استان ها

بیش از ۴۵۵ خبرنگار و عکاس در حال پوشش اخبار انتخابات همدان هستند

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان همدان، محمدرضا خوشگفتار روز جمعه در محل ستاد انتخابات استان همدان و در جمع خبرنگار گفت: این تعداد خبرنگار، گزارشگر، تصویربردار و عوامل فنی و تولیدی از مرکز صدا و سیمای استان و رسانه‌های مختلف با حضور در ستاد انتخابات و شعب اخذ رای در حال تلاش برای پوشش سریع و به موقع اخبار مرتبط با انتخابات در سطح استان هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان در سطح شهرستان های تابعه و همچنین تعداد زیادی در شعب رای گیری مرکز استان و دیگر شهرستان های تابعه مشغول انجام وظیفه و رسالت خطیر اطلاع رسانی هستند.

لازم به یادآوری است، کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان حدود پنج ماه پیش تشکیل شد و تاکنون نشست های زیادی با حضور خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی داشته است.

مدیر روابط عمومی استانداری همدان افزود: معتقدیم فعالان رسانه ای در حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای تاثیر بسزایی دارند و بخش اعظمی از این مشارکت به علت اطلاع رسانی سریع، دقیق و بی کم کاست رسانه ها اتفاق می افتد.

به گزارش دانا نیوز بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واجد شرایط شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند.

که ۱۷ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند و برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا خواهند کرد.

مردم استان همدان امروز برای انتخاب نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای رفتند.

استان همدان در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است، این استان سه داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری دارد.

همچنین هزار و ۳۴۹ شعبه اخذ رای در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان همدان تعیین و جانمایی شده و از ساعت هشت صبح امروز همزمان با کل ایران و با دستور وزیر کشور در حال اخذ آرای مردم هستند.

حوزه انتخابیه همدان و فامنین دارای چهار حوزه فرعی شامل همدان، شراء فامنین و پیشخور است و ۳۲۲ شعبه ثابت و ۵۳ شعبه سیار همچنین ۲۴۸ شعبه در مناطق شهری و ۱۲۷ شعبه در روستاهای آن دایر شده است.

حوزه انتخابیه ملایر با ۲۲۰ شعبه دارای چهار حوزه فرعی ملایر، جوکار، زند و سامن است و برای این حوزه انتخابیه نیز ۱۴۷ شعبه ثابت و ۷۳ شعبه سیار تعیین شده و ۱۰۹ شعبه در شهرها و ۱۱۱ شعبه در روستاها دایر شده است.

۱۵۱ شعبه برای نهاوند با چهار حوزه فرعی نهاوند، زرین دشت، خزل و گیان در انتخابات تعیین شده که سهم شهرها ۶۸ و مناطق روستایی ۸۳ شعبه اخذ رای است و همچنین شمار شعب ثابت ۹۶ و سیار در این حوزه انتخابیه ۵۵ شعبه است.

شهرستان اسدآباد با ۲ حوزه فرعی اسداباد و پیرسلمان ۱۱۲ شعبه اخذ رای دارد که ۷۶ شعبه ثابت و ۳۶ شعبه سیار است در عین حال ۶۸ شعبه در مناطق شهری و ۸۳ شعبه در مناطق روستایی دایر شده است.

حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ دارای ۶ حوزه فرعی کبودرآهنگ، گل تپه، شیرین سو، بهار، لالجین و صالح آباد دارای ۲۶۱ شعبه اخذ رای است که شامل ۱۹۸ شعبه ثابت، ۶۳ شعبه سیار همچنین ۷۳ شعبه شهری و ۱۸۸ شعبه در مناطق روستایی است.

همچنین ۱۰۴ شعبه شامل ۷۰ شعبه ثابت و ۳۴ شعبه سیار برای حوزه انتخابیه تویسرکان با ۲ حوزه فرعی تویسرکان و قلقل رود در نظر گرفته شده که سهم مناطق شهری ۴۵ و مناطق روستایی ۵۹ شعبه است.

حوزه انتخابیه رزن و درگزین نیز ۱۲۶ شعبه شامل ۹۴ ثابت و ۳۲ سیار دارد که در این حوزه انتخابیه با پنج حوزه فرعی رزن، سرد رود، بغراطی، درگزین و شاهنرجین ۲۹ شعبه در مناطق شهری و ۹۷ شعبه در مناطق روستایی شده می شود.

دکمه بازگشت به بالا