فرهنگ و هنر

استقبال از گردشگران نوروزی با «نیمرخ» و «رمضان گرد»

دانا نیوز/اصفهان رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بازدید از شاه‌نشین پل خواجو و خانه تاریخی اژه‌ای‌ها از سلسله برنامه‌های «نیمرخ» و برنامه «رمضان گرد» شامل بازدید از امامزاده جعفر، امامزاده اسماعیل، امامزاده هارون ولایت و مقبره علامه مجلسی، محور برنامه‌های نوروزی این اداره است.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با دانا نیوز، اظهار کرد: برنامه‌های اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ که با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد بر دو محور برنامه‌های «نیمرخ» و «رمضان گرد» تمرکز خواهد داشت.

او ادامه داد: «نیمرخ» مجموعه برنامه‌ای است که از سال ۱۴۰۱ توسط این اداره و با موضوع پرداختن به مکان‌های گردشگریِ کمتر دیده‌شده اصفهان آغاز و با استقبال مخاطبان مواجه شده است. تاکنون ۵ برنامه از سلسله برنامه‌های نیمرخ شامل بازدید از «بیگلربیگی یا شاه‌نشین پل خواجو»، «خانه حقیقی»، «کوشک باغ زرشک»، «مسجد جامع عتیق»، و «خانه تاریخی اژه‌ای‌ها» برگزارشده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ا صفهان با بیان اینکه خانه‌های تاریخی یکی از جاذبه‌های کمتر دیده‌شده شهر اصفهان است و آشناییِ هرچه مردم باعث افزایش آگاهی و حساسیت آن‌ها در خصوص حفظ و نگهداری چنین آثار ارزشمندی شده و از تخریب خانه‌ها جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به تقاضای بسیاری که از طرف مخاطبان مطرح شد، در نوروز ۱۴۰۲ دو برنامه بازدید از «خانه تاریخی اژه‌ای‌ها» و «شاه‌نشین پل خواجو» تکرار خواهد شد و راهنمای ویژه در هر بنا به ارائه توضیحات لازم می‌پردازد.

مساح با اشاره به تلاقی نوروز ۱۴۰۲ با ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در ایام نوروز امسال، برنامه «رمضان گرد» نیز که نوعی گردشگری معنوی است در محدوده امامزاده‌های تاریخی شهر اصفهان شامل امامزاده جعفر(بقعه جعفریه)، امامزاده اسماعیل، امامزاده هارون ولایت و مقبره علامه مجلسی برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: این دو بنا در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ پذیرای گردشگران است که بازدیدها به‌صورت سانس‌بندی شده انجام می‌شود و در هر سانس برای جلوگیری از آسیب به بناهای تاریخی، با توجه به بنا بین ۲۰ تا ۳۰ گردشگر پذیرش خواهد شد؛ ضمن اینکه ثبت‌نام برای همه برنامه‌های نوروزی اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضروری است و علاقه‌مندان باید برای ثبت‌نام به سایت شهروند تیکت مراجعه کرده و بلیت خریداری کند.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا