بین الملل

اسکات ریتر: اغلب اسرائیلی‌ها در ۷ اکتبر توسط خود اسرائیل کشته شدند

یک بازرس سابق سازمان ملل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کشته شدن شهروندان صهیونیست در جریان حمله هفتم اکتبر حماس دانست و خاطر نشان کرد که تعداد بسیار زیادی از آنها توسط هلیکوپترها و سربازهای اسرائیلی کشته شدند.

به گزارش دانا نیوز، اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، در یک گفت‌وگوی ویدیویی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی در اظهارات خود حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ موسوم به «طوفان الاقصی» را یک شکست نظامی برای تل‌آویو توصیف کرد و گفت: در هفتم اکنبر حماس توانست از مرزها عبور و اسرائیل را غافلگیر کند. آنها توانستند ۴۰۰ نیروی نظامی اسرائیل را از پای دربیاورند.  

این بازرس سابق سازمان ملل ادامه داد: اما بقیه کشته‌ها که حدود ۸۰۰ نفر هستند، تعداد بسیار زیادی از آنها توسط ارتش اسرائیل کشته شدند، چراکه آنها دستورالعمل «هانیبال» را دنبال می‌کنند. بله، شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی جان باخته در هفتم اکتبر توسط نیروی نظامی اسرائیل، توسط هلیکوپترهای آپاچی، تانک‌ها و سربازهای اسرائیلی کشته شدند.

وی که پیشتر یک افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا هم بوده است، افزود: ما می‌دانیم که اسرائیل در هفتم اکتبر شهروندان خود را قتل‌عام کرد. ما هر چقدر هم که بد باشیم، مردم خود را نمی‌کشیم. بنابراین، آمریکا را سرزنش نکنید، ما دستورالعمل هانیبال را نداریم.

دستورالعمل هانیبال یا پروتکل هانیبال نام یک رویه بحث‌برانگیز است که توسط نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از دستگیری سربازان صهیونیست توسط نیروهای «دشمن» استفاده می‌شد و رویکرد آن استفاده از قدرت و توان نظامی حداکثری در صورت اسیر شدن نیروهای اسرائیلی است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا