممکن، هیچ لایه حفاظتی در برابر آفتاب روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. پس در انتخاب کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود دقت کافی را داشته باشید.  بهتر است کرم دور چشم کوین فرانسه را صبح و شب به طور منظم بر روی پوست دور چشم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

عامل دیگری که باید هنگام خرید کرم ضد آفتاب به آن توجه کنید، عدد SPF است. این عدد نشان دهنده میزان مقاومت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه UVB است. پیشنهاد می کنیم ضد آفتاب هایی با SPF بالای 30 انتخاب کنید تا محافظت بیش تری در برابر اشعه های UVB داشته باشند.  نکته دیگری که در خرید ضد آفتاب باید در نظر بگیرید، هماهنگ بودن رنگ آن با پوست شماست. همان طور که گفته شد، ضد آفتاب رنگی، به خصوص در افرادی که پوست تیره تری دارند بیش تر پیشنهاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا