استان ها

چهار نوروزگاه در کرمانشاه میزبان گردشگران نوروزی است

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار دانا نیوز کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان در امسال و وجود برخی روزهای خاص از ماه رمضان با ایام عید نوروز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به رسم سال گذشته و طبق قانون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نوروزگاه‌ها در اماکن تاریخی در نظر گرفته شده‌اند، معبد آناهیتا، طاق بستان، بیستون و معبد ساسانی نوروزگاه‌های تعیین شده هستند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: مکان‌های تعیین شده شامل امکانات خاصی برای گردشگران نوروزی خواهند بود، همچنین با شهرداری‌ها به عنوان متولیان اصلی شهر به خصوص شهرداری کرمانشاه از دی‌ماه تعامل مطلوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: همکاری با شهرداری‌ها در خصوص ایام مناسبتی این ماه انجام شده است، همچنین در ستاد تسهیلات سفر که از بیست و چهارم اسفندماه آغاز شده و تا بیست و چهارم فروردین ماه ادامه دارد نیز با دستگاه‌های اجرایی در تعامل هستیم.

امیری تشریح کرد: نصب بنرها، اطلاع رسانی از طریق سامانه‌ها و اقدامات ستاد تسهیلات سفر به خوبی صورت گرفته، همچنین کمیته‌های چهارده‌گانه ما به دلیل مدیریت دقیق‌تر و پای کار آوردن تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، دارای ۲ کمیته بیش از کمیته مصوب کشوری است و هر یک از این کمیته‌ها جلساتی را به منظور برنامه ریزی دقیق برگزار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن عید نوروز و ماه رمضان محدودیت‌هایی نیز در خصوص برگزاری برنامه‌ها وجود دارد، اما در ایامی مانند نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اکرام است، برنامه‌های ویژه‌ای به خصوص در نوروزگاه‌ها برنامه ریزی شده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: مانور با حضور دستگاه‌های خدمت رسان در تاریخ بیست و سوم اسفندماه برگزار شد و دستگاه‌ها آمادگی کامل خود را برای همراهی و همکاری اعلام کردند.

وی ابراز کرد: پایگاه اصلی ما به عنوان نوروزگاه معبد ساسانی است که در این خصوص در قصرشیرین و اسلام آباد غرب اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا