بین الملل

بلایی که حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها آورد

رسانه‌های عبری به مشکلات صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی و ترس آن‌ها از حزب‌الله لبنان پرداختند.

به گزارش دانا نیوز، رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه گزارش دادند که حزب‌الله لبنان توانست نوعی کمربند امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند و شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه مهجور ‌و خالی از سکنه شدند.

روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی در مطلبی نوشت: «روز چهارشنبه پرتنش‌ترین روز مرزهای شمالی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر بود؛ روزی که موشک‌های گسترده به سمت منطقه صفد شلیک شد و یکی از موشک‌ها به مقر فرماندهی منطقه شمالی اصابت کرد و در نتیجه آن یک نظامی زن کشته و ۸ نفر دیگر مجروح شدند».

این روزنامه نوشت به جز یک هفته آتش‌بس در اواخر ماه نوامبر گذشته به منظور آزادی اسرا در غزه، درگیری‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی هیچ گاه و تا این لحظه متوقف نشد، هیچ روزی نبود مگر اینکه راکت‌های ضدزرهی و موشک‌ها و یا پهپادهای هجومی از لبنان علیه شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده باشند.

در ادامه این گزارش آمده است که این حملات فاصله کمی با شعله‌ور شدن یک جنگ فراگیر دارند و وضعیت پرتنشی را در شمال سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده‌اند تا جایی که ده‌ها هزار صهیونیست از یک منطقه پنج کیلومتری به مناطق دیگر انتقال داده شده و شهرک صهیونیستنگ‌نشین «کریات شمونه» به‌طور کامل تخلیه شده است.

بلایی که حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها آورد

این روزنامه صهیونیستی نوشت: «در پی حملات حزب‌الله لبنان با موشک‌های ضدزرهی، حملات توپخانه‌ای و کاتوشیا نشانه‌های تخریب و ویرانی بر روی شهرک‌ها و جاده‌های منتهی به آن‌ها برای همه آشکار شده است اما ارتش اسرائیل نیز آسیب‌هایی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در طول حصارکشی‌ها زده است زیرا بعد از چهار ماه جنگ این شهرک‌ها به پایگاه‌های نظامی موقت تبدیل شده و تانک‌ها و نفربرهای زرهی به جاده‌ها، ورودی‌ها و زیرساخت‌ها آسیب گسترده وارد کردند».

در این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست نیز بدون اعلام هیچ موسسه نظامی وارد منازل شدند و به آن‌ها آسیب زدند و این امر منجر به خشم صهیونیست‌های شهرک‌نشین شدند زیرا می‌دانند که اصلاح خرابه‌ها در زمان جنگ سخت و کند انجام می‌شود.

اظهارات مسئولان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز نشان‌دهنده همین امر است.

«گیورا زالتس» رئیس جلیل اعلی در گفت‌وگو با هاآرتص تاکید کرد که در این جنگ کابینه «همراه ما نیست».

او افزود که بسیاری از موسسات آموزشی هیچ استحکام و محافظی ندارند و تا این لحظه کابینه وارد کار نشده و هیچ شخصی وجود ندارد که در مورد مشکلات صحبت کند.

بلایی که حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها آورد

همچنین «شمعون بن‌گیدا» مسئول هماهنگی امنیت در شهرک صهیونیست‌نشین المناره در این باره گفت: «بیش از نیمی از خانه‌ها در این شهرک از جنگ آسیب دیدند و بخش جنوبی شهرک به یک منطقه بسته نظامی تبدیل شده و در معرض بمباران است».

او تاکید کرد: «ما نمی‌توانیم فنی‌کارها مانند برق‌کاران یا کارگران را به اینجا بیاوریم ، همچنین وقتی آتش‌سوزی رخ می‌دهد خودمان آن را خاموش می‌کنیم زیرا ارتش می‌گوید که مسئولیت ما نیست، ماموران آتش‌نشانی نیز می‌ترسند به اینجا بیایند و مورد حملات هوایی قرار گیرند».

این مسئول صهیونیست اذعان کرد: «به دلیل آنچه در غلاف غزه رخ داد یک بحران بی‌اعتمادی عمیق میان مردم و ارتش به‌وجود آمد و حزب‌الله حماس نیست بدین معنا که این جنبش می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ‌تر از هفتم اکتبر بوجود بیاورد».

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌ بودند که تا زمان تداوم جنگ در غزه حزب‌الله لبنان صهیونیست‌های شمال را به عنوان گروگان در اختیار گرفته است.

«موران الوف» پژوهشگر صهیونیست در این باره گفت «ما در جنوب اسیر دادیم و در شمال نیز گروگان داریم که حزب الله آن‌ها را گرفته است زیرا به طور عادی نمی‌توانند در منازل خود حضور داشته باشند».

بلایی که حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها آورد

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود و در واکنش به تهدیدات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان گفت: «اگر نمی‌خواهی جنگ با ما را متوقف کنی پس خوش آمدی. اگر دشمن تهدیدات خود علیه ما را متوقف نکند باید بداند صدهزار صهیونیستی که شمال سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند به این منطقه باز نخواهند گشت».

دبیکل حزب‌الله هشدار داد: «هر کس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، بداند که ما نیز آن را گسترده‌تر خواهیم کرد و اگر گمان می‌کند که مقاومت احساس ترس می‌کند کاملا در اشتباه است. عزم و اراده مقاومت امروز بیشتر شده و ما آماده مقابله با دشمن در هر نقطه‌ای هستیم. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بداند که اگر به ما حمله کند به جای صدهزار نفر ۲ میلیون آواره از شمال خواهد داشت».

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا