اقتصادی

طرحی که روستاییان را ماندگار و اشتغال روستا را متحول کرد

طرح اشتغال پایدار روستایی و ساکنان یک سیاست عملی در روستاها و آبادی های کمتر از 10 هزار نفر جمعیت بود. این سیاست که توسط خود رئیس جمهور آغاز شد ، باعث تغییر شرایط کار روستاها و کاهش بیکاری و کاهش معیشت روستاییان شده است.

طرح اشتغال روستایی در فوریه 2017 در سراسر کشور اجرا شد و سهم مشاغل روستایی در سبد اشتغال کشور 3٪ قبل از برنامه دولت تدبیر اومد افزایش یافته است. از سال گذشته ، 29٪.

در طول این سالها ، دولت برنامه ها و برنامه های مختلفی را برای کاهش مهاجرت روستا به شهر اجرا کرد و 1.5 میلیارد دلار اشتغال روستایی را با صندوق توسعه ملی فراهم کرد. در روستاها و آبادانی که کمتر از 10 هزار نفر حقوق می گیرند ، 4 و 6 درصد.

در مدت مشابه سال گذشته ، 142000 پروژه اشتغال روستایی و عشایری با سرمایه گذاری 17000 میلیارد تن و ایجاد 263243 شغل آغاز شده است.

تعاون ، وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه و مزایای شغلی زمینه ساز مسکن روستایی است و به جلوگیری از مهاجرت به مناطق روستایی و شهری کمک می کند: مردم مناطق روستایی و عشایر با بیمه معلولیت زندگی می کنند. از 650،000 نفر در سال 2013 به حدود دو میلیون نفر روستایی و عشایری رسیده است.

وی افزود: “در این راستا ، در مجموع 142،000 پروژه در كشور و به طور كلی در روستاها اجرا شده است. در برخی مناطق ، مهاجرت های شهری و روستایی ، به ویژه در زمینه گردشگری و بوم گردی ، منجر به بازگشت مردم به روستاهای خود شده است. خدمات.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی در کاهش مهاجرت شهری موثر بوده است ، گفت: “ما آماده تخصیص منابع از سهمیه اشتغال روستایی مرکزی هستیم.”

دولت قصد دارد 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای برنامه اشتغال روستایی و ایجاد شرایط مطلوب برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با موافقت رهبر عالی بودجه اختصاص دهد. این طرح وام هایی را برای اجرای پروژه های اشتغال پایدار طی 20،000 میلیارد تن گذشته طی یک دوره سه ساله فراهم می کند.

به لطف اجرای طرح های اشتغال روستایی و عشایری ، بیش از 263000 روستای پایدار در روستاها ایجاد شده است و بین سالهای 1396 تا 1399 ، متوسط ​​درآمد روستاییان از 61 درصد به 64 درصد افزایش یافته است. ٪

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا