اقتصادی

حفظ وضع موجود مراتع و جنگل‌ها، رسالت منابع طبیعی است

دانا نیوز/لرستان معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: حفظ وضع موجود مراتع و جنگل‌ها، رسالت اصلی منابع طبیعی است.

احسان سهرابی امروز، یکم مهرماه در کارگاه آموزشی تهیه طرح‌های مرتعداری اظهار کرد: حفظ وضع موجود مراتع و جنگل‌ها، رسالت اصلی منابع طبیعی است.

وی مرتع را زمینی با پوشش گیاهی طبیعی خودرو که غالباً یک ساله و چندساله، بوته‌ای، بعضاً درختچه‌ای و یا دارای درختان پراکنده بوده و در فصل چرا عرفاً مورد تعلیف دام قرار می‌گیرد برشمرد.

این مسئول افزود: مرتع یکی از منابع تأمین غذای دام اهلی و وحوش است و دارای کارکردهای متعددی از قبیل حفظ آب و خاک، ارزش‌های زیست محیطی، گیاهان دارویی و صنعتی است.

سهرابی سند مدونی از مجموعه اقداماتی که به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده معینی از مراتع که معمولا سامان عرفی قانونی نامیده می‌شود را طرح مرتعداری دانست.

این مسئول افزود: البته طرح بایستی به تصویب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و یا واحدهای تابعه استانی برسد که سندیت داشته باشد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به این که حفظ وضع موجود مراتع و جنگل‌ها، رسالت اصلی منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: در این کارگاه دو روزه، در روز اول مبانی و شیوه نامه فنی تهیه طرح مرتعداری برای کارشناسان تشریح شد که در روز دوم، بازدید از طرح های مرتعداری استانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش دانا نیوز، در این کارگاه، روش احاله مدیریت طرح‌ها توسط بهره‌برداران عرفی بیان شد و در عصر روز اول جلسه پرسش و پاسخ برگزار و ابهامات کارشناسان برطرف شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا