فرهنگ و هنر

فیلم ممنوعه راهی رقابت اسکار می‌شود

فیلم «جویلند» علیرغم توقیف شدن توسط دولت پاکستان، ممکن است نماینده این کشور در اسکار 2023 باشد.

به گزارش دانا نیوز واریتین، دولت پاکستان چند روز پیش اعلام کرد که فیلم “جویلند” ساخته سام صدیق که پیش از این به عنوان نماینده این کشور برای بهترین فیلم بین المللی در اسکار 2023 انتخاب شده بود، دلیل آن است. محتوا با ارزش های اجتماعی و موازین اخلاقی جامعه سازگاری ندارد و مغایر با موازین اخلاقی بند 9 قانون آثار سینمایی است.

اگرچه قرار بود این فیلم 18 نوامبر در پاکستان اکران شود، اما عدم اکران عمومی این فیلم در کشور میزبان ممکن است به معنای حذف این فیلم از اسکار 2023 باشد. اما سازندگان این فیلم تا 30 نوامبر (30 آبان) آخرین مهلت نمایش آثار برای اسکار بین المللی است. در فرانسه.

طبق قانون، سینمای پاکستان نمی تواند فیلم دیگری را به جز آکادمی به عنوان جایگزین تبلیغ کند.

در این مورد بیشتر بخوانید.

پاکستان فیلم های نامزد اسکار را ممنوع کرد

برای اینکه فیلم‌ها بتوانند شرایط اکران این جوایز را آسان‌تر کنند، آکادمی به فیلم‌ها اجازه می‌دهد در خارج از کشور مبدأ خود واجد شرایط باشند، اگر فیلم حداقل هفت روز متوالی در خارج از ایالات متحده و مناطق اکران شده باشد. ایالت: دارای برتری تجاری است. کمیته اجرایی بین المللی فیلم تمام موارد مربوط به قوانین و واجد شرایط بودن را بررسی می کند.

برای واجد شرایط بودن برای اسکار در رشته ای غیر از بهترین فیلم بین المللی، یک فیلم باید حداقل 7 روز اکران تجاری در ایالات متحده داشته باشد.

داستان فیلم «جویلند» در لاهور پاکستان می گذرد و درباره شخصیتی به نام حیدر است که آخرین فرزند یک خانواده مردسالار طبقه متوسط ​​است. وقتی پسر خانواده هایدر گم می شود، هایدر درگیر یک رابطه عاشقانه ممنوعه پنهانی می شود که رازها و خواسته های کل خانواده را فاش می کند.

این فیلم در اوایل سال جاری در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد. ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل به عنوان تهیه کننده اصلی در این پروژه شرکت کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا